Gå till innehåll

Lystring: Ace Ventura på TV ikväll


Existentialisten

Recommended Posts

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dum & Dummare och Mina jag & Irene är så jäkla bra. Och nånstans i mina dunkla korridorer av samvete skäms jag över att tycka det...äh förresten. Men i Ventura-filmerna är han liiiite too much.
Alltså, Carrey har varit med i en hel del välskrivna filmer. Ace Ventura är så klart inte en av dem, det är däremot Farrellybrödernas filmer.

 

Klart han gör ordentliga magplask ibland, men det stör mig inte så där jättemycket. Han har en jäkla range som skådespelare och förmedlar känsla bra. Det räcker rätt bra för mig.

 

Hjort, dålig dag? Tiltad? Jag bidrog åtminstone med något konstruktivt.
Tror du övertolkar vad jag skrev. Förresten bidrog du inte med något konstruktivt.

 

Inte det minsta kul att ha en åsikt om Jim Carrey nuförtiden. Till och med kultureliten gillar ju honom.
Är inte du några år sent ute nu? Var väl typ 04/05 som han var pressens darling.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, Carrey har varit med i en hel del välskrivna filmer. Ace Ventura är så klart inte en av dem, det är däremot Farrellybrödernas filmer.

 

Klart han gör ordentliga magplask ibland, men det stör mig inte så där jättemycket. Han har en jäkla range som skådespelare och förmedlar känsla bra. Det räcker rätt bra för mig.

Hans ohämmade utspel är sköna i sig. Jag gillar Carrey och håller helt med dig, han är en bra skådis även när han får köra ett mer nyanserat register. Men jag har en känsla av att han inte får ha för mycket att säga till om i produktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad jag själv faktiskt känner är i sammanhanget ointressant?

Istället bör jag sticka upp ett grässtrå i luften och titta vartåt det blåser och sedan sälla mig på den trendriktiga sidan, vara precis som den intellektuella eliten, oärlig men till synes mycket kulturellt medveten och uppmärksam...

 

Good game Vinden

 

Visst har du rätt att ha en åsikt, trots att den är banal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst har du rätt att ha en åsikt, trots att den är banal.

 

Men ändå är du här inne och river runt som en liten bäver... man trodde att en sån högtstående DN-kultur-wannabee bara skulle fnysa lite lätt framför skärmen åt all banalitet, att han står över något så nedrigt som att ens diskutera med människor som ger uttryck för så banala åsikter... men icke...

...den upplyste desperadon ger sig in i leken, delar ut en rejäl käftsmäll till puckot och avslutar med att indirekt hylla sin egen förträfflighet! Viva la Vinden!

 

Du måtte ha en ängslig, osäker personlighet Vinden... med lite hjälp från alla snälla forumiter ska du nog kunna övervinna din problem. Här finns kärlek och hjälp att få... var inte rädd för att sträcka ut en hand efter vår värme och omtanke :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All heder åt galopperande detektiver men 22.25 sänder Femman en milstolpe i filmhistorian. Hjältemod, blod, storartat skådespeleri och realism - kort sagt, filmen har allt en filmälskare kan önska.

 

Gåshud #1

Gåshud #2

 

Ett litet urval ur de otaliga godbitarna från mästerverket.

 

Drago: If he dies, he dies.

 

Rocky: I see three of him out there.

Paulie: Hit the one in the middle.

Duke: Right! Hit the one in the middle.

 

Duke: [to Rocky] You see? You see? He's not a machine, he's a man, he's a man.

Drago: [to his own trainer] He's not human. He's like a piece of iron.

 

Såna här saker gör livet värt att leva..! Man har sett den så otroligt många ggr, men e tamefan lika spännande varje gång! Och slutet.. Hittar inte ord. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som upprör och irriterar mig mest är:

 

1. Att TV3/TV6 envisas med att bara visa skräpfilmer som ta mig fan inte går att titta på. Och när de väl visar något så när Ok sänds den någon gång efter 03:00. Det måste väl gå att hitta filmer som dels har fått någorlunda schyssta recensioner men som ändå uppskattas av gemene man eller!?

 

TV3 visar 14 filmer Torsdag-Onsdag. Av dessa 14 filmer har en enda film fått 3 getingar (Dirty Dancing), resterande har fått 2 getingar eller färre. Det är ju helt sinnessjukt för fan. Är det en strategi?

 

2. Att man kör samma filmer om och om igen... jag menar... även om man nu gillar Den Galopperande Detektiven så vill man väl inte se den mer än ett par gånger eller? Och den som är så sinnessjuk att den vill se filmen +10 ggr köper väl för helvete DVD:n och onanerar till tillsammans med sina 14 katter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok Existentialisten, du är upprörd över filmutbudet, men vad vill du att kanalerna ska visa då? Pratar vi typ gore galore à la Jörg Buttgereit eller kanske något storslaget drama belönad med ett gäng Oscar?

 

Du får det att låta som något dåligt...?

Myssion, alltså din killsmak... vi är inte riktigt inne på samma sak. Oxkropp + matolja + läskig frisyr känns lite sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok Existentialisten, du är upprörd över filmutbudet, men vad vill du att kanalerna ska visa då? Pratar vi typ gore galore à la Jörg Buttgereit eller kanske något storslaget drama belönad med ett gäng Oscar?

 

 

Myssion, alltså din killsmak... vi är inte riktigt inne på samma sak. Oxkropp + matolja + läskig frisyr känns lite sådär.

 

Grejen är ju just att det inte nödvändigtvis behöver vara så grymt svårt. Ta en film som tex Pulp Fiction. En film som går hem hos de allra flesta män. Inte djupt eller svårt, bara helt ok underhållning.

 

Det finns ju massor av bred film som ändå får godkänt av de allra flesta filmkritiker. Som det är idag stänger man ju ute kanske 20-30% av befolkningen för att det helt enkelt inte går att titta på Scary Movie 4 eller Stormship Troopers...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oxkropp + matolja + läskig frisyr känns lite sådär.

 

Vad är felet med människor?? Ytligheten har uppenbarligen snirklat sig in i sinnet även hos de mest oskuldsfulla här på PF. Hur kan du undgå att notera karisman, utstrålningen, personligheten, värmen...?? DET ÄR INSIDAN SOM RÄKNAS!!!!! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...