Gå till innehåll

Max Cady tackar för sig...


Max Cady

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SATANS JÄVLA KUK PUNG ARSLE INTERNET!!! :evil: :evil: :evil:

 

Fyra bord igång varav ett HU och så lägger internet av! När jag väl kommit in igen var det två bord som jag fortfarande var kvar på. På det ena hade jag 25 kvar (åkte som 5:a) och på det andra var jag kort (och nåååågot tiltad) så jag åkte som 7:a. Fan också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som det går hyfsat bra för dig nu maxcady! Kul att du är tillbaka. Jag o andra sidan har stått still och stampat ett bra tag nu hoppas på att det lossar snart igen. Hur många bord kör du samtidigt?

 

Kör fyra bord åt gången. Kul att du kollar min dagbok!

 

Välkommen i klubben :cry: :cry: är man väl tvungen att säga då.

 

Hahaha! Ja jag tänkte på dig faktiskt när jag yrade runt för att starta om modemet och routern.

 

Du betar för lite med dina premiumhänder, främst preflop men även senare. Låt dom betala, så jäkla tighta lär de inte vara.

 

Gl!

 

Hmmm? Railade du eller? Du har antagligen helt rätt men har du några specifika exempel? Det jag brukar göra är att försöka hålla nere potterna (när jag betat på floppen tex och fått syn) eftersom FI ofta synar med lite vad som helst. Det är helt omöjligt att sätta FI på en HD alltså. Kan nog säga att jag sällan betar mer än halvpott om det inte ligger ett färg-/stegdrag ute. Säger som till handmadegod, kul att ha dig här i dagboken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här såg det ut när jag tappade internet...

 

PokerStars Game #12531391870: Tournament #63596517, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level V (75/150) - 2007/10/09 - 15:49:55 (ET)

Table 63596517 1 9-max Seat #3 is the button

Seat 2: Mr Cady (1145 in chips) is sitting out

Seat 3: Departed06 (1560 in chips)

Seat 4: Ronald Kash (2215 in chips)

Seat 6: Myal (2130 in chips)

Seat 8: egannit (1485 in chips)

Seat 9: Agent72 (4965 in chips)

Ronald Kash: posts small blind 75

Myal: posts big blind 150

 

 

PokerStars Game #12531354028: Tournament #63595198, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level VI (100/200) - 2007/10/09 - 15:47:51 (ET)

Table 63595198 1 9-max Seat #8 is the button

Seat 4: Mr Cady (6660 in chips) is sitting out

Seat 8: Dread35 (6840 in chips)

Dread35: posts small blind 100

Mr Cady: posts big blind 200

 

 

PokerStars Game #12531391272: Tournament #63598020, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level III (25/50) - 2007/10/09 - 15:49:53 (ET)

Table 63598020 1 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: theLar$oni$T (2730 in chips)

Seat 2: salas777 (2025 in chips)

Seat 3: Niceguy0381 (1510 in chips)

Seat 4: BaddyD (1045 in chips)

Seat 5: Mr Cady (1650 in chips) is sitting out

Seat 6: 1STLCARDSFAN (1225 in chips)

Seat 8: _neothem007 (2365 in chips)

Seat 9: tkovalis (950 in chips)

theLar$oni$T: posts small blind 25

salas777: posts big blind 50

 

 

PokerStars Game #12531377219: Tournament #63598921, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level II (15/30) - 2007/10/09 - 15:49:07 (ET)

Table 63598921 1 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: opietred (1380 in chips)

Seat 2: Mr Cady (1540 in chips) is sitting out

Seat 3: TDS76 (1260 in chips)

Seat 4: ThePower007 (1270 in chips)

Seat 5: mitchells (1295 in chips)

Seat 6: DutchReal (1360 in chips)

Seat 7: FLSTN05 (1590 in chips)

Seat 8: qceltic (1980 in chips)

Seat 9: TomPowi (1825 in chips)

DutchReal: posts small blind 15

FLSTN05: posts big blind 30

 

:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm? Railade du eller? Du har antagligen helt rätt men har du några specifika exempel? Det jag brukar göra är att försöka hålla nere potterna (när jag betat på floppen tex och fått syn) eftersom FI ofta synar med lite vad som helst. Det är helt omöjligt att sätta FI på en HD alltså. Kan nog säga att jag sällan betar mer än halvpott om det inte ligger ett färg-/stegdrag ute. Säger som till handmadegod, kul att ha dig här i dagboken!

 

Railade inte, läste bara dina HHs. Tex:

 

Dealt to Mr Cady: AA

ccmoz: folds

b3nnoz010: calls 20

Mr Cady: raises 60 to 80

 

På tok för lite. Du ger odds för honom att setmina till att börja med, men det är ändå den minsta anledningen: han ska få betala för att han är fisk. Det ska andra ev synare vid borde också få. Slå upp det dubbla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Railade inte, läste bara dina HHs. Tex:

 

Dealt to Mr Cady: AA

ccmoz: folds

b3nnoz010: calls 20

Mr Cady: raises 60 to 80

 

På tok för lite. Du ger odds för honom att setmina till att börja med, men det är ändå den minsta anledningen: han ska få betala för att han är fisk. Det ska andra ev synare vid borde också få. Slå upp det dubbla!

 

Ja det där såg ju inte helt bra ut! :roll: Förstår vad du menar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar igenom en av filmerna där du spelar fyra bord. Tror det är femman. Det enda misstaget jag hittar är när du inte ser att du floppat en steg på bubblan efter 21 min och inte ser det. Du kommenterar "det här var ju trevligt" och betar ut, så man tror att du ser det, men sedan checkar du turn och lägger dig på river när fi betar med kommentaren "man kan ju fan inte syna med par i tvåor".

I övrigt ser det bra ut. Möjligen är du lite småförsiktig.

Var höll Cyntax hus på den handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar igenom en av filmerna där du spelar fyra bord. Tror det är femman. Det enda misstaget jag hittar är när du inte ser att du floppat en steg på bubblan efter 21 min och inte ser det. Du kommenterar "det här var ju trevligt" och betar ut, så man tror att du ser det, men sedan checkar du turn och lägger dig på river när fi betar med kommentaren "man kan ju fan inte syna med par i tvåor".

I övrigt ser det bra ut. Möjligen är du lite småförsiktig.

Var höll Cyntax hus på den handen?

 

Morsning! Det var jättelänge sedan jag spelade in den där filmen så jag minns ingenting av den mer än steg-handen du pratar om. Den är helt sanslös! Jag såg som du nog förstått inte stegen. :roll: Jag har inte spelat in någon video när Cyntax coachar. Det var för övrigt bara några gånger han hjälpte mig med spelet, för att komma på rätt spår liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anade att det var ett tag sedan. Men shit happens. Kul var det i alla fall.

Jag är egentligen cashgamare, men har provat lite SNG när det gått trögt på sistone, helt utan framgång.

Det verkar som att vi tänker SNG precis likadant. Insatt, men lite tveksamt emallanåt när det finns läge att stjäla.

Kan bero på att man sitter med småbarn som vill ha vatten osv varje kväll och att man är en så ansvarstagande familjefar (lol).

Men du kanske har bytt stil på sistone.

Hare bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du gillade (väl?) videon! Jag tror (?) dock att jag utvecklats lite sen jag spelade in videosen. Ska faktiskt försöka spela in en ny video snart eftersom jag känner att jag har lite problem. Har en hel del 7:e-9:e platser (19%) och skulle vilja ha lite feedback spelet under level 1-3/7-9 spelare kvar.

 

Ja det är ju en aning rörigt med barn runtomkring när man ska spela. Idag vaknade Noel när jag va ITM i två stycken. Han var inte vidare nöjd med att sitta i sin stol bredvid heller. Fick muta honom med alla möjliga saker jag kunde komma på. Slutade med att jag satt på en film. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...