Gå till innehåll

Magic Hand på Prima (Bonus)


pangea

Recommended Posts

Hej och hå!

Efter många om och men såg fru Fortuna ner på mig och skänkte mig lycka i form av The Magic Hand på Prima. Jag har inte skapat denna tråd för att skryta utan för att försöka få hjälp med hur pass mycket tur jag hade? Hur stor chans är det egentligen att sitta vid just detta bord som utnämns?

 

"Each hand dealt at Microgaming Poker Network is assigned a number. From time to time Microgaming's Poker Network management picks a hand number at random in advance and declares it a Magic Hand and establishes what the prizes will be. When that magic hand is dealt, the winner of the hand wins the main prize and all other players in the game each get a second bonus amount. (If you sit out you don't qualify!)

 

The Magic Hand bonus of $2,500 will be awarded every 4,000,000 hands dealt.

 

Rules are as follows:

Three people must receive cards in the hand

Must be a real money table

Must be a ring game table (Hold'em, Omaha, Omaha Hi/Lo, 5 Card Stud, 7 Card Stud)

Winner of the hand will get $1,250

All other players that received cards will have $1,250 divided equally amongst them. "

 

Bör jag tillägga att ingen vid bordet förutom jag förstod allvaret med denna hand? Jag tröck på med AK och resterande la deras händer.

 

Någon som har någon siffra på hur många givar det är / dag på detta nätverk?

För att få fram någon sorts procentuell chans så kanske man ska utgå ifrån att man spelar 1 bord 1 timma om dagen för att förenkla det hela - eller you tell me.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

faktiskt, helst ska ingen annan ha märkt att det är magic hand.

 

Då har man ju sjuuuka EVt på lägre nivåer. Om man tar en syn av AK med sin 84o så har man ju fina ods också!

 

men 1 hand på 4 miljoner... jag undrar hur många händer man har spelat i sin karriär igentligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en magic-hand på Laddies för några månader sen, precis efter att jag muckar min hand UTG ser jag vad det står i chatten och blir såklart skitsur. Det värsta var att ingen såg det och killen på BB vinner på walk. Typ $1000 + inköp till 10 manna sit´n go med $13000-wsop paket. Själv fick jag goda $83.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
nej gjorde du inte.... hände exakt sama sak för mig nu!!! lol trodde jag hade gjort bort mig som fan..

 

Senaste veckorna har de ju börjat med någon jävla bonushand som utspelar sig var tioende minut typ.

När jag spelade första passet efter ett par dagars break fick jag så en av dessa bonus-hands vid ett av mina bord. Lyckliga lilla jag!

Jag såg att det stod i chatten "This is a bonus hand, all credits will be payed out after the hand is finished"

 

Självklart var detta något jag läst om tidigare, och bombade självklart på med värsta tunnelbluffen och fick fi att lägga något missat drag på rivern.

 

Efter handen tillldelas fi $.20 och jag $.55.

WHAT THE FACK!?

 

Vad är detta för jävla mesbonus egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste veckorna har de ju börjat med någon jävla bonushand som utspelar sig var tioende minut typ.

När jag spelade första passet efter ett par dagars break fick jag så en av dessa bonus-hands vid ett av mina bord. Lyckliga lilla jag!

Jag såg att det stod i chatten "This is a bonus hand, all credits will be payed out after the hand is finished"

 

Självklart var detta något jag läst om tidigare, och bombade självklart på med värsta tunnelbluffen och fick fi att lägga något missat drag på rivern.

 

Efter handen tillldelas fi $.20 och jag $.55.

WHAT THE FACK!?

 

Vad är detta för jävla mesbonus egentligen?

LOL, de vill lura spelarna till mer action och på så sätt höja raken.. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste registrera dig själv och dom skickar inget mail.

 

 

ifrån Microgamings hemsida:

 

 

" The conditions of the magic hand promotion are as follows:

1) The hand count will start 00:01 March 1st. We will count each 40,000th hand from that point.

2) The magic hand will only be selected from a real money ring game, in which players dealt cards will be recorded on an invitation list to the weekly free-roll.

3) To be eligible, a player must complete 200 raked hands by the start of the tournament at which time they may register for the free-roll.

4) The first tournament will run on March 11th with a cut off date of March 8th.

5) The second tournament will run on March 18th with a cut off date of March 15th

6) The third tournament will run on March 25th with a cut off date of March 22nd.

7) The fourth tournament will run on April 2nd with a cut off date of March 31st. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...