Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Knasigt skit...

 

 

 

***** Hand 615503114 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 februari 2008 13:46:47

Sardin Blixt (Vanlig /Turnering )

Plats 1: jorpish (1000.00)

Plats 2: feffe70 (1140.00)

Plats 3: olle4 (880.00)

Plats 4: Lenertz (980.00)

Plats 5: Julia E (1000.00)

Lenertz lägg LM 10.00

Julia E lägg SM 20.00

** Giv **

jorpish [N/A, N/A]

feffe70 [N/A, N/A]

olle4 [N/A, N/A]

Lenertz [N/A, N/A]

Julia E [Eh, Es]

*** Bet Runda 1 ***

jorpish Lägg

feffe70 Syna 20.00

olle4 Syna 20.00

Lenertz Höj till 40.00

Julia E Höj till 120.00

feffe70 Syna 120.00

olle4 Syna 120.00

Lenertz Syna 120.00

*** Flop(Board): *** : [9s, Dr, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

Lenertz Satsa 100.00

Julia E Höj till 300.00

feffe70 Syna 300.00

olle4 Syna 300.00

Lenertz All-in 860.00

Julia E All-in 880.00

feffe70 All-in 1020.00

olle4 All-in 760.00

*** Turn(Board): *** : [9s, Dr, 5r, Dh]

*** River(Board): *** : [9s, Dr, 5r, Dh, Ks]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3860.00

jorpish Lägger mig Vinst: 0.00

feffe70 [10r, Knr] Stege med högsta kort kung Vinst: 3860.00

olle4 [Kh, Knh] Två par, kungar och damer Vinst: 0.00

Lenertz [Dk, Er] Triss i damer Vinst: 0.00

Julia E [Eh, Es] Två par, ess och damer Vinst: 0.00

 

En ganska rolig grej med handen är att jorpish kommer itm utan att ha spelat en hand. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go kväll pokerskallar!

 

I kväll blir det nog lite spel igen verkar det som. Hade tänkt att vi skulle kolla på Hajen 2 (såg ettan igår) när kidsen är i säng men Maria är skittrött så det får nog bli nån annan dag.

 

Har tänkt på de senaste dagarna att det verkligen går upp och ner medmitt spelande, både hur ofta/mycket jag spelar och hur rullen ökar/minskar. Satte in 110 kr (10 inköp) på SvS för några veckor sen för att testa lite SH Turbos. Rullen var som mest uppe på ca 360kr och är nu nere på ca 220kr. Vet att jag mestadels spelat helt okej men ibland (i går kväll tex) springer man helt enkelt in i AK på BB när man själv pushar först in från SB med A9 eller liknande hand. Det är också ofta man hamnar i 60/40-lägen och då torskar man ju faktiskt 4ggr av 10, inte så mycket att göra åt liksom. Dom här sakerna gör ju att det går upp och ner när det gäller rullen, inte så kul men vad ska man göra liksom? Bara nöta på med stabil poker. Ja, vet inte vad jag ville säga egentligen, bara skriva av mig lite... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va trött man blir när man åker på 3-outare heeela tiden och FI sen säger i chatten "fan va dålig du är!" Man blir ju fan galen! Tror nog att det under kvällens ynka sex spel var rekord när det gäller utdragningar. Orkar inte ens posta några hh's på skiten...

 

Arsle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sa att 110kr var 10 inköp, så jag antog att det va 10+1 han körde.

/SK

 

Var nog en felskrivning... 20+2 är det lägsta som finns på SvS.

 

Hade själv egentligen lagt ner mitt pokerspelande efter att först ha sprungit in i en riktigt bad streak och därefter tiltat bort hela min kvarvarande rulle på HU cash games... :-(

 

Men efter att ha läst om MCs "lek" på SvS så blev jag lite inspirerad att prova på jag med. Själv har jag alldeles för lite tid att spela poker nu för tiden, så SNGs som tar 10-15 minuter är mer eller mindre en förutsättning för att jag ska kunna spela överhuvudtaget. Hinner inte med särskilt många av dessa heller, men det har börjat bra iaf. Mina 110kr är nu uppe i den svindlande summan 282 ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många lirar du åt gången? Sitter nu med en 12 tums skärm på min bärbara, så jag har problem att köra fler än en av utrymmesskäl, men samtidigt så är betänketiden så låg att jag nog skulle få svårt att lira fler än 2 åt gången kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sa att 110kr var 10 inköp, så jag antog att det va 10+1 han körde.

 

/SK

 

Skrev fel, fem inköp ska det vara... :roll:

 

Men efter att ha läst om MCs "lek" på SvS så blev jag lite inspirerad att prova på jag med. Själv har jag alldeles för lite tid att spela poker nu för tiden, så SNGs som tar 10-15 minuter är mer eller mindre en förutsättning för att jag ska kunna spela överhuvudtaget. Hinner inte med särskilt många av dessa heller, men det har börjat bra iaf. Mina 110kr är nu uppe i den svindlande summan 282 ;-)

 

Fan va kul! Vi kanske har mötts? Vad nickar du? Är i exalt samma sits som du, hinner inte spela så 15 minuter är kanon! 282kr? Vänta bara, om nån dag är den nere på typ 150kr eller nåt igen. Sjukt vilken varians!

 

Hur många lirar du åt gången? Sitter nu med en 12 tums skärm på min bärbara, så jag har problem att köra fler än en av utrymmesskäl, men samtidigt så är betänketiden så låg att jag nog skulle få svårt att lira fler än 2 åt gången kanske...

 

Jag kör tre åt gången och då är det inihelvete stressigt ibland! Kör på 19 tums widescreen...

 

Ja men han läser ju till nått kriminellt så det är inte konstigt att han tänjer på sanningen då :mrgreen:

 

Japp, nåt kriminellt kommer det bli av mig och är inte sanningen subjektiv? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja, glömde säga tjohooo, metod III är avklarad! Betyget B på intervjumomentet och B på textanalysmomentet ger (gissa! ;-)) ...ett B i betyg på hela metodkursen. Klart nöjd med det även om jag är lite förbannad över att inte fixat ett A... :roll:

 

Sammanlagt har jag nu läst 45 poäng kriminologi (om man bara räknar enligt det gamla systemet) varav jag fått bättre än godkänd på 30 poäng. Det kunde vara bättre så klart men är iallafall ganska nöjd med det. Bara 15 poäng kvar nu, får se hur det går med dom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajaj :( Jobba på mannen... Men när du äntligen hittat lite nivå på stars, varför lira $1-sngs på SvS? E det verkligen så skoj?

 

/SK

 

Har inte tid att spela så mycket regular fullring just nu och är heller inte så sugen på att göra det. Eftersom jag inte vill lalla bort de $350 jag har på Stars så låter jag de vara ifred där. Kanske kommer jag plocka ut dom om jag behöver framöver. Tills vidare får det bli slask-spel på SvS...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va kul! Vi kanske har mötts? Vad nickar du? Är i exalt samma sits som du, hinner inte spela så 15 minuter är kanon! 282kr? Vänta bara, om nån dag är den nere på typ 150kr eller nåt igen. Sjukt vilken varians!

 

Hehe, ja, jag är fullt medveten om att det troligtvis är en hel del positiv varians inblandad i mitt resultat... speciellt iom att jag bara hunnit med 14 st än så länge :-D

 

Tror inte vi har mötts och jag hoppas jag slipper det. Finns en hel del pajasar som jag hellre spelar mot om jag säger så. Nickar AlfonsÅ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt :-) När jag spelar så spelar jag någon halvtimme här eller där mellan typ 19.30 och 23, så håll utkik då om du vill gå en match ;-)

 

Iom med att jag ser det här som en plojgrej tänkte jag vara aggressiv med rullen och kliva upp till nästa nivå när jag har 10 inköp på den och ner igen om jag hamnar på 7... häng på vettja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan också! Kommer ni ihåg att jag skrev om för typ en månad sen att jag får mindre från CSN den här terminen? Kollade mitt banksaldo nu och det såg inte så bra ut, -50kr med fett många dagar kvar till nästa CSN-utbetalning. :-( Har funderat förut men började fundera seriöst nu på att börja köra SH Turbo SnG's lite mer seriöst. Så vilken site rekomenderar ni om jag har följande krav, eller ja, önskemål:

 

  • 3 minuters blindsnivåer
  • 1000 i startstack, helst
  • En okej fungerande hh-funktion
  • Möjlighet till miniview eller reglerbara fönster, typ Stars
  • Bra bonus
  • Trafik både dagtid och kvällstid. Dock viktigast med dagtid

 

Om det är en site med 3 minuters blindsnivåer kommer jag garanterat hinna spela minst 200st/månad. Så det i åtanke när det gäller bonusandet...

 

Tacksam för hjälp!

 

 

Edit: Kan det här vara nåt för mig?

 

What you Get FREE with this First Deposit Bonus*:

» 500% of your initial deposit, up to $1000 free

» $30 + 3 live event qualifier ticket

» One Sit ‘n’ Go Rewards Card - buy 20, get one free

» Access to Player's Club Level One on first deposit

» Access to Player's Club Level Two on completion

 

Bonus is released at a rate of 8 Player Points per bonus dollar and will be issued to your account in installments of $250. You have 60 days to clear the bonus. Rewards Card is available on first deposit and applies to $10+1 Sit ‘n’ Go tickets only. Rewards Card expires 60 days after issue. Tickets are awareded upon completiion of ftd bonus.

 

Jag är lite trög så förklara för mig (ännu en gång! :oops: ) vad det innebär med 8x-bonus. Hur många $5.5-SnG måste jag spela då för att få 100% bonus? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på hur mycket du vill ha i bonus :) För 100 dollar måste du spela in 800 poäng, vilket du gör efter 320 5,5. Då har du rejkat 160 dollars och får åter 100. Motsvarar 62,5%.

tror du kan få detta hos många skins på OnGame. Däremot undrar jag om trafiken är tokbra på dagtid, men det går nog att få igång rätt så bra. Annars är det väl bara Stars, FT som har bättre trafik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är så att du verkligen behöver stålar skulle jag vänta med å gå över till sh turbo. Stor varians och en ny spelform kan vara jobbigt om man lirar lite med scared money. Bara en tanke :)

 

Däremot så skulle jag sätta igång en seriös fr-grind om jag var du. Testa att sitta 2h per dag i två veckor och lira A-game hela tiden! :) Minst $10, men skotta lite när rullen tillåter. Kanske på stejk till att börja med?

 

Om du ändå kör på sh-grejen - GL!!! :)

 

/SK

 

EDIT: Inte min mening att låta beskäftig. Du kanske redan har kört tillräckligt med sh turbo-gejms för å känna dig stabil? Vet bara att jag efter 500 spel inte gör det än. Lycka till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är så att du verkligen behöver stålar skulle jag vänta med å gå över till sh turbo. Stor varians och en ny spelform kan vara jobbigt om man lirar lite med scared money. Bara en tanke :)

 

Som vanligt så har du en poäng i det du skriver...

 

Däremot så skulle jag sätta igång en seriös fr-grind om jag var du. Testa att sitta 2h per dag i två veckor och lira A-game hela tiden! :) Minst $10, men skotta lite när rullen tillåter. Kanske på stejk till att börja med?

 

Hmmm...har liksom inte så mycket tid, det är det som är problemet. Kör jag FR hinner jag 4st/timme, kör jag SH hinner jag 12st/timme. Har iofs inte räknat på vilket jag egentligen skulle tjäna mest på men att kunna sätta sig bara en halvtimme känns bra liksom.

 

Om du ändå kör på sh-grejen - GL!!! :)

 

/SK

 

EDIT: Inte min mening att låta beskäftig. Du kanske redan har kört tillräckligt med sh turbo-gejms för å känna dig stabil? Vet bara att jag efter 500 spel inte gör det än. Lycka till! :)

 

Bara kört lite mer än 100st hittills och har väl inte plussat vansinnigt direkt, 220kr på 100 spel blir ju bara 10% ROI, inte superduper direkt... :roll:

 

Tänker att jag skulle kunna jobba ihop nån bonus om jag lirar SH, hinner aldrig det vid FR. Vore ju som sagt najs med en 5X-bonus. Tower hade en sån förut men verkar inte ha det längre tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...