Gå till innehåll

Jerico lägger ner dagboken men fortsätter äta fisk på SvS 5/10.


Jerico

Recommended Posts

Tänkte bara ge mig till känna som en lurker.. Gillar ditt spel so far, men du måste verkligen börja 2 barrela mer SH.. För enkelt att floata dig just nu (:

 

(dina runner runner är iofs fina ... . .. )

 

Öh jo jag sitter helst inte ur pos på dig. Men jag tror mitt spel har börjat bli lite bättre på SH...

 

senaste 3 dagarna:

+2700

+1840

+3100

 

Och i maj totalt +24000 cirkus. Jag blir verkligen rädd för hur dåliga en del spelare är och hur mycket de bluffar, när jag drog ner mitt spel från 23/20 till 19/16 och började spela vekare (mer checkfold) med miss mot alla utom regulars (och ett par helt sjuka regulars också) så sköt min winrate i taket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Öh jo jag sitter helst inte ur pos på dig. Men jag tror mitt spel har börjat bli lite bättre på SH...

 

senaste 3 dagarna:

+2700

+1840

+3100

 

Och i maj totalt +24000 cirkus. Jag blir verkligen rädd för hur dåliga en del spelare är och hur mycket de bluffar, när jag drog ner mitt spel från 23/20 till 19/16 och började spela vekare (mer checkfold) med miss mot alla utom regulars (och ett par helt sjuka regulars också) så sköt min winrate i taket.

 

Very nice (:

Jag har inte gjort annat än att backa i 2 veckor, småsummor men ändå hyfsat knäckande. Kalla kort och rent ut jättedålig är nog ingen vinnande kombo.

 

Gul innan midsommar ftw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh jo jag sitter helst inte ur pos på dig. Men jag tror mitt spel har börjat bli lite bättre på SH...

 

senaste 3 dagarna:

+2700

+1840

+3100

 

Och i maj totalt +24000 cirkus. Jag blir verkligen rädd för hur dåliga en del spelare är och hur mycket de bluffar, när jag drog ner mitt spel från 23/20 till 19/16 och började spela vekare (mer checkfold) med miss mot alla utom regulars (och ett par helt sjuka regulars också) så sköt min winrate i taket.

 

 

Hur var övergången mellan Sh och FR?

har du börjat spela aggressivare osv? urvalet händer du spelar borde ha ökat osv. eller hur fungerade det? Själv tycker ja svängnignarna e stora när på SH...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite jobbigt i början med stora swings. Tror jag anpassade mig för mycket och höll på och gjorde en hel del stora bluffar. Lugnat ner mig mot alla utom väldefinierade regulars nu och det är sjukt lätt att vinna. Ligger typ på 19/16/3 (i FR spelade jag 14/8/3) med WTSD 29%, lägger inte mina stora par särskilt ofta postflop mot icke-nötgrinders.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jo jag har sett dig spela och då har du alltid legat bra plus på borden! Jag har spelar 6-manna tidigare men nu anpassat mig efter FR, och känner att övergången tillbaka är svårare än väntat. Funderar på om man ska lira 1-2 bord ibörjan första veckan tills man är varm i kläderna, för får man mkt swings o de går dåligt i början ger det dåligt självförtroende, och det min vän, det är farligt..

gl m8

 

 

Var lite jobbigt i början med stora swings. Tror jag anpassade mig för mycket och höll på och gjorde en hel del stora bluffar. Lugnat ner mig mot alla utom väldefinierade regulars nu och det är sjukt lätt att vinna. Ligger typ på 19/16/3 (i FR spelade jag 14/8/3) med WTSD 29%, lägger inte mina stora par särskilt ofta postflop mot icke-nötgrinders.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jerico, du är duktig på SH, inget snack om saken. Men tro inte för guds skull att det är en evig walk in the park på 2.50/5... När utdragningarna väl börjar så är det svårt att hålla fokus. When it rains, it pours =)

 

Njaaa... Minst sagt.

 

Det fullkomligt kryllar av idioter på 2,5/5. Har väldigt svårt att se att en sån som Jerico skulle kunna förlora oftare än en session av tio utan tilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var lite jobbigt i början med stora swings. Tror jag anpassade mig för mycket och höll på och gjorde en hel del stora bluffar. Lugnat ner mig mot alla utom väldefinierade regulars nu och det är sjukt lätt att vinna. Ligger typ på 19/16/3 (i FR spelade jag 14/8/3) med WTSD 29%, lägger inte mina stora par särskilt ofta postflop mot icke-nötgrinders.

 

Har jag fattat det rätt med siffrorna; 14/8/3 i fullring;

 

14 = 14% av händerna är preflopsyn

8 = 8% av händerna är preflopraises

3 = 3 % av händerna preflopreraises

 

Om det nu är så, är det ju inte många händer som du spelar. Har du ngn starthandsmodell du vågar presentera för FR nu när du spelar SH?

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fattat det rätt med siffrorna; 14/8/3 i fullring;

 

14 = 14% av händerna är preflopsyn

8 = 8% av händerna är preflopraises

3 = 3 % av händerna preflopreraises

 

Om det nu är så, är det ju inte många händer som du spelar. Har du ngn starthandsmodell du vågar presentera för FR nu när du spelar SH?

 

Mvh Patfor

 

Nä, me 3 menar han hans aggresivitetsfaktor.

14= 14% då han frivilligt lägger pengar i potten

8= 8% av alla händer höjjer han preflop

3= hans aggresivitetsfaktor

 

Har även jag testat på shorthanded 5/10krs..asså fyfan. Man tiltar ju sönder av svängingarna. För det första är jag väldigt dålig på 5manna, och för det andra går det ju knappt bluffa! folk synar ju ner en med precis vad som helst. Jag torska 10k sek på 2 timmar. Blir inte 5manna på läääänge....Med självförtroendet i botten går man tillbaks till fullring;)

 

lycka till med spelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starthänder för FR (först in):

UTG-UTG+1

höjer: TT+, AQs+, AKo

limpar: 22-99

foldar: resten, men blandar in 89s+ ibland som en raise eller llimp-reraise (sällan)

 

pos 3-4

höjer: 77+, AJs+, KQs, AQo+

limpar: 22-66

 

pos 5-6

höjer: 22+, AJo+, KQo+, 78s+, Axs

foldar: resten

 

CO:

höjer: 22+, any 2 broadways, 56s+, 89o+, Axs

foldar: resten

 

BTN:

Som CO men + Axo, Kxs samt any two cards om blindsen är tighta.

 

Om det är andra inne före beror det helt på deras tendenser vad jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara posta en hand från idag som var lite rolig eftersom killen var helt bombsäker på att jag bara skulle spela såhär med AA och whinade lite i chatten efteråt. Hoppas att han lurkar här så att han får se detta. Plussade 3020 kr på spelet idag och är nu +29000 SEK i maj.

 

Diana 45 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: nibb (127.32)

Plats 2: Jonas1980 (510.92)

Plats 3: Amazone (788.05)

Plats 4: Boelkompis (511.73)

Plats 5: Jerico (2070.35)

Boelkompis lägg LM 2.50

Jerico lägg SM 5.00

** Giv **

Jerico [Eh, Knh]

*** Bet Runda 1 ***

nibb Lägg

Jonas1980 Lägg

Amazone Höj till 15.00

Boelkompis Syna 15.00

Jerico Höj till 70.00

Amazone Lägg

Boelkompis Syna 70.00

*** Flop(Board): *** : [8r, Ek, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

Boelkompis Satsa 60.00

Jerico Syna 60.00

*** Turn(Board): *** : [8r, Ek, 9k, 9s]

*** Bet Runda 3 ***

Boelkompis Satsa 240.00

Jerico Höj till 480.00

Boelkompis Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 740.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett en del dåliga LAGs (finns det bra LAGs på SvS??) ta den där linjen på A-hög board när de är OOP och har synat trebet preflop, tanken bakom är väl att en väldigt stor del av folks (fiskars) 3 bet range är JJ-KK. De probar först på floppen och när de bara blir synade så donkar de hårt på turn för att få dessa händer att lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett en del dåliga LAGs (finns det bra LAGs på SvS??) ta den där linjen på A-hög board när de är OOP och har synat trebet preflop, tanken bakom är väl att en väldigt stor del av folks (fiskars) 3 bet range är JJ-KK. De probar först på floppen och när de bara blir synade så donkar de hårt på turn för att få dessa händer att lägga.

 

Japp! :)

 

16PTBB/100 över knappt 50k händer och runt 32PTBB/100 under de senaste 12k. Mina stats under de perioderna är typ 38/25/3.1 resp. 34/24/3.7. Betecknar mig själv som en skaplig LAG iaf ;)

 

Börjar du komma in i SH-liret någe bra nu förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev +5250 SEK på knappt 3h idag. Helt ok. +34200 nu för maj.

 

Hade lite tur, fick bl.a in 200bb med QQ mot KK mot en LAG och drog ut och floppade några set mot TPTK. Åkte iofs på en rejäl cooler också när min A9 åkte upp mot 22 på floppen A92 med ett flushdrag.

 

Blev också vittne till ett av de tunnaste överbetten för värde jag nånsin sett... Han som synade var samma som losade med KK mot QQ mot mig.

 

Table Diana 8 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: epliptic ( $135 )

Seat 2: Ironik ( $370 )

Seat 3: sebBG ( $1026.45 )

Seat 4: Jerico ( $4179.97 )

Seat 5: volvix ( $1148.15 )

volvix posts small blind [$2.5].

epliptic posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Jerico [ 9s 6c ]

Ironik folds.

sebBG raises [$15].

Jerico folds.

volvix calls [$12.5].

epliptic calls [$10].

** Dealing Flop ** [ 2c, Th, 4s ]

volvix bets [$25].

epliptic folds.

sebBG calls [$25].

** Dealing Turn ** [ 5h ]

volvix bets [$55].

sebBG calls [$55].

** Dealing River ** [ Kd ]

volvix bets [$250].

sebBG calls [$250].

volvix shows [ Qh, Tc ] a pair of tens.

volvix wins $690 from the main pot with a pair of tens.

 

Btw så stämde min uppskattning om speltid denna månad rätt ok, har efter ikväll spelat 69h 20 min, det är nästan 500 SEK/h.

 

Den här handen måste jag ju nästan posta också bara för att det är en så sjukt sick flopp så man nästan svimmar... Det är precis efter A9 coolern så jag har reloadat...

 

Table Diana 8 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: leifi ( $1715.97 )

Seat 2: bojohan ( $737.79 )

Seat 3: erkan7 ( $49.47 )

Seat 4: Jerico ( $1000 )

Seat 5: volvix ( $1052.7 )

erkan7 posts small blind [$2.5].

Jerico posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Jerico [ Js 9s ]

volvix folds.

leifi calls [$5].

bojohan folds.

erkan7 calls [$2.5].

Jerico checks.

** Dealing Flop ** [ 8s, Th, 7s ]

erkan7 checks.

Jerico bets [$15].

leifi raises [$50].

erkan7 folds.

Jerico raises [$155].

leifi is all-In.

Jerico is all-In.

** Dealing Turn ** [ 4h ]

** Dealing River ** [ 6s ]

leifi shows [ Jd, 9h ] a straight, seven to jack.

Jerico shows [ Js, 9s ] a flush, jack high.

leifi wins $715.97 from side pot#1 with a straight, seven to jack.

Jerico wins $1990 from the main pot with a flush, jack high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...