tomtetomte Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 5CD på Eurobet mot okänd fi som verkar spela rätt normalt. PL 5 Card Draw ($0.50/$0.50) SB ($xx), Seat 5 BB ($35), Seat 1 UTG ($xx), Seat 2 Hero ($50), Seat 3 Button ($xx), Seat 4 SB posts $0.50. BB posts $0.50. Hero is CO with [Ad Kh Qc Jh Td] Round 1: UTG folds. Hero raises to $2. Button folds. SB folds. BB raises to $6.50. Hero calls. BB stands pat. Hero stands pat. Hero has [Ad Kh Qc Jh Td] Round 2: pot $13.50 BB checks. Hero ???. 1. Ok att bara syna höjningen före bytet? Som jag ser det kan BB ha antingen triss eller eller en pat hand av okänd styrka. 2a. BB checkar efter bytet. Vilka slutsatser kan jag dra av det? Borde jag beta här eller bara checka ner? 2b. Låt oss leka med tanken att BB hade betat ut efter bytet istället. Synar jag allt? Citera
Hjort Postad 5 Februari , 2007 Rapport Postad 5 Februari , 2007 1) Nej, det är verkligen inte ok. 2) Han kanske bluffade. 3) Ja. Citera
tomtetomte Postad 6 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Februari , 2007 Ok, thanks. Jag misstänkte att jag spelar för vekt. Inte skoj att inse, men nyttigt. Fi satt med lägre stege. Följdfråga om/när jag istället slår om före bytet: Viker jag för ytterligare ett omslag, eller spelar jag om hela stacken? Citera
thefman Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Ok, thanks. Jag misstänkte att jag spelar för vekt. Inte skoj att inse, men nyttigt. Fi satt med lägre stege. Följdfråga om/när jag istället slår om före bytet: Viker jag för ytterligare ett omslag, eller spelar jag om hela stacken? Slå om pre helt klart. När han checkar så ska du värdebeta bakom. Nu har jag inte lirat allt för mycket 5CD men är inte stege den vanligaste patten? Citera
Kraxe Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Den ässhöga stegen är ungefär gränsen för vad som motsvarar genomsnittshanden för pat. Citera
Broccoli Postad 6 Februari , 2007 Rapport Postad 6 Februari , 2007 Damhög stege har jag för mig jag läst är genomsnittet (eller medianen om vi vill vara korrektare till priset av att färre förstår ) Citera
LongAgo Postad 7 Februari , 2007 Rapport Postad 7 Februari , 2007 banka på i första rundan ffs! Citera
Recommended Posts