Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

4st $5.5 spelade, ITM 25% (0-0-1), ROI minus, -$13, OOTM 4:a (A3 vs 63), 5:a (88 vs KK) och 8:a (AK vs AQ)

 

:evil:

 

Ähh, 3 raka OOTM är inget. Det vet du.

 

. Att man torkar coinflips är väl en sak men 70/30-lägen har jag svårt att ta när de kommer i stim...

 

...och lika väl att de kommer 3 av tio gånger.

 

Nästa sittning är du + $36 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ähh, 3 raka OOTM är inget. Det vet du.

 

 

 

...och lika väl att de kommer 3 av tio gånger.

 

Nästa sittning är du + $36 igen.

 

Jag tycker det ser bra ut. T3 handen möjligtvis som sagt, men det är svårt att veta när man inte känner till stöldfrekvens, fis spelstil etc.

Fortsätt så här så ska du se att plusset fortsätter ticka in i lika hög utsträckning som förra månaden. GG WP

 

Tack båda! Det var oerhört surt (utöver alla utdragningar mm) att komma 3:a med tanke på att jag ledde stort när vi hamnade ITM. Var förmodligen allllllldeles för passiv! Ska kolla lite på dagens spel i PO när jag hinner. Fan va nöjd jag är med att jag skaffade PO förra hösten! Skitbra att ha alla hh's lättillgängliga. Tycker PO definitivt var värt pengarna! Rekomenderas!

 

Snart tittar en polare förbi för en promenad till globen. Förhoppningsvis får man sig en fika på utflykten... :-D

 

I morgon ska vi på tandvårdsinformation på BVC och sen ska vi träffa en gammal pokerräv (;-) ) på eftermiddagen. Eventuellt skulle även en till SnG-sucker hänga med. Är bra att ses live, blir lite lättare att diskutera specifika händer och spelet i övrigt då. Kanoners!

 

Simma lugnt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som synes är vi nu hemma från promenaden. Jäklar vilket fint höstväder det är! En skön promenad, världens största och starkaste espresso och tilten från i förmiddags är som bortblåst! :-D Köpte två små ramar i globen som jag ska sätta in foton på mina kids i. Tänkte att om de står under skärmen så kan jag titta på dom när jag torskar mot en 3-outare och tänka att pokern är bra oväsentlig egentligen! Fotona blir (förhoppningsvis) en sorts antitilt-hjälmedel. Vi får väl se om det funkar... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror boss återigen har missuppfattat ett inlägg :mrgreen: .

 

Han trodde nog att det var en annons för att sälja nått och inte lägenhetsbyte som vi andra hajade direkt 8-)

 

LOL, ok, trodde de ville byta grejjer, typ:

 

ska vi byta grejjer ska vi byta grejjer med varann,

ska vi byta en möblerbar hall mot en korvmojsgrill

ska vi byta grejjer ska vi byta grejjer med varann,

... typ så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar i PO och hittar ett riktigt skitspel. Varför gör jag så här? Vanligtvis raisar jag ju typ 2.5BB här och viker för omslag, asdåligt!

 

 

PokerStars Game #12813999960: Tournament #65027700, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level VI (100/200) - 2007/10/24 - 05:10:55 (ET)

Table 65027700 1 9-max Seat #2 is the button

Seat 2: veggiemax (7578 in chips)

Seat 3: Mr Cady (3167 in chips)

Seat 5: KaOcAeW34off (1831 in chips)

Seat 7: Brahdakine (924 in chips)

Mr Cady: posts small blind 100

KaOcAeW34off: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 5 of ClubsAce of Clubs

Brahdakine: folds

veggiemax: folds

Mr Cady: raises 2967 to 3167 and is all-in

KaOcAeW34off: calls 1631 and is all-in

*** FLOP *** Jack of Spades7 of Clubs2 of Clubs

*** TURN *** Jack of Spades7 of Clubs2 of Clubs4 of Spades

*** RIVER *** Jack of Spades7 of Clubs2 of Clubs4 of Spades5 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och kollar i PO och hittar ett riktigt skitspel. Varför gör jag så här? Vanligtvis raisar jag ju typ 2.5BB här och viker för omslag, asdåligt!

 

 

PokerStars Game #12813999960: Tournament #65027700, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level VI (100/200) - 2007/10/24 - 05:10:55 (ET)

Table 65027700 1 9-max Seat #2 is the button

Seat 2: veggiemax (7578 in chips)

Seat 3: Mr Cady (3167 in chips)

Seat 5: KaOcAeW34off (1831 in chips)

Seat 7: Brahdakine (924 in chips)

Mr Cady: posts small blind 100

KaOcAeW34off: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady 5 of ClubsAce of Clubs

Brahdakine: folds

veggiemax: folds

Mr Cady: raises 2967 to 3167 and is all-in

KaOcAeW34off: calls 1631 and is all-in

*** FLOP *** Jack of Spades7 of Clubs2 of Clubs

*** TURN *** Jack of Spades7 of Clubs2 of Clubs4 of Spades

*** RIVER *** Jack of Spades7 of Clubs2 of Clubs4 of Spades5 of Spades

*** SHOW DOWN ***

 

Inget skitspel, tvärtom är det helt standard. Du ska inte raisa och vika för omslag när ni spelar om 9bb. Stackpositionerna gör det också väldigt fördelaktigt att pusha här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som synes är vi nu hemma från promenaden. Jäklar vilket fint höstväder det är! En skön promenad, världens största och starkaste espresso och tilten från i förmiddags är som bortblåst! :-D Köpte två små ramar i globen som jag ska sätta in foton på mina kids i. Tänkte att om de står under skärmen så kan jag titta på dom när jag torskar mot en 3-outare och tänka att pokern är bra oväsentlig egentligen! Fotona blir (förhoppningsvis) en sorts antitilt-hjälmedel. Vi får väl se om det funkar... :mrgreen:

 

Ja vi får hoppas att det funkar! Själv drar jag igång lite Nasum och stoppar in en snus när tilten är nära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget skitspel, tvärtom är det helt standard. Du ska inte raisa och vika för omslag när ni spelar om 9bb. Stackpositionerna gör det också väldigt fördelaktigt att pusha här.

 

Njaaa..det är INTE mitt standardspel iallafall. Hade det varit jämnare stackar alternativt jag varit kortare än vad jag är här så hade det varit standard. Nu är jag ju ganska klar chiptvåa och en FI sitter ju med mindre än 5BB i stacken vilket borde göra mig lite försiktigare. Njaaa...jag håller inte med dig om den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ju ganska klar chiptvåa och en FI sitter ju med mindre än 5BB i stacken vilket borde göra mig lite försiktigare.

 

Du har just hittat en jätteläcka. Jag överdriver inte, JÄTTE :-) Att du är klar chiptvåa och en Fi är riktigt kort ska göra dig mycket aggressivare mot chiptrean, inte tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har just hittat en jätteläcka. Jag överdriver inte, JÄTTE :-) Att du är klar chiptvåa och en Fi är riktigt kort ska göra dig mycket aggressivare mot chiptrean, inte tvärtom.

 

.

 

Hoppsan! :lol: Tack i så fall! Ska fundera mer på denhär situationen. Skitbra att få reda på sånt, det gör ju att jag kan utvecklas ännu mer! Tack igen! Lägger nog upp handen i HH-delen för vidare diskussion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan! :lol: Tack i så fall! Ska fundera mer på denhär situationen. Skitbra att få reda på sånt, det gör ju att jag kan utvecklas ännu mer! Tack igen! Lägger nog upp handen i HH-delen för vidare diskussion...

 

Tänk utifrån treans perspektiv. Shortisen gör att han måste syna väldigt smalt.

 

Dessutom gör shortisen att det inte är hela världen om du faktiskt får syn här och förlorar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tolkar det som att du får två delbonusar.

Den första delbonusen verkar ju vara 100% tillbaka, dvs om du spelar 200 10+1 så får du 200 dollares tillbaka.

Den andra är likadan och kräver väl 5x också?

30 dagar totalt för båda?

Förklaringen till asterisken saknas liksom på sidan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitschysst om du kunde berätta sen hur det är!

 

Tja igen :)!

 

Jag kan säga hur det funkade för mig.

 

Jag satte in $100 för deras 100% 5x bonus (max är $200 för denna bonus),den clearades på 100 st $11 SnG (200 st krävs för $200 insättning).

 

Direkt när den va färdig aktiverade jag den andra bonusen (den ligger inaktiv på kontot tills man aktiverar den).

Denna bonus va $200 7x, då krävdes 1400 poäng, alltså 280 st $11 SnG.

 

Båda dessa bonusar hade jag 30 dagar på mig att cleara.

 

Hoppas jag förklarat någorlunda bra, annars fråga på :).

 

Mvh

/O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...