SethCohen Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Sittuationen lyder. Spelar 0.10/0.20 blinds med en liten bankrulle mest på skoj men ändå lite allvar. Plockar upp AA här i detta läge och då händer detta: - kwak636 sitting in seat 1 with $15.43 [Dealer] - -shedboymuff sitting in seat 2 with $17.72 - frwd sitting in seat 3 with $29.96 - NathanScott sitting in seat 4 with $10.88 - gregdad sitting in seat 5 with $1.24 - chubbybutler sitting in seat 6 with $13.69 -shedboymuff posted the small blind - $0.10 frwd posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to NathanScott: , NathanScott raised - $0.80 gregdad went all-in - $1.24 chubbybutler called - $1.24 kwak636 called - $1.24 -shedboymuff called - $1.24 frwd folded NathanScott called - $1.24 OBS! Jag kunde inte höja där, fick endast möjligheten att syna. Jag ville självklart höja ur alla andra från potten och möjligtvis möta 2 personer. Men eftersom det inte gick att höja valde jag att ställa på vilken flop som helst ** Dealing the flop: , , -shedboymuff checked NathanScott bet - $6.40 chubbybutler went all-in - $12.45 kwak636 folded -shedboymuff folded NathanScott went all-in - $3.24 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: NathanScott shows: , chubbybutler shows: , gregdad mucks: , chubbybutler wins $6.08 from the main pot chubbybutler wins $24.43 from side pot 1 Hur kommer det att det är så? Otroligt nyfiken nu =) Detta fick mig lite på tilt eftersom jag grindat mig från $1.80 till dyga 80dollar och spelar mest på säkerthet. Men att tilta är inte lönt =) så är glad igen Citera
Myssion Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Inget fel, eftersom han är så kort så är hans "höjning" mindre än lägsta tillåtna höjning, och därmed ingen höjning, och ingen får återhöja bakom honom utan endast syna. Om du hade höjt till 0.70 så hade det varit annorlunda. EDIT: Fan vad yr jag låter, kanske någon annan utan hufvudvärk kan förklara bättre... Citera
SethCohen Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 Där ser man. Trodde ej det fungerade så men tack för den tydliga förklaringen, hehe. Så detta gäller även live? Citera
Ugrath Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Ja det gäller alltid live. Vissa nätverk på internet har inte fixat glitchen att man kan reraisa en otillräcklig reraise, bla prima tror jag har det så. Citera
cOP Postad 1 Februari , 2007 Rapport Postad 1 Februari , 2007 Fel i Primas(Ladbrokes) programvara? Vissa nätverk på internet har inte fixat glitchen att man kan reraisa en otillräcklig reraise, bla prima tror jag har det så. Briljant Citera
jackbalsam Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Live så gäller minimum en halv höjning har jag för mig. Det är ju lite konstigt så förmodligen har jag fel. Citera
ulaf Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Jag har sett samma som du jack, har hört det svammlas om "50%" och liknande på diverse klubbar. Upplysningar någon? Citera
DrRoland Postad 2 Februari , 2007 Rapport Postad 2 Februari , 2007 Standardregeln är call om det är mindre än minimum reraise. Sen kör många kortrum med andra varianter, tex mer än hälften. Citera
Recommended Posts