Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

vad bör man tänka på att göra innan man tar ut för första gången? (satte in med moneybookers)

ska man skicka in nått?

orkar inte få kontot låst i en vecka, eller vad det nu tar.. vill ju fortfarande spela på everest

mvh zyr

Postad

ok, valde att casha ut 14k för nån dag sen. (10k kvar på kontot)

har bara satt in med moneybookers..

idag har mitt konto blivit låst och jag måste verifiera mig...

IBS som sköter verifieringen säger att jag ska skicka in dessa 4 saker

"Welcome to IBS Account Verification. For your protection, IBS has requested that you provide these 4 sets of documentation in order to verify your Account and validate financial transactions:

Photo ID

Front & back of Credit Cards

Credit Card statements

Purchase Authorization form"

varför ska jag skicka in kort på mitt VISA? har ju som sagt inte använt mitt visa på everest.

sen säger everest poker att jag kommer få pengarna via check.. jag valda att ta ut till moneybookers... och hoppas detta ska fungera.. senast jag casha ut något via check fick jag vänta 6 veckor på pengarna, flera rundor till banken och sjukt dålig växelkurs (ukbetting).. så hoppas verkligen jag får casha ut samma väg jag satte in..

positiva är att jag inte fått kontot låst,kan spela under tiden :) även fast det står "Säkerhetsvarning!

Din säkerhet är viktig för oss. Vi har nyligen lagt märke till ovanlig aktivitet på ditt spelarkonto. För att skydda dig har vi stängt av ditt konto temporärt. Alla väntande och framtida utbetalningar kommer att hållas av oss tills du kan verifiera denna aktivitet och bekräfta annan kontoinformation. "

varje gång jag loggar in

nån mer som testat o ta ut "större" summor till moneybookers?

Postad

Hmm det här bådar inte gott..... trodde inte heller att man behövde skicka in kopia på kreditkort+körkort då man skulle ta ut till Neteller, men så var det idag när jag skulle ta ut cash idag från en site som heter Mansion....

Postad
Hmm det här bådar inte gott..... trodde inte heller att man behövde skicka in kopia på kreditkort+körkort då man skulle ta ut till Neteller, men så var det idag när jag skulle ta ut cash idag från en site som heter Mansion....

ok, inte är så konstigt då, kanske många sajter som har det så?

Postad

brukar funka att bara skicka över id och någon räkning... brukar jag göra på de sajter som vill hålla en hög "säkerhet". tycker inte det känns specielt säkert att skicka över kopia på visa kortet????

Postad
brukar funka att bara skicka över id och någon räkning... brukar jag göra på de sajter som vill hålla en hög "säkerhet". tycker inte det känns specielt säkert att skicka över kopia på visa kortet????

det är ganska säkert, sen om man är smart har man aldrig mer än några tusenlappar på kontot bundet till visa och förnyar sitt kortnummer nån gång i kvartalet

Postad

Vår driftsavdelning kan komma att be spelare att verifiera sina spelarkonton vid uttag av en betydande summa pengar. Spelare ombeds i dessa fall att verifiera betalningsalternativ som de registrerat på sina spelarkonton och efter att vi mottagit de efterfrågade handlingarna kan spelare begära utbetalningar till utbetalningsalternativet de föredrar. Om spelaren vill ta ut vinster till Moneybookers exempelvis kommer vi inte att skicka utbetalningen via check.

Eftersom det inte framgår tydligt i meddelandet som skickas ut från IBS vad vi behöver i individuella fall rekommenderar jag spelare, vars konton blivit låsta, att kontakta spelarsupporten för information om vad vi behöver för att verifiera spelarkontot.