Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Sammanlagda stats för $22orna och $33orna på Ongame:

208 spelade, av. profit $4.78, ROI 24%, profit $994. Återkommer med stats för enbart $22orna respektive $33orna...

Edit:

198 spelade $22or, av. profit $6.23, ITM 42% (31-27-24), ROI 28%, profit $1234

10 spelade $33or, alla OOTM, således -$330. Har bland annat åkt tre gånger med QQ , en med AK och en med AQ... :-(

Ser bra ut. I mitt eget lilla sng-projekt springer jag på riktigt bra. Har spelat 250 st på en sajt och på den andra endast 50. Har råd med en ganska kraftig dipp i ROI och ändå tjäna ok med pengar. Får se hur det ser ut efter 500 spelade. Gl!

• Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
När blindsen är så höga är min uppfatting att det på den här nivån och på Ongame har samma effekt att miniraise som att raisa 2.5BB...

Håller med Vrakman och Kraclob om att minraisen är bra i det läget, typ det bästa alternativet. Jag läste inte ens HHn, utan reagerade på att du skrev att "det inte är någon skillnad på minraise och 2.5bb-raise", och utifrån det så tyckte jag att det var konstigt med minraise.

Grejen är ju den att det faktiskt ÄR skillnad på minraise och 2.5bb-raise i det läget, enligt min erfarenhet. Med minraisen breddas kortisarnas push/syn-HD jämfört med vid 2.5bb-raise, och de är hur som typ commitade om de synar.

Alltså, minraise är bra spel i den situationen, BÄTTRE är 2.5bb-raise. :)

Så jag sållar mig till skaran. +2.

/SK

Postad
D e min db och vill jag whina så gör jag det. Så d så! :-)

Korrekt, imo.

/SK

Beror ju på om man vill ha nån som läser den iofs... :-D

Historien verkar ju dock peka på att de mest långvariga dagböckerna är de där det whinas mest, typ här och i SK:s *host* Eller vad säger du Joey?

Jag funderar mest på hur du/ni orkar posta så många HH:s ;-)

Postad
Beror ju på om man vill ha nån som läser den iofs... :-D

Historien verkar ju dock peka på att de mest långvariga dagböckerna är de där det whinas mest, typ här och i SK:s *host* Eller vad säger du Joey?

Jag funderar mest på hur du/ni orkar posta så många HH:s ;-)

Posta wajn-HHs är Max KUNG på :D När det gäller wajnet i övrigt så tror jag vi splittar. Proffs är vi hur som...

... och mitt eviga motto: Wajnar jag i DBn så kan jag vara en glad å trevlig prick med familj å vänner istället för en söndertiltad tråkmåns. Finns inget som e så skönt att hammra in en sicko sur beat i dbn och med versaler skriva nåt i stil med LKÖSJFGÖLWÖRGVOIÖSDKFVHWÖERGL=ÖSDHIÖVGFWRIHWTUErg.

/SK

Postad
Ähhhh, dom där knapparna är för fiskar ju! ;-)

Saken är att nu kan man potta och det inte ser så nötigt ut.

Edit: Eller det kanske är tvärt om nu vet dem att man tryckt Pot. Medans förut var det bara random bet. Aja jag gillar knapparna iaf. Väntar med spänning på nästa ver av ongame. Jag och krippa träffade tour ansvarig nere i tallinn under sm. Lät som att ongame kommer bli riktigt bra när nästa ver släpps.

Postad

God förmiddag!

Fick mail ifrån handledaren igår kväll där hon skrev att jag var tvungen att ändra hur jag beskrivit syftet med uppsatsen. Kan man inte ha flera delsyften? Jaja, det var iallafall lättfixat så nu är det ihopskrivet till ett syfte. Hon påpekade även att det fanns lite stavfel. Det jobbiga är att jag inte hittar dom, skitirriterande! Ska be sambon kolla också, här ska fanimej inte lämnas in nåt med stavfel!

Har som jag skrev igår (tror jag?) bara 195 p kvar tills bonusen är clearad. Ska jobba lite på dom poängen nu genom de fyra SnGs jag är reggad till. Två $22or och två $33or blir det till att börja med. Oj, nu startar en visst! Hörs! ;-)

Postad

Åhhh va jag tomtade ut mig ur en $22a nu! Raisar till 150 (på 10/20) med AK och får en syn. Slutar med att jag åker ut som 8:a utan träff då FI klonar sin hålsteg på river. Han satt på KQ. Fan va dåligt och klantigt av mig... :-(

Postad

Typiskt...

Seat 1: ttrust007 ($5,060 in chips)

Seat 3: basko123 ($5,055 in chips)

Seat 6: sanchello ($860 in chips)

Seat 7: T-Rex80 ($1,215 in chips)

Seat 8: Arnold Babar ($1,495 in chips)

Seat 10: lucky-benny ($1,315 in chips)

ANTES/BLINDS

T-Rex80 posts blind ($25), Arnold Babar posts blind ($50).

PRE-FLOP

lucky-benny folds, ttrust007 folds, basko123 calls $50, sanchello folds, T-Rex80 bets $200, Arnold Babar bets $1,445 and is all-in, basko123 calls $1,445, T-Rex80 calls $990 and is all-in.

FLOP [board cards: 9 of Hearts,Jack of Spades,10 of Diamonds ]

TURN [board cards: 9 of Hearts,Jack of Spades,10 of Diamonds,Ace of Hearts ]

RIVER [board cards: 9 of Hearts,Jack of Spades,10 of Diamonds,Ace of Hearts,5 of Hearts ]

SHOWDOWN

Arnold Babar shows [ 8 of Clubs,8 of Diamonds ]

basko123 shows [ King of Clubs,Ace of Spades ]

T-Rex80 shows [ 8 of Hearts,8 of Spades ]

basko123 wins $560, basko123 wins $3,645.

Postad

Åssa ut i nästa $33a....

Seat 1: marinnemp ($1,495 in chips)

Seat 2: asxetos1970 ($2,045 in chips)

Seat 3: EErieFairy ($1,670 in chips)

Seat 4: Arnold Babar ($1,685 in chips)

Seat 6: Brobelli ($2,090 in chips)

Seat 7: flora22 ($1,405 in chips)

Seat 9: guitou95 ($4,610 in chips)

ANTES/BLINDS

Brobelli posts blind ($75), flora22 posts blind ($150).

PRE-FLOP

guitou95 folds, marinnemp folds, asxetos1970 folds, EErieFairy bets $1,670 and is all-in, Arnold Babar bets $1,685 and is all-in, Brobelli folds, flora22 folds.

FLOP [board cards: Ace of Spades,Ace of Clubs,7 of Spades ]

TURN [board cards: Ace of Spades,Ace of Clubs,7 of Spades,6 of Spades ]

RIVER [board cards: Ace of Spades,Ace of Clubs,7 of Spades,6 of Spades,7 of Hearts ]

SHOWDOWN

Arnold Babar shows [ 4 of Diamonds,4 of Hearts ]

EErieFairy shows [ 9 of Hearts,King of Hearts ]

Arnold Babar wins $15, EErieFairy wins $3,565.

Postad

Måste visa att jag har flyt ibland också...

Seat 7: BAL-99 ($3,282 in chips)

Seat 8: Arnold Babar ($5,040 in chips)

Seat 10: Moms1er ($6,678 in chips)

ANTES/BLINDS

BAL-99 posts blind ($150), Arnold Babar posts blind ($300).

PRE-FLOP

Moms1er bets $700, BAL-99 bets $3,132 and is all-in, Arnold Babar bets $4,740 and is all-in, Moms1er folds.

FLOP [board cards: 8 of Spades,3 of Hearts,3 of Diamonds ]

TURN [board cards: 8 of Spades,3 of Hearts,3 of Diamonds,Ace of Clubs ]

RIVER [board cards: 8 of Spades,3 of Hearts,3 of Diamonds,Ace of Clubs,Jack of Diamonds ]

SHOWDOWN

Arnold Babar shows [ Jack of Hearts,Jack of Spades ]

BAL-99 shows [ 8 of Diamonds,8 of Clubs ]

Arnold Babar wins $1,758, Arnold Babar wins $7,264.

Postad
Åssa ut i nästa $33a....

Seat 1: marinnemp ($1,495 in chips)

Seat 2: asxetos1970 ($2,045 in chips)

Seat 3: EErieFairy ($1,670 in chips)

Seat 4: Arnold Babar ($1,685 in chips)

Seat 6: Brobelli ($2,090 in chips)

Seat 7: flora22 ($1,405 in chips)

Seat 9: guitou95 ($4,610 in chips)

ANTES/BLINDS

Brobelli posts blind ($75), flora22 posts blind ($150).

PRE-FLOP

guitou95 folds, marinnemp folds, asxetos1970 folds, EErieFairy bets $1,670 and is all-in, Arnold Babar bets $1,685 and is all-in, Brobelli folds, flora22 folds.

FLOP [board cards: Ace of Spades,Ace of Clubs,7 of Spades ]

TURN [board cards: Ace of Spades,Ace of Clubs,7 of Spades,6 of Spades ]

RIVER [board cards: Ace of Spades,Ace of Clubs,7 of Spades,6 of Spades,7 of Hearts ]

SHOWDOWN

Arnold Babar shows [ 4 of Diamonds,4 of Hearts ]

EErieFairy shows [ 9 of Hearts,King of Hearts ]

Arnold Babar wins $15, EErieFairy wins $3,565.

Varför tar du den här synen? Du är ju inte direkt shortstackad och kan ju vänta på bättre händer.

Postad

Av alla jävla hjärter så måste nödvändigtvis bordet para sig...

Seat 1: Arnold Babar ($2,070 in chips)

Seat 2: jokohan ($1,545 in chips)

Seat 3: Hubaman ($2,715 in chips)

Seat 7: brazzinho3 ($1,175 in chips)

Seat 9: donedi1 ($7,495 in chips)

ANTES/BLINDS

jokohan posts blind ($100), Hubaman posts blind ($200).

PRE-FLOP

brazzinho3 folds, donedi1 folds, Arnold Babar bets $2,070 and is all-in, jokohan folds, Hubaman calls $1,870.

FLOP [board cards: 6 of Hearts,3 of Diamonds,7 of Hearts ]

TURN [board cards: 6 of Hearts,3 of Diamonds,7 of Hearts,5 of Hearts ]

RIVER [board cards: 6 of Hearts,3 of Diamonds,7 of Hearts,5 of Hearts,3 of Hearts ]

SHOWDOWN

Arnold Babar shows [ 6 of Clubs,Ace of Hearts ]

Hubaman shows [ 7 of Diamonds,7 of Clubs ]

Hubaman wins $4,240.

Postad
Varför tar du den här synen? Du är ju inte direkt shortstackad och kan ju vänta på bättre händer.

Oj?! D där var ju inte så bra. Trodde faktiskt att blindsen var 100/200 där vilket skulle göra att han skulle pusha brett där. Riktigt dålig faktiskt. Är nog en aning ofokuserad idag vilket visat sig i resultaten... :cry:

Postad

Riktigt uselt spel av mig idag vilket gjort att jag på åtta lir ligger på nettot -$98. Vann en $22a och har åkt i de andra både beroende på ofokus och lite oflyt. Åkte bland annat med AK vs KQ, och AQ vs QT. Tveksam till om det blir nå mer lir idag, känns som att det är +EV att INTE lira...

Edit: 105 p kvar på bonusen. Lirar in dom i morrn...

Postad

:-( Noel har fått öroninflamation...igen! Han hade det för två veckor sedan på ena örat och nu ville tydligen det andra också göra sig påminnt. Blev inte så mycket sömn inatt kan jag säga.

Eftersom Noel är hemma idag så blir det alltså inget lir vilket gör att jag siktar på att cleara bonusen på söndag kväll istället. Efter det blir det troligen flytt till Hey så fort det blir klart med bonusen där... :roll:

Nu är den slutgiltiga versionen av uppsatsen inlämnad. Givetvis strulade min handledare till det in i det sista. Hon mailade tidigare i veckan att uppsatsen skulle vara henne tillhanda senast kl 16 idag, vilket givetvis inte stämde. :evil: När vi alldeles nyss kom hem från vårdcentralen hade jag fått mail från kursansvarige att den skulle varit inlämnad till examinatorn senast kl 10 idag. Förvånande att det blev strul ÄNNU en gång... :roll:

Jaja, nu är den iallafall inlämnad! :mrgreen:

Postad

Hej hopp!

Jäklar vilken najs helg det har varit! Igår var Julia och "jobbade" mellan 10-16 i en park i mina hemtrakter (ja, där jag växte upp alltså) genom att leda runt en stackars hästkrake som småkidsen fick rida på. Under tiden passade jag, Maria och Noel på att åka och köpa lite blommor till balkongen. Nu när det blivit varmt kan man ju faktiskt vara där ute. Noel stormtrivs där ute dessutom. Finns det nåt roligare än att plocka lecakulor (tror det stavas så?) från en kruka till en annan och sen tillbaka?

Idag blev det ett besök på mina föräldrars landställe ett par mil ifrån stan. Litte grillat och fika på altanen är ju inte helt fel när det är så fint väder. Noel tog sig ett dopp i plastpoolen (eller ja, pool är väl lite att ta i...) både utan och med kläderna på. Den sistnämnda gången var dock inte planerad om man så säger, varken av honom eller oss andra. Han så rätt förvånad ut när han satt där gråtandes på knä i vattnet. Det gick tydligen inte sträcka sig så långt över vattnet utan att ramla i...

I kväll hade jag u tänkt spela lite men kände att jag inte hade nån lust faktiskt. Tror, eller nä förresten, jag vet det är +EV att låta bli då. Blir till att lira in de sista 195 poängen i morrn kväll istället.

I morrn är dagis stängt så Noel ska vara hemma med mig hela dagen. Nu har ju iofs öroninflamation (vilket gör att det inte var jättebra att hela han hamnade under vattnet idag... :-() så han hade kanske inte gått till dagis i morrn iallafall. Eventuellt ska vi träffa en forumit för en fika, glass eller nåt, alltid najs! På tisdag ska jag börja förbereda mig för opponeringen på min uppsats och för den uppsats jag ska opponera på, måndag den 9 juni är det dags. Fick den som jag tror (tycker...) hårdaste examinatorn så vi får väl se hur det kommer gå, är iallafall nära att få kalla mig kriminologi och fil. kand i psykologi nu... :mrgreen:

Som tröst för att ni inte får några hh's här i dagboken i kväll så får ni en idolbild på Max Cady/Arnold Babar/ soon to be Gordon Libby...

idolbildmaxcadykw6.th.jpg

Postad

Jag kan leva med "kaninhandduken" men beskär bort Foppatofflorna FFS!

Vi hade "Spring i vattenspridaren och rulla sedan runt i grannens snustorra potatisland-leken" i helgen. Nu vet jag att 2 x tvååringar kan bli smutsigare än en golden retriever i höstrusket.

PS Vad hette tvättmedlet som älskade fläckar enligt reklamen nu igen? Kan någon faxa över si så där 53 kg så att man klarar sig till augusti i alla fall?