Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ser många på pf som skriver att "ja under den senaste sessionen var min roi si å så hög/låg". Jag skulle bli så sjukt stressad om jag kollade så hela tiden :) Man kan ha olika strategi för att nå sitt mål; tokgrinda multimulti och vara kalasnöjd med en roi på 3-4%, eller sitta med 2-3 bord åt gången och verkligen fånga upp all info som bara går att få ut i spelet och sikta på en roi runt 20%. Det viktiga e att timpengen blir så hög som möjligt, och vilken strategi som är den bästa skiljer sig ju från spelare till spelare.

 

Mycket bra inlägg SK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite sen kanske men såg just att du hade en dagbok. Jag hoppas att du nyttjar bonusar. Får man fråga vad du studerar? lycka till med liret och må riggen vara med dig

 

Välkommen hit! Ska spela mot bonus sen när jag går upp och spelar $11or, gör det inte i dagsläget alltså. Jag har en termin kriminologi kvar så har jag skrapat ihop en fil kand i psykologi och en i kriminologi. Ja det vore ju najs om den medrigg jag hade igår fick hålla i sig ett tag! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens resultat:

 

8st $5.5, ITM 37.5% (2-1-0), ROI 33%, nettovinst $14.5

 

 

Utöver detta...

 

4:a med AA vs KQ

4:a med AK vs QJ

5:a med KK vs AQ

6:a med K9 vs AQ, pushar och floppar toppar men FI sätter stegen på turn

8:a med AA vs 88

 

Är skitnöjd med kvällens resultat med tanke på de händer jag åkte ut med! Tiltade konstigt nog inte?!

 

 

Hur gör vi i den här handen?

 

PokerStars Game #13039220933: Tournament #66173538, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2007/11/04 - 14:43:28 (ET)

Table '66173538 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 2: RatMal (1945 in chips)

Seat 3: Woody785 (1430 in chips)

Seat 5: waWe (2450 in chips)

Seat 6: scheitma (1760 in chips)

Seat 7: Mr Cady (3215 in chips)

Seat 8: caveman14 (1145 in chips)

Seat 9: freber (1555 in chips)

scheitma: posts small blind 50

Mr Cady: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 8 of Clubs8 of Spades

caveman14: folds

freber: calls 100

RatMal: folds

Woody785: raises 1330 to 1430 and is all-in

waWe: folds

scheitma: folds

Mr Cady: ? Ja, vilken hd synar med här som chipleader?

 

 

Simma lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvällens resultat:

 

8st $5.5, ITM 37.5% (2-1-0), ROI 33%, nettovinst $14.5

 

 

Är skitnöjd med kvällens resultat med tanke på de händer jag åkte ut med! Tiltade konstigt nog inte?!

 

Mr Cady: ? Ja, vilken hd synar med här som chipleader?

 

Alla + är bättre än -.

 

Svårt tycker jag utan reads. Men är det en tomte (iofs ställer med 15BB så det är det väl) så kan det lika väl vara AA/KK som nada. Men jag skulle nog vilja ha QQ+, AK här för att syna. Det är så pass tidigt och du har en bra stack så du har råd att vänta. Men jag är väl för tajt, kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena cady, måste faktist säga att min sng grind (som också består av sessions på 8 x 5.5sngs på pstars) brukar resultera i sämre vinst för mig när vi av misstag råkat sätta oss på massa bord tessamans :)

Trevligt att du skriver av dig här alla fall skoj o läsa osv ;-)

 

Jag har dock ett litet mer primitivt system för statistiken :oops:

Använder papper å penna å spar alla minna beats :) så jag har en fin hög med a4 ark med överpar preflop allins osv :( dock hjälper mig den här traven med papper mig nått enormt, har inte tiltat/steamat sen jag började med den :). varje gång jag förlorar som storfavorit skriver jag ju till den och ser alla papper med beats :D , å har jag klarat att spela vidare trots dem så ska ja nog klara detta också :P direkt återfår jag lugnet ;-)

 

Annat som du kanske redan upptäckt är att kl 03-10 fredag/lördag nätter på pstars om man nu inte är ute å ränner :P är tjockt med riktigt dåligt spelande folk :) mycket av min rulle har tjänats här (alla fall på låga sng nivåer inte testat annat :P)

Jag spelar nog lite mer än dig försöker spela 1-3 8 x 5.5$ per dag. spelade först från 100->900 tog ut det dock :) kom tebax spelade igen 100 -> 800nånting där jag är nu. Planen är väll att bli lite tätare innan jag går till 11, känns fortfarande som jag har saker å lära mig på 5.5 :roll:

Om vi springer på varandra igen kan vi ju kanske diskutera lite om spelet ifall du känner att nått kunde läras :P

Hoppas du finner lugnet att hantera pstars riggen som jag själv trodde existerade innan jag spelat mig ur dem ett par gånger :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena cady, måste faktist säga att min sng grind (som också består av sessions på 8 x 5.5sngs på pstars) brukar resultera i sämre vinst för mig när vi av misstag råkat sätta oss på massa bord tessamans :)

Trevligt att du skriver av dig här alla fall skoj o läsa osv ;-)

 

Jag har dock ett litet mer primitivt system för statistiken :oops:

Använder papper å penna å spar alla minna beats :) så jag har en fin hög med a4 ark med överpar preflop allins osv :( dock hjälper mig den här traven med papper mig nått enormt, har inte tiltat/steamat sen jag började med den :). varje gång jag förlorar som storfavorit skriver jag ju till den och ser alla papper med beats :D , å har jag klarat att spela vidare trots dem så ska ja nog klara detta också :P direkt återfår jag lugnet ;-)

 

Annat som du kanske redan upptäckt är att kl 03-10 fredag/lördag nätter på pstars om man nu inte är ute å ränner :P är tjockt med riktigt dåligt spelande folk :) mycket av min rulle har tjänats här (alla fall på låga sng nivåer inte testat annat :P)

Jag spelar nog lite mer än dig försöker spela 1-3 8 x 5.5$ per dag. spelade först från 100->900 tog ut det dock :) kom tebax spelade igen 100 -> 800nånting där jag är nu. Planen är väll att bli lite tätare innan jag går till 11, känns fortfarande som jag har saker å lära mig på 5.5 :roll:

Om vi springer på varandra igen kan vi ju kanske diskutera lite om spelet ifall du känner att nått kunde läras :P

Hoppas du finner lugnet att hantera pstars riggen som jag själv trodde existerade innan jag spelat mig ur dem ett par gånger :)

 

Tjena clerre! Kul att du hittat hit och att du skriver ditt första PF-inlägg i just min dagbok! :-D Att din vinst skulle vara mindre när vi möts tar jag som en jättekomplimang även om det är trisst för dig såklart. :-D

 

Tror också på att det är bra att ha koll på de gånger man blivit badbeatad, jag har koll på detta genom PokerOffice. Man blir liksom lugnare när man inser att "ja va fan, jag skulle ju vunnit där och spelade rätt".

 

Har inte upptäckt fisktätheten efter 03 på morgonen, då sover jag som en stock, brukar oftast spel från ca 20:30-23.

 

Schysst att du kunnat casha ut lite, kommer göra det så småningom. Hur många inköp siktar du på innan du går upp till $11? Mitt mål är att ha minst 30 tänkte jag.

 

Det är klart vi ska diskutera lite här om (när) vi möts igen, det vore skitkul!

 

 

Ha det bra och må riggen vara med dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som runkar till PO istället för en skaplig P-rulle vet väl om att Ongame+PO=nejdugossedetfunkarinte....:)

 

Hahaha! Njaaa...riktigt så upphetsande är det inte att kolla hh's! :-D Enligt PO's site så ska iallafall Betsson, Best, Heypoker och några till funka i PO. Tror dock inte att Tower gör det vilket är pissdåligt! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst att du kunnat casha ut lite, kommer göra det så småningom. Hur många inköp siktar du på innan du går upp till $11? Mitt mål är att ha minst 30 tänkte jag.

Vet faktist inte alls hur många inköp lr rulle jag siktat på, har senaste veckorna provat på lite 11$ bord, dvs köpt in 1-2 11$ å resten 5.5 å sen blandat borden lite så jag inte riktigt vet vilket bord som är vilken :). dock brukar jag efter ett tag kunna urskilja 11$ borden ifrån 5.5$ :) och det är alltid så att 11$borden är tightare man ser inte lika mycket galna fyllebluffar lr va man ska kalla det :lol:

 

Men spelet i sig känns inte så mycket svårare, dock tror jag nog ja skulle kunna klara 11 nivån bra men känner att eftersom jag plusar okey på 5.5 nivån så kan jag hänga kvar å bygga några veckor till samt träna psyket för beats å dyl 8-)

 

Att tilllägga så har jag aldrig backat i någon större storlek på rullen kanske 10-20$ max på en dag på 5.5 nivån utan det snarare känts som det står still då som värst, skulle tro det snittar på +20-50$ per dag beroende på hur mycket jag spelar, självklart har man haft gosiga rushar på 100-200$ :D oftast då fre/lör nätter.

 

En annan intressant iaktagellse jag gjort är att jag kanske förlorar 5-10 stora favorit händer per dag, vilket oftast resulterar i att man åker ur sngn. anyhow så plusar det helt okey??. Detta måste ju då innebära att jag nästan bara spelar favorit händer?. Förde lite anteckningar häromdagen och hittade bara 2 händer jag förlorat när jag inte var favorit och det var när man va smallstackad och relativt långt in i sngn med QQ mot överpar eller dyl, någon med AKs SB å man springer in i AA lr KK på BB när blindsnivåerna är höga (vet inte riktigt hur man kan komma ifrån sånt här, antar det förekommer mindre/påverkar än mindre om man har större stack dvs spelat bättre tidigare? )

Detta kanske då förespråkar än lösare attityd i starten när blindsen är mindre? jag vet faktist inte riktigt vad som är korrekt, har provat runt en del för att försöka förstå vad som passar mig bäst/är bäst osv.

Tidigt i 5.5$sngs på pstars skulle jag nog kunna med stor sannolikhet säga att man får "väldigt" bra betalt med skumma stegar å små sets tidigt i sngs, oftast många spelare som inte kan släppa händer när de har toppar osv (oftast många spelare i potterna också tidigt).

 

Tror av dessa "draghänder" så känns det som jag får sämst betalt med färger! jag kanske spelar det hel fel?? :cry: Känns som om man spelar färre bord å man har mer koll på spelarna på bordet så kan man nog ta ett korrektare beslut om hur man ska få betalt med färgen, känns som antingen drar man för färgen (dvs försöker betala så lite som möjligt tills man får in den) eller så representerar man toppar lr dyl å på så sätt försöker lura dom att de vinner på kicker lr nått :shock: fast man igentligen slår dom :-P (lite av den mentaliteten går ju tillämpa på de flesta händerna där det handlar om att få så bra betalt som möjligt, men just färgdragen för min del känns väldigt genomskinliga "lättlästa" för minna motståndare :cry:)

 

En annan sak att tillägga är att jag igentligen aldrig har spelat särskilt mycket poker (dock läst en del böcker :-P ), är nu senaste halvåret jag börjat grinda igång lite. ppoker nl100 samt lite sng mtt spel innan dess på ladbrokes är enda "riktiga" grindandet jag gjort, där ppoker gav en helt okey utdelning på drygt 3k$ och lb knappt gav mycket förutom erfarenhet :roll:

Känns dock betydligt roligare att grinda/spela på turneringsområdet i pokern, känns som målet blir att vinna, inte bara plusa för dagen :lol:

 

Hoppas jag inte bombar din dagbok med massa onödig text nu bara :oops:

 

syns på borden!

 

PS: smileys är till för att användas ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan intressant iaktagellse jag gjort är att jag kanske förlorar 5-10 stora favorit händer per dag, vilket oftast resulterar i att man åker ur sngn. anyhow så plusar det helt okey??. Detta måste ju då innebära att jag nästan bara spelar favorit händer?. Förde lite anteckningar häromdagen och hittade bara 2 händer jag förlorat när jag inte var favorit och det var när man va smallstackad och relativt långt in i sngn med QQ mot överpar eller dyl, någon med AKs SB å man springer in i AA lr KK på BB när blindsnivåerna är höga (vet inte riktigt hur man kan komma ifrån sånt här, antar det förekommer mindre/påverkar än mindre om man har större stack dvs spelat bättre tidigare? )

 

Låter lite skumt det här? Tidigt i en SnG spelar åtminstone jag endast riktigt bra händer vilket gör att om jag åker ut så är det i regel trots att jag varit favorit preflop, ja inte alltid så klart! Och om du åker ut med QQ (som ditt exempel var) som shortstacked så låter det ju som du är alldeles för tight som shortstack! Du väntar väl inte på så starka händer innan du agerar? Är du shortstacked så måste du ju öppna upp hd'n och pusha rätt brett när situationen är den rätta.

 

Detta kanske då förespråkar än lösare attityd i starten när blindsen är mindre? jag vet faktist inte riktigt vad som är korrekt, har provat runt en del för att försöka förstå vad som passar mig bäst/är bäst osv.

Tidigt i 5.5$sngs på pstars skulle jag nog kunna med stor sannolikhet säga att man får "väldigt" bra betalt med skumma stegar å små sets tidigt i sngs, oftast många spelare som inte kan släppa händer när de har toppar osv (oftast många spelare i potterna också tidigt).

 

Jo det är klart att man kan vinna mycket när man träffar hårt men du slösar en saaatans massa marker när du spelar halvkassa händer!

 

Tror av dessa "draghänder" så känns det som jag får sämst betalt med färger! jag kanske spelar det hel fel?? :cry:

 

Det är ju lättast för FI att "läsa" om man träffat färgen. Brukar inte heller få så bra betalt med färg

 

Känns som om man spelar färre bord å man har mer koll på spelarna på bordet så kan man nog ta ett korrektare beslut om hur man ska få betalt med färgen, känns som antingen drar man för färgen (dvs försöker betala så lite som möjligt tills man får in den) eller så representerar man toppar lr dyl å på så sätt försöker lura dom att de vinner på kicker lr nått :shock: fast man igentligen slår dom :-P (lite av den mentaliteten går ju tillämpa på de flesta händerna där det handlar om att få så bra betalt som möjligt, men just färgdragen för min del känns väldigt genomskinliga "lättlästa" för minna motståndare :cry:)

 

Det är bara att jobba på! ;-)

 

En annan sak att tillägga är att jag igentligen aldrig har spelat särskilt mycket poker (dock läst en del böcker :-P ), är nu senaste halvåret jag börjat grinda igång lite. ppoker nl100 samt lite sng mtt spel innan dess på ladbrokes är enda "riktiga" grindandet jag gjort, där ppoker gav en helt okey utdelning på drygt 3k$ och lb knappt gav mycket förutom erfarenhet :roll:

Känns dock betydligt roligare att grinda/spela på turneringsområdet i pokern, känns som målet blir att vinna, inte bara plusa för dagen :lol:

 

Hoppas jag inte bombar din dagbok med massa onödig text nu bara :oops:

 

NÄ! Det är bara kul!

 

syns på borden!

 

PS: smileys är till för att användas ;-)

 

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

tror du missförstod mig :) , jag brukar ungefär öka/minska i löshet/tighet efter blindsen/spelare blir högre/färre. Dock om bordet ter sig galet å man nästan har garanterat action/bra betalt, så t ex en limp på 20-30chips när set träffen nästintill garanterar att man slår ut någon/några dubbling/eller mer av sin egna stack så är ju självfallet 30/1,5k < 0,12 set träffen ??:)

 

tidigt spelar jag oftast bara låga pockets i position med rätta förutsättningar, för man vill inte limpa/höja in i en reraise preflop. alla fall inte jag :)

 

men om bordet är limp vänligt med massa call stationer eller hur man du ska beskriva det, det jag upplever på sng borden på ppstars i måttlig mängd alla fall :) så borde det inte vara fel att spela steg/set/färg händer tidigt, för att chansen man träffar är större än kostnaden (detta utgår ju att man får betalt på träffen, vilket jag hävdar existerar på många bord i början)

 

jag ser inget fel i det här tankesättet, men om nån gör upplys mig gärna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...