Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hoho

är svärpäronen fortfarande på besök...

Hej, det var ett tag sen! :roll: Nu har min sambos föräldrar åkt hem och vardagen är som den brukar igen. Det var fanimej fullt upp förra veckan. Storstädning/sanering i flera dagar samt som sagt svärpäronen på besök. På fredagen fyllde Noel 1år så då var det stort kallas och på söndagen fyllde svärmor 65år så det blev lite tårta då med. Vanligtvis spelar jag ju tis-tors-sön men eftersom svärpäronen kom på torsdag kväll och åkte på igår så blev det inte mycke spelat förra veckan. Eftersom spelet legat nere ett tag så tänkte jag att jag skulle spela igår kväll. Gick och sög på det hela dagen och när kvällen närmade sig var jag inte helt sugen faktiskt, det kändes inget bra liksom (fjollfasoner, jag vet! :lol: ). MEN, jag sket i känslan och satte mig för att spela vid 20:30. Det jag lärde mig igår var att inte spela innan barnen somnat eftersom den lilla skriker titt som tätt ibland när han ska sova och den stora hela tiden ropar från sängen. Jobbigt att springa fram och tillbaka liksom. Att sen vara skittrött och dessutom veta att man MÅSTE till tvättstugan innan kl 22 för att hämta tvätten gör ju inte saken bättre! Pratade förresten i telefon en stund medan jag spelade också.

Kan säga att igår var det fokus jag haft tidigare sessioner som bortblåst! Gjorde ett par riktiga skitspel faktiskt. Det var helt galet! Att det dessutom var hyffsade spelare vid borden gjorde ju inte saken lättare. Kände nästan på en gång när jag satt mig att det här kommer inte gå något vidare, spelade därför bara 4 st. Så här gick det...

4st $5.5, ITM 25% (1-0-0), ROI 2%, nettovinst $0.5.

Förutom förstaplatsen åkte jag som 5:a, 7:a och 8:a...

Jag är oerhört nöjd med att jag inte backade igår! Det bord jag vann var dessutom (med $5.5-mått mätt) riktigt bra! Klart nice att avsluta med en vinst!

Den enda HH jag har lättåtkomlig så att säga är den här när jag åkte som 8:a...

PokerStars Game #12377987541: Tournament #62819440, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2007/10/01 - 14:41:58 (ET)

Table '62819440 1' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: m.cello (1620 in chips)

Seat 2: Kalier11 (1480 in chips)

Seat 3: orpheum (1460 in chips)

Seat 4: teacher11 (1300 in chips)

Seat 5: gunsmith80 (1100 in chips)

Seat 6: gastein (580 in chips)

Seat 7: Mr Cady (1470 in chips)

Seat 8: Habsonice (2990 in chips)

Seat 9: Frogle (1500 in chips)

Habsonice: posts small blind 10

Frogle: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady King of DiamondsAce of Clubs

m.cello: folds

Kalier11: calls 20

orpheum: raises 60 to 80

teacher11: folds

gunsmith80: folds

gastein: folds

Mr Cady: calls 80

Habsonice: calls 70

Frogle: folds

Kalier11: calls 60

*** FLOP *** Ace of Spades5 of SpadesJack of Diamonds

Habsonice: bets 300

Kalier11: folds

orpheum: raises 1080 to 1380 and is all-in

Mr Cady: raises 10 to 1390 and is all-in

Habsonice: calls 1090

*** TURN *** Ace of Spades5 of SpadesJack of DiamondsJack of Clubs

*** RIVER *** Ace of Spades5 of SpadesJack of DiamondsJack of Clubs9 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Habsonice: shows Ace of HeartsJack of Spades (a full house, Jacks full of Aces)

Mr Cady: shows King of DiamondsAce of Clubs (two pair, Aces and Jacks)

Habsonice collected 20 from side pot

orpheum: shows Queen of SpadesKing of Spades (a flush, Ace high)

Habsonice collected 4480 from main pot

*** SUMMARY ***

Har många gånger lovat mig själv att INTE klanta mig och åka ut redan under de första nivåerna. Borde kanska anat ugglor i mossen när FI före mig reraisar all in...

Ska försöka hinna kolla i PO va fan jag sysslade med igår egentligen innan jag spelar nsta gång. Nu har min sambo blivit assjuk så jag är osäker på om det funkar att spela i kväll. Noel har en tendens att vakna och då måste jag troligen ta hand om honom. Får se hur det blir...

Måste skriva om en annan sak som känns lite jobbig, ja för hela familjen faktiskt. Vi bor på 3:e våningen i ett hyreshus och under oss bor en ensamstående man i 50-årsåldern. Denna sura typ har under de 7år jag och min dotter bott här klagat ett antal gånger då han anser att vi stör honom. Grannen har ett jobb som innebär att han går upp väldigt tidigt, typ vid kl 05 eller nåt, varför han går och lägger sig tidigt. Efter att ha varit hyffsat lugn ett bra tag så har gubbfan börjat klaga igen. Nu är tydligen problemet at vår 1-åring kryper på golvet och leker med sina leksaker. Detta sker alltså på dagtid och tidig kvällstid. Förra veckan var gubbfan här och ringde på kl 19 på onsdagen och kl 20:20 på lördagen. På lördagen sa jag till honom att vi inte kan bära vår son dygnet runt utan att han måste få leka. Han tyckte då att vi skulle skaffa heltäckningsmatta. Alltså, Noel leker inte på något sätt annorlunda eller mer högljutt (stavas det så?) än andra barn. Det är inte så att vi låter honom sita och hamra i golvet eller nåt. Vad ska vi göra åt att han inte förstår att han ska lägga ifrån sig sina leksaker försiktigt?! Om vi hade fört oväsen sent på kvällarna eller nätterna hade varit en sak men att klaga på vår lekande 1-åringen är fan sjukt! Det är helt galet stressande för hela vår familj att nästan bara gå och vänta på att han ska klaga igen. Vet fan inte vad vi ska gör?! Jaja, jag var bara tvungen att skriva av mig lite... :evil:

Ha det!

Postad
Fick du nånsin PO att ta upp det sista spelet i en SNG så man slipper manuell inmatning där samt vid placeringar? Kul att se dig lite högre upp i nivåer eftersom handanalys på $1.2 ger mig absolut inget.

Hej!

Har sett att jag visst får med sista handen i varje SnG men måste mata in placering och eventuell vinst manuellt, oerhört irriterande! Ja HH's för $1.2 är ju ingen hit direkt. Vore iofs roligare med HH's från liiite högre nivå än $5.5 också... :roll:

Postad
Det är helt galet stressande för hela vår familj att nästan bara gå och vänta på att han ska klaga igen. Vet fan inte vad vi ska gör?! Jaja, jag var bara tvungen att skriva av mig lite... :evil:

Ha det!

Be gubbfan dra åt helvete eller skaffa öronproppar. Hälsa att de finns på apoteket till en billig penning och funkar kanon. Finns ingen anledning att ni ska må dåligt av att ert barn leker.

Postad

Nix, blir inget spel i kväll. Sambon är assjuk, ont i halsen så hon knappt kan prata (och inte äta alls), fryser och spyr hela tiden. Influensavarning alltså! :cry: Hoppas verkligen att vi andra inte blir smittade, speciellt Noel som är så liten. Man kan ju inte påverka det så mycket mer än att undvika närkontakt. Hoppas, hoppas, hoppas!!!

Eftersom sambon är sjuk så har jag "barnjour" hela tiden tills hon blir bättre. Känns som att det är bäst att vänta med spel då. Vill inte känna mig stressad som jag gjorde igår. Får bli en film instället och aruba-bloggen på poker.se förstås!

Krippa, Krippa, Krippa, Krippa!!!

Men vilken jäkla struktur! 10K i startstack och 90 minutersnivåer med start på 25/50! Fy fan jag hade börjat käka på bordet av rastlöshet! :roll:

Vi får se när det blir spel igen alltså...

Postad

I kväll blir det tokminus, 5 OOTM so far. Fy satan va illa det går... :evil:

PokerStars Game #12416254312: Tournament #63013967, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2007/10/03 - 14:45:13 (ET)

Table '63013967 1' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: allchipin (2090 in chips)

Seat 2: kingsand7s87 (3240 in chips)

Seat 3: Mr Cady (1530 in chips)

Seat 4: JoeMannix (1220 in chips)

Seat 5: Shield Pad (1475 in chips)

Seat 6: TheFen11 (840 in chips)

Seat 7: juice58 (1005 in chips)

Seat 8: mr.oelala (870 in chips)

Seat 9: FrancisCares (1230 in chips)

mr.oelala: posts small blind 15

FrancisCares: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady [Ac Kd]

allchipin: folds

kingsand7s87: folds

Mr Cady: raises 60 to 90

JoeMannix: folds

Shield Pad: folds

TheFen11: calls 90

juice58: folds

mr.oelala: folds

FrancisCares: folds

*** FLOP *** [8h Ts 5d]

Mr Cady: checks

TheFen11: checks

*** TURN *** [8h Ts 5d] [Qd]

Mr Cady: bets 150

TheFen11: calls 150

*** RIVER *** [8h Ts 5d Qd] [Jd]

Mr Cady: bets 210

TheFen11: raises 390 to 600 and is all-in

Mr Cady: calls 390

*** SHOW DOWN ***

TheFen11: shows [Ad 6d] (a flush, Ace high)

Mr Cady: shows [Ac Kd] (a straight, Ten to Ace)

TheFen11 collected 1725 from pot

*** SUMMARY ***

PokerStars Game #12416452599: Tournament #63013987, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2007/10/03 - 14:55:53 (ET)

Table '63013987 1' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: egannit (2220 in chips)

Seat 2: Andy E.01 (1455 in chips)

Seat 3: AsianHych (2100 in chips)

Seat 4: Mr Cady (1375 in chips)

Seat 5: yapadmal (1590 in chips)

Seat 6: XH111 (1175 in chips)

Seat 7: Shield Pad (1360 in chips)

Seat 8: mitchells (835 in chips)

Seat 9: worserer (1390 in chips)

Andy E.01: posts small blind 25

AsianHych: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady [Qs Ac]

Mr Cady: calls 50

yapadmal: folds

XH111: raises 50 to 100

mitchells: calls 100

worserer: folds

egannit: folds

Andy E.01: folds

AsianHych: folds

Mr Cady: calls 50

*** FLOP *** [Jc Th Kd]

Mr Cady: checks

XH111: checks

mitchells: checks

*** TURN *** [Jc Th Kd] [4d]

Mr Cady: bets 150

XH111: calls 150

mitchells: folds

*** RIVER *** [Jc Th Kd 4d] [Td]

Mr Cady: bets 200

XH111: raises 200 to 400

Mr Cady: calls 200

*** SHOW DOWN ***

XH111: shows [Ad 8d] (a flush, Ace high)

Mr Cady: mucks hand

XH111 collected 1475 from pot

*** SUMMARY ***

PokerStars Game #12416745372: Tournament #63014009, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2007/10/03 - 15:10:36 (ET)

Table '63014009 1' 9-max Seat #2 is the button

Seat 2: dunc1943 (2860 in chips)

Seat 3: Rocking_Gran (1080 in chips)

Seat 4: maxon42 (4535 in chips)

Seat 5: Shield Pad (1795 in chips)

Seat 7: egannit (1380 in chips)

Seat 9: Mr Cady (1850 in chips)

Rocking_Gran: posts small blind 50

maxon42: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady [Jd Jc]

egannit: folds

Mr Cady: raises 150 to 250

dunc1943: folds

Rocking_Gran: folds

maxon42: raises 150 to 400

Mr Cady: raises 1450 to 1850 and is all-in

maxon42: calls 1450

*** FLOP *** [6h 8d 2s]

*** TURN *** [6h 8d 2s] [9s]

*** RIVER *** [6h 8d 2s 9s] [7s]

*** SHOW DOWN ***

maxon42: shows [As Ac] (a pair of Aces)

Mr Cady: shows [Jd Jc] (a pair of Jacks)

maxon42 collected 3750 from pot

*** SUMMARY ***

PokerStars Game #12416874241: Tournament #63017199, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2007/10/03 - 15:17:18 (ET)

Table '63017199 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Mr Cady (1500 in chips)

Seat 2: FCBibby (1480 in chips)

Seat 3: bear1027 (1480 in chips)

Seat 4: MrBacardi78 (1410 in chips)

Seat 5: SMS69 (1270 in chips)

Seat 6: Will Spade (1820 in chips)

Seat 7: Sunjoe77 (1480 in chips)

Seat 8: ccmoz (1500 in chips)

Seat 9: b3nnoz010 (1560 in chips)

Will Spade: posts small blind 10

Sunjoe77: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady [Ad Ah]

ccmoz: folds

b3nnoz010: calls 20

Mr Cady: raises 60 to 80

FCBibby: folds

bear1027: folds

MrBacardi78: folds

SMS69: folds

Will Spade: folds

Sunjoe77: folds

b3nnoz010: calls 60

*** FLOP *** [7s 8d 6d]

b3nnoz010: bets 60

Mr Cady: raises 140 to 200

b3nnoz010: calls 140

*** TURN *** [7s 8d 6d] [Kh]

b3nnoz010: checks

Mr Cady: bets 300

b3nnoz010: calls 300

*** RIVER *** [7s 8d 6d Kh] [5c]

b3nnoz010: bets 200

*** SHOW DOWN ***

b3nnoz010: shows [Qs 9h] (a straight, Five to Nine)

b3nnoz010 collected 1590 from pot

*** SUMMARY ***

Postad

Måste skriva om en annan sak som känns lite jobbig, ja för hela familjen faktiskt. Vi bor på 3:e våningen i ett hyreshus och under oss bor en ensamstående man i 50-årsåldern. Denna sura typ har under de 7år jag och min dotter bott här klagat ett antal gånger då han anser att vi stör honom. Grannen har ett jobb som innebär att han går upp väldigt tidigt, typ vid kl 05 eller nåt, varför han går och lägger sig tidigt. Efter att ha varit hyffsat lugn ett bra tag så har gubbfan börjat klaga igen. Nu är tydligen problemet at vår 1-åring kryper på golvet och leker med sina leksaker. Detta sker alltså på dagtid och tidig kvällstid. Förra veckan var gubbfan här och ringde på kl 19 på onsdagen och kl 20:20 på lördagen. På lördagen sa jag till honom att vi inte kan bära vår son dygnet runt utan att han måste få leka. Han tyckte då att vi skulle skaffa heltäckningsmatta. Alltså, Noel leker inte på något sätt annorlunda eller mer högljutt (stavas det så?) än andra barn. Det är inte så att vi låter honom sita och hamra i golvet eller nåt. Vad ska vi göra åt att han inte förstår att han ska lägga ifrån sig sina leksaker försiktigt?! Om vi hade fört oväsen sent på kvällarna eller nätterna hade varit en sak men att klaga på vår lekande 1-åringen är fan sjukt! Det är helt galet stressande för hela vår familj att nästan bara gå och vänta på att han ska klaga igen. Vet fan inte vad vi ska gör?! Jaja, jag var bara tvungen att skriva av mig lite... :evil:

Ha det!

Helt sjukt vad barnlösa bittra gamla idioter kan sakna empati för lekande barn. Att eran lekande son skulle störa märkbart mer än t.ex. eran TV eller att ni skulle gå runt i eran lägenhet är ju bara absurt. skulle nog ta upp problemet med hyresvärden.

Postad

Vilken jävla kväll, fy faaan! :evil: Det var bra länge sedan det gick så inihelvete dåligt faktiskt.

7st $5.5, ITM 14% (0-0-1), ROI piss....

Ja ni har ju sett några HH's i den förra posten jag skrev. Det var ju inte så att jag bublade eller semibubblade heller. Nix, fin fina placeringar blev det:

7:a, 8:a, 9:a, 6:a, 9:a, 3:a och 6:a! Helt sjukt! :shock:

Har spelat väääldigt dåligt men måste säga att det precis som sist jag spelade var ganska bra spelare vid borden. Satt en vid ett bord som hade 38% ROI på ca 1600 spelade, av. stake $5! Det är väldigt mycket tightare än vad det varit förut också, ofta 7 pers kvar på 75/150. Måste kolla ORDENTLIGT i PO innan jag spelar nästa gång. Sånt här skandalspel får ju bara inte hända igen! Satan!

Postad

Morsning! Tänkte att det var dags att skriva lite här igen, det har ju varit lite dåligt med det på sistone.

Det är fan va fort tiden går, har varit hemma med lillkillen i fem veckor nu. Dagarna rullar på liksom, alltid nåt på gång varje dag. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var förra veckan helt hysterisk med 1-årskalas för Noel och dessutom 65-årskalas för svärmor. Det var dessutom första gången (ja det är sant!) som våra familjer träffades allihop samtidigt. Ja, mina föräldrar och Marias föräldrar har ju träffats förut men inte de andra. Hur som helst så gick det bra på kalaset trots att vi var ganska många. Noel verkade helnöjd med att få en massa uppmärksamhet, paket och dessutom få smaka sin första bulle! Vilken lycka! Men jag tror nog att det i hans ögon bästa som hände var att han fick en bil som han kan åka på av min ena brorsa. Även om han inte riktigt fixar att sätta sig på den själv än så leker han rätt mycket med den faktiskt.

2001444365143834312_rs.jpg

Den här veckan har vi varit på miniplask (dykning på pappsens rygg var på schemat), lunchat/shoppat på Ikea med mina föräldrar och igår tog vi oss en softardag här hemma. Maria har ju varit sjuk så det har varit lite segt eftersom hon legat i sängen dygnet runt men igår var hon uppe och pigg så det var rätt skönt att bara göra ingenting här hemma. Noel verkade helnöjd med att få uppmärksamhet från båda sina päron EN HEL DAG! Idag ska vi iväg och käka pizzabuffé på Pizzahut med en polare. Dom är inte dumma dom där bufféerna!

Poker da? Ja jag har ju som ni vet spelat två kvällar den här veckan med ganska värdelöst resultat. Antar att det är likadant för de flesta och vet att jag tjatat om det förrut men SATAN, vad det tär på mitt pokersjälvförtroende när det går dåligt! Nu har jag sen stejken började spelat 46st $5.5 med en ROI på 55% och ITM på 50% (24%-17%-9%) och jag VET att det är bra siffror men det spelar ingen roll, självförtroendet rasar i botten när det rasar som det gjort de sista två sessionerna. Och jag VET att det är löjligt att whina om att det går dåligt efter bara två dåliga sessioner men jag måste få ut det liksom! Har ju ändå en OOTM-streak på 7 bakom mig nu, tur att jag åtminstone kom 3:a i den sista jag spelade!

Jag har ännu inte hunnit kolla i PO på mitt spel den senaste sessionen men jag kan säga ändå att jag har väääldigt svårt för när det är många spelare kvar och blindsen är höga! Det är okej när det är 5-6 pers kvar och blindsen är typ 75/150 men när det är fler spelar kvar än så så är det sällan man blir först in i potten och kan (vågar :lol: ) pusha. Det är ju alltid nån jävel (oftast fler) som limpar trots de höga blindsen. Jag har ju skrivit förut också om att det verkar (helt plötsligt! :shock: ) dykt upp lite bättre spelare. Detta är väl anledningen antar jag till att det just är fler spelare kvar på hägre blindsnivåer. Jag måste försöka att 1. hitta självförtroendet igen, 2. INTE bli stressad över att det är många spelare kvar när jag börjar bli shortstacked, 3. skita i om de andra har bra stats eller ej, 4. inte titta alltför mycket på resultaten från de tidigare sessionerna utan fokusera framåt. Jag tror att en av de viktigaste sakerna är att hitta "känslan" innan jag sätter mig för att spela. När det gått bra har jag liksom haft en positiv känsla och ett lugn innan jag börjat spela, jag har inte haft det de senaste gångerna. De här dåliga vibbarna jag haft har gjort att jag liksom dragit mig lite för att spela, hittat lite dåliga ursäkter och så för att inte spela. Vet att jag bara kan komma på rätt spår igen genom att ta tag i det hela och inte fega ur nu. Det har ju trots allt gått tokbra inledningsvis på stejken! Kanske skulle behöva extra mycket positiv support här i dagboken just nu... :roll:

Nä, nu ska jag inte gnälla mer, bara att ta tag i det hela och köra på! Ska ladda lite och skaka av mig det gamla så blir det spel igen på söndag kväll.

Simma lugnt!

MC

Postad

Kollat lite i PO nu och sett följande...

• Klantigt att åka ut som 7:a med AT. Visserligen spelade FI som ett arsle men jag hade gott kunnat ta det lugnt eftersom fyra FI förutom jag var shortstacked.

• Ut som 8:a med ett jäkla oflyt när FI träffat färg och jag stege. Ja, det var inte den handen jag åkte med men den var orsaken ändå, typ.

• 9:a med AT (på 50/100 med ca 10BB i stacken) när FI gör århundradets sämsta syn!

• Ut som 6:a med JJ vs AA, inte mycket att göra där. Vi blev all in preflop men jag hade ändå pushat på floppen då denna var låg.

• 9:a med 88 under level 1! Oerhört dåligt och klantigt, var helt tiltad. Ska ALDRIG riskera att åka ut på de första nivåerna om jag inte har STÅL! Men, var som sagt på tilt pga av den här handen:

PokerStars Game #12416874241: Tournament #63017199, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level I (10/20) - 2007/10/03 - 15:17:18 (ET)

Table 63017199 1 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: Mr Cady (1500 in chips)

Seat 2: FCBibby (1480 in chips)

Seat 3: bear1027 (1480 in chips)

Seat 4: MrBacardi78 (1410 in chips)

Seat 5: SMS69 (1270 in chips)

Seat 6: Will Spade (1820 in chips)

Seat 7: Sunjoe77 (1480 in chips)

Seat 8: ccmoz (1500 in chips)

Seat 9: b3nnoz010 (1560 in chips)

Will Spade: posts small blind 10

Sunjoe77: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady Ace of DiamondsAce of Hearts

ccmoz: folds

b3nnoz010: calls 20

Mr Cady: raises 60 to 80

FCBibby: folds

bear1027: folds

MrBacardi78: folds

SMS69: folds

Will Spade: folds

Sunjoe77: folds

b3nnoz010: calls 60

*** FLOP *** 7 of Spades8 of Diamonds6 of Diamonds

b3nnoz010: bets 60

Mr Cady: raises 140 to 200

b3nnoz010: calls 140

*** TURN *** 7 of Spades8 of Diamonds6 of DiamondsKing of Hearts

b3nnoz010: checks

Mr Cady: bets 300

b3nnoz010: calls 300

*** RIVER *** 7 of Spades8 of Diamonds6 of DiamondsKing of Hearts5 of Clubs

b3nnoz010: bets 200

*** SHOW DOWN ***

b3nnoz010: shows Queen of Spades9 of Hearts (a straight, Five to Nine)

b3nnoz010 collected 1590 from pot

*** SUMMARY ***

Vilken jävla fisk... :evil:

• 3:a, ja liiite väl förhastat spel faktiskt. MÅSTE ta det lugnare ITM!

• 6:a med QJ. Dåligt att pusha med två limpare innan...

Postad
Dags för lir igen, hoppas på en bättre kväll än sist. Håll tummarna!

HEJA MAXI DU ÄR HET,

Fi han spelar som en get.

Tryck in degen i bordets mitt,

Sigge kastar kortet sitt...

HEJA HEJA HEJA

Postad
HEJA MAXI DU ÄR HET,

Fi han spelar som en get.

Tryck in degen i bordets mitt,

Sigge kastar kortet sitt...

HEJA HEJA HEJA

Hahahaa!

Första fyra spelade, två vinster och två 7:e platser. Startar fyra till nu...

Postad

Vad gör vi här?

PokerStars Game #12491968064: Tournament #63399572, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) -

2007/10/07 - 14:57:29 (ET)

Table '63399572 1' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: damien72 (2060 in chips)

Seat 2: kloet (1655 in chips)

Seat 3: chouko (1250 in chips)

Seat 4: urmomflopsme (1005 in chips)

Seat 5: Tumlex (1970 in chips)

Seat 6: Mr Cady (1240 in chips)

Seat 7: NappyDingo (1520 in chips)

Seat 8: cubshundley9 (1150 in chips)

Seat 9: boletos (1650 in chips)

Mr Cady: posts small blind 50

NappyDingo: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady Queen of ClubsKing of Spades

cubshundley9 said, "big hand here"

cubshundley9: raises 1050 to 1150 and is all-in

boletos: folds

damien72: folds

kloet: folds

chouko: folds

urmomflopsme: folds

Tumlex: folds

Mr Cady: ?

FI har ROI 21% på ca 3000 spelade, av stake $11...

Postad

Det har varit en ganska lugn helg faktiskt. På lördagkväll var jag och Julia på brorsans sambos 25-års middag, restaurang Faros besöktes. Rekomenderar denna, väldigt bra! Maria (som har halsfluss :cry: ) var hemma med Noel eftersom det skulle bli alldeles för sent för honom och hon dessutom var sjuk. Söndagen gick i seghetens tecken. Vi bara flummade runt här hemma, fikade och kollade på Sagan om ringen som Julia tjatat om att få se. Den är ju från 11 år och nu när hon är 10 så känns det okej att låta henne se den. Vet inte om hon fattade så mycket dock. På kvällen (igår alltså) blev det lite spel igen och så här gick det...

8st $5.5, ITM 50% (2-2-0), ROI 40%, OOTM 8:a (KK vs 88), 7:a*2 (A3 vs 88 och KT vs 88) och 5:a (KQ vs 99).

Det kändes hyffsat igår faktiskt även om det var några bra bord även denna gång. Det ända jag grämer mig över är att jag inte vann den sista som jag kom 2:a i. Spelade mot en riktig fisk som hade ungefär dubbelt så mycket som jag när vi kom HU. Var aggressiv och jobbade snabbt upp mig så att han bara täckte mig marginellt. När han raisat preflop och jag synat bestämmer jag mig för att check-raisa honom all in om det kommer en hyffsat ofarlig flop. Floppen kommer 2h 6s Qs, jag är tom och checkar, FI betar 1000 och jag pushar. FI visar QT och jag torskar. Satans dåligt, klantigt och värdelöst spelat! Speciellt med tanke på att jag kunnat ta det lugnt och spela ut honom. Ska som vanligt ta en titt i PO när jag hinner för att se hur jag spelade. Det är riktigt bra faktiskt att kolla efteråt, då kan jag släppa de spel som maler i huvet där det visar sig att jag spelat rätt och lära mig av de där jag spelat dåligt.

Ja, nog om spelet igår. Idag är det måndag igen och miniplask, på schemat var det åka ruschkana ner i vattnet där pappa (förhoppningsvis :lol: ) tar emot. Gick bra och Noel verkade tycka det var roligt. Vi provade också att dyka när han var på min rygg, kul det me. Nu på eftermiddagen blir det en promenad och en sväng till affären tror jag. Ramlar nog in på Facebook, som Maria lurat in mig på :lol: , en stund också. Måste säga att det tog ett tag tills jag fattande vad man ska hålla på med det där Facebook-tramset för men när jag ramlade på två lumparpolare jag inte hört ifrån på 14 år så blev det lite kul! Men det är väl ingen annan här på PF som håller på med sånt där trams va? :roll:

Simma lugnt! ;-)

Just ja, den här satt fint!

PokerStars Game #12493743720: Tournament #63406111, $5.00+$0.50 Holdem No Limit - Level VI (100/200) - 2007/10/07 - 16:27:39 (ET)

Table 63406111 1 9-max Seat #7 is the button

Seat 2: afreidless (4303 in chips)

Seat 4: Mr Cady (2322 in chips)

Seat 5: NofearZ02 (848 in chips)

Seat 7: karju (3931 in chips)

Seat 8: the_realfrog (2096 in chips)

the_realfrog: posts small blind 100

afreidless: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Mr Cady [Ad Kd]

Mr Cady: raises 300 to 500

NofearZ02: folds

karju: raises 1500 to 2000

the_realfrog: folds

afreidless: folds

Mr Cady: raises 322 to 2322 and is all-in

karju: calls 322

*** FLOP *** [4d 3d Jd]

*** TURN *** [4d 3d Jd] [9s]

*** RIVER *** [4d 3d Jd 9s] [7d]

*** SHOW DOWN ***

Mr Cady: shows [Ad Kd] (a flush, Ace high)

karju: shows [As Ks] (high card Ace)

Mr Cady collected 4944 from pot

8-)