Gå till innehåll

77 i MP2


kurtkatt

Recommended Posts

Pokerstars 8.80, ~1000 spelare.

 

Mitten av turneringen, 100/200 blinds.

 

 

Bordet är rätt tight och lugnt men har en restealare precis bakom mig och kass stack för att kunna stjäla mörkar. Fi förlorade stor del av sin stack för ett tag sen och har ställt dom tre senaste händerna pf. Jag är 95% på att han ledsnat nu och vill antingen dubbla fort eller göra nåt annat. Dvs han kommer ställa pf tills det hänt.

 

Jag plockar upp 77 i mp2.

 

Stack 3300

BBs stack 2600

 

dom efter mig ligger på mellan 2k och 7k

 

Vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars 8.80, ~1000 spelare.

 

Mitten av turneringen, 100/200 blinds.

 

 

Bordet är rätt tight och lugnt men har en restealare precis bakom mig och kass stack för att kunna stjäla mörkar. Fi förlorade stor del av sin stack för ett tag sen och har ställt dom tre senaste händerna pf. Jag är 95% på att han ledsnat nu och vill antingen dubbla fort eller göra nåt annat. Dvs han kommer ställa pf tills det hänt.

 

Jag plockar upp 77 i mp2.

 

Stack 3300

BBs stack 2600

 

dom efter mig ligger på mellan 2k och 7k

 

Vad gör jag?

 

Med sådant stackdjup, i en turre med 1000 startande, och ett tight bord så kan man iaf inte lägga 77 preflopp. Jag skulle göra en höjning till 300 och se vad som händer. Om Fi ställer är det nog rätt att syna, du borde ofta ha ett 70/30 eller 55/45 läge, duger för mig i en sån är lotteribetonad turre där man måste skrapa ihop en hiskeligt massa chips. En stor stack kan vara bra att ha också på ett tight bord när blindsen jagar iväg..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...