Vrakman Postad 7 September , 2008 Rapport Share Postad 7 September , 2008 Inte rädd för en tia i sista handen? Varför betar du river? Edit: Eller så här: Vad får du syn av för händer i det läget? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 7 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2008 Inte rädd för en tia i sista handen? Varför betar du river? Edit: Eller så här: Vad får du syn av för händer i det läget? Rätt, check/syn hade kanske varit bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 7 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2008 Vilket jävla skämt kvällen varit, är sanslöst tiltad faktiskt! Har spelat 15 st varav två $33or och retsen $22or. Endast ITM i $22orna (0-1-3) vilket gav ett riktigt skitnetto på -$172. Sista handen HU, jag har A3 och FI A5, floppen 3xx och gevetvis 5 på turn. Visst, jag ligger ordentligt efter preflop men va fan! Han va så jävla kass dessutom! Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilllllllllllllllllllllllllllllltttttttttttt!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 7 September , 2008 Rapport Share Postad 7 September , 2008 Vilket jävla skämt kvällen varit, är sanslöst tiltad faktiskt! Har spelat 15 st varav två $33or och retsen $22or. Endast ITM i $22orna (0-1-3) vilket gav ett riktigt skitnetto på -$172. Sista handen HU, jag har A3 och FI A5, floppen 3xx och gevetvis 5 på turn. Visst, jag ligger ordentligt efter preflop men va fan! Han va så jävla kass dessutom! Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilllllllllllllllllllllllllllllltttttttttttt!!!!!!!!!!!! Sista handen, all-in pre? Låga ess vs låga ess splittar ofta, så bad beat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 8 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2008 Ja det kunde ju onekligen blivit en splitt men det var inte min kväll igår. Grejen var också att mitt spel med A3 var till följd av FI's agerande innan och till viss del på grund av frustration. FI hade, innan A3 vs A5-handen utspelades, raisat varje gång jag completat (fick bara 53, 82 och sånt HU) och reraisat/pushat varje gång jag raisat. I handen ovan raisade jag pre varpå FI reraisade (som han alltså gjort hela tiden innan) vilket gjorde att jag pushade (väldigt märklig syn måste jag säga?! ). Lite skakig hand kanske men det var faktiskt den bästa på en väldigt lång period och jag kände att jag var tvungen att sätta ner foten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 8 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2008 Har nu clearat hela bonusen (även om den inte ramlat in på kontot än?) och tänkte därför summera mitt spel på $22 regsen so far. På RedKings lirade jag totalt 226 st och statsen ser ut så här: Av. profit $6.32, ROI 29% vilket gör att jag är sharkrejtad. På NetxPoker ser det efter 204 st spelade emellertid ut så här: Av. profit $0.65, ROI 3% vilket suger älgballe! Det började gå lite dåligt under de sista två sesionerna på RedKings och detta har som synes hållt i sig under den tid jag spelat på Next. Det är ju sjukt stor skillnad och jag fattar inte hur fan det kan ha blivit så här? Visst, det kanske är positiv varians som till viss (stor?) del bidragit till det fina resultatet på RedKings men är resultatet på Next mitt defaultläge eller är det negativ varians? Har iofs fortfarande alldeles för få spelade för att kunna dra några bergsäkra slutsatser men det är ju omöjligt att inte fundera över detta. På Next har jag ju hållt på och larvat mig med lite turbos och $33or också (vilka inte är inkluderade statsen ovan) men det är ju fan surt att plussa ynka $55 inkluderat bonus på ungefär fyra månaders spel! PINSAMT!!! Har en ny 75-dagarsbonus att jobba på nu men jag funderar på att ta en spelpaus den här veckan för att tilta av mig ordentligt. Det är ju liksom tänkt att jag ska gå så pass mycket plus (inkluderat bonus) så att jag kan casha ut lite varje månad och samtidigt bygga rulle. Funkar ju fan inte så här ju! Arsle... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 En ganska enkel åtgärd du kan göra med statistiken är ju att lägga ihop siffrorna. Du har alltså spelat 430 sng med en ROI på 16.5%. Siffrorna är ju från samma nivå, samma struktur och samma nätverk? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 8 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2008 En ganska enkel åtgärd du kan göra med statistiken är ju att lägga ihop siffrorna. Du har alltså spelat 430 sng med en ROI på 16.5%. Siffrorna är ju från samma nivå, samma struktur och samma nätverk? Ja men då uteblir ju hela poängen. Eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Ja men då uteblir ju hela poängen. Eller hur? Tycker inte att poängen är någon vidare poäng om man säger så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 8 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2008 Tycker inte att poängen är någon vidare poäng om man säger så. Ehhhh varför? Utveckla vad du menar? Du tänker alltså att man kan slå ihop de båda "profitkurvorna" och helt enkelt se det som naturlig varians? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Har nu clearat hela bonusen (även om den inte ramlat in på kontot än?) och tänkte därför summera mitt spel på $22 regsen so far. På RedKings lirade jag totalt 226 st och statsen ser ut så här: Av. profit $6.32, ROI 29% vilket gör att jag är sharkrejtad. På NetxPoker ser det efter 204 st spelade emellertid ut så här: Av. profit $0.65, ROI 3% vilket suger älgballe! Det började gå lite dåligt under de sista två sesionerna på RedKings och detta har som synes hållt i sig under den tid jag spelat på Next. Det är ju sjukt stor skillnad och jag fattar inte hur fan det kan ha blivit så här? Visst, det kanske är positiv varians som till viss (stor?) del bidragit till det fina resultatet på RedKings men är resultatet på Next mitt defaultläge eller är det negativ varians? Har iofs fortfarande alldeles för få spelade för att kunna dra några bergsäkra slutsatser men det är ju omöjligt att inte fundera över detta. På Next har jag ju hållt på och larvat mig med lite turbos och $33or också (vilka inte är inkluderade statsen ovan) men det är ju fan surt att plussa ynka $55 inkluderat bonus på ungefär fyra månaders spel! PINSAMT!!! Har en ny 75-dagarsbonus att jobba på nu men jag funderar på att ta en spelpaus den här veckan för att tilta av mig ordentligt. Det är ju liksom tänkt att jag ska gå så pass mycket plus (inkluderat bonus) så att jag kan casha ut lite varje månad och samtidigt bygga rulle. Funkar ju fan inte så här ju! Arsle... Jag har haft dippar där jag under 200 games har gått lite back eller +-0 där jag har haft en av.ROI på runt 20% i alla fall totalt. Så det är ju inget som är jätteovanligt. Bara att försöka spela sitt bästa och analysera sitt spel så ska det nog vända. Om det däremot inte vänder är det väl dags att börja fundera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Ehhhh varför? Utveckla vad du menar? Du tänker alltså att man kan slå ihop de båda "profitkurvorna" och helt enkelt se det som naturlig varians? Korrekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Är helt övertygad om att ROIn på Next är mycket närmare din förväntade ROI jämför med den på RedKings. 29 % är helt galet högt och du kommer aldrig kunna hålla så hög ROI i längden (no off). 400 är ingen vidare sample size heller. Kanske ger ett något bättre facit på regs jämfört med turbos, men är som sagt lite hur som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Är helt övertygad om att ROIn på Next är mycket närmare din förväntade ROI jämför med den på RedKings. 29 % är helt galet högt och du kommer aldrig kunna hålla så hög ROI i längden (no off). 400 är ingen vidare sample size heller. Kanske ger ett något bättre facit på regs jämfört med turbos, men är som sagt lite hur som helst. Förhoppningsvis är 16.5%(snittet) den siffra som ligger närmast hans förväntade ROI. Bara att nöta på och se siffrorna bli lite mer stabila. Mot 1000 spelade! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Har jag missat något varför måste du hålla sära på red och next, kvittar väl vad som står på bordet. 16% roi låter ju som en utmärkt siffra att ta sikte på.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Förhoppningsvis är 16.5%(snittet) den siffra som ligger närmast hans förväntade ROI. Bara att nöta på och se siffrorna bli lite mer stabila. Mot 1000 spelade! Nja, tror 16.5% är rätt högt det också, skulle tippa på närmare 10%, men kan han hålla 16.5% över kommande tusen sngs är det jättebra imo. Iofs är ju ROIn ganska oväsentlig jämfört med $/h som ju betyder allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vrakman Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Nja, tror 16.5% är rätt högt det också, skulle tippa på närmare 10%, men kan han hålla 16.5% över kommande tusen sngs är det jättebra imo. Iofs är ju ROIn ganska oväsentlig jämfört med $/h som ju betyder allt. Klart att 16,5 är ganska högt. Håller man det ligger man ju på topplistan på scope (ivf gränsfall). Men självklart är det långt ifrån omöjligt imo att du skulle fixa det. Tror som vi pratade om att över 10% är en bra siffra att sikta på initialt, eftersom du i vissa perioder har svårt att döda variansen (eftersom du inte har tid att lira så pass mycket). Jag håller dock med om att du hellre ska se dem tillsammans än var för sig, även om det visar att du inte spelat din bästa poker de senaste veckorna. Därför är det också "orättvist" mot dig själv imo att räkna ut din ROI nu. Gör det om nån vecka efter ett par tokpluspass istället Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Olyckan_77 Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Jag har haft dippar där jag under 200 games har gått lite back eller +-0 där jag har haft en av.ROI på runt 20% i alla fall totalt. Så det är ju inget som är jätteovanligt. Bara att försöka spela sitt bästa och analysera sitt spel så ska det nog vända. Om det däremot inte vänder är det väl dags att börja fundera pff... har nyligen haft en breakeven-period på nästan 1000 games. Slå det om ni kan. O jag ska kalla mig vinnande spelare. pfff. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Nja, tror 16.5% är rätt högt det också, skulle tippa på närmare 10%, men kan han hålla 16.5% över kommande tusen sngs är det jättebra imo. Iofs är ju ROIn ganska oväsentlig jämfört med $/h som ju betyder allt. Eftersom du gillar att tippa: Vad ligger närmast 10%? 1) 3% x) 16.5% 2) 29% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Nja, tror 16.5% är rätt högt det också, skulle tippa på närmare 10%, men kan han hålla 16.5% över kommande tusen sngs är det jättebra imo. Iofs är ju ROIn ganska oväsentlig jämfört med $/h som ju betyder allt. 16,5% är väl inte någon omöjlighet att slå på $22 SnGs i alla fall inte när jag lirade på ongame, har ingen aning om spelet har utvecklats senaste månaderna. Men det är ju som du säjer $/h som är det viktigaste och ju fler bord man lirar desto svårare blir det att hålla sin ROI på topp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 pff... har nyligen haft en breakeven-period på nästan 1000 games. Slå det om ni kan. O jag ska kalla mig vinnande spelare. pfff. Aj, fan vad tungt det måste ha varit! Huvva! fast det är ju i alla fall bättre än att gå back en massa. Men om man är van att vinna och sen har såna torrperioder är det naturligtvis riktigt tungt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 pff... har nyligen haft en breakeven-period på nästan 1000 games. Slå det om ni kan. O jag ska kalla mig vinnande spelare. pfff. Har själv gått breakeven under 3.5k sngs som mest. Rätt kul. Uppe i 1k nu också så får se om jag kan slå mitt gamla rekord. Är och har väl iofs aldrig varit någon vinnande spelare Eftersom du gillar att tippa: Vad ligger närmast 10%? 1) 3% x) 16.5% 2) 29% lol. Tror dock det är större chans/risk att cady håller 3% jämför med 16.5% under de kommande 2-3k sngs, om inte Ongames 22or nu är jättedåliga förutsatt att han kommer fortsätta där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bubblan Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 lol. Tror dock det är större chans/risk att cady håller 3% jämför med 16.5% under de kommande 2-3k sngs, om inte Ongames 22or nu är jättedåliga förutsatt att han kommer fortsätta där. Nej, nog tror jag att han kan hålla högre ROI än 3% i det långa loppet. Jag har spelat mot Cady i några SnGs för några månader sen och han verkade stabil nog att kunna hålla en ROI betydligt bättre än 3%. Om han nu spelar lika stabilt fortfarande vill säja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 8 September , 2008 Rapport Share Postad 8 September , 2008 Nej, nog tror jag att han kan hålla högre ROI än 3% i det långa loppet. Jag har spelat mot Cady i några SnGs för några månader sen och han verkade stabil nog att kunna hålla en ROI betydligt bättre än 3%. Om han nu spelar lika stabilt fortfarande vill säja Jadå, tror jag också. Tror dock mer på 3% jämfört med 16 om man säger så. Men som tidigare skrivit tror jag han kan räkna med en ROI på 10% typ, har ju dock ingen koll alls på Ongames sngs, så kan va ute å cykla rejält Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 9 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2008 Är helt övertygad om att ROIn på Next är mycket närmare din förväntade ROI jämför med den på RedKings. 29 % är helt galet högt och du kommer aldrig kunna hålla så hög ROI i längden (no off). 400 är ingen vidare sample size heller. Kanske ger ett något bättre facit på regs jämfört med turbos, men är som sagt lite hur som helst. Men ändå är du "helt övertygad"? Förhoppningsvis är 16.5%(snittet) den siffra som ligger närmast hans förväntade ROI. Bara att nöta på och se siffrorna bli lite mer stabila. Mot 1000 spelade! Om vi ska prata "förhoppningsvis" så är väl 29% den siffra som ligger närmast min ROI... Har jag missat något varför måste du hålla sära på red och next, kvittar väl vad som står på bordet. 16% roi låter ju som en utmärkt siffra att ta sikte på.... Enda anledningen till att jag delade upp resultaten var att jag inte hade hunnit lägga in allt i Hagbards Excelark. Givetvis ska resultaten slås ihop och 16% skulle jag definitivt vara nöjd med! Nja, tror 16.5% är rätt högt det också, skulle tippa på närmare 10%, men kan han hålla 16.5% över kommande tusen sngs är det jättebra imo. Iofs är ju ROIn ganska oväsentlig jämfört med $/h som ju betyder allt. Tippa? Vad baserar du ditt tippande på? Du har aldrig spelat mot mig och som du själv skrivit (se ovan) så har jag så liten samplesize så att det inte går att säga någonting om mina resultat. Men visst, det är fritt fram att tippa. Det är ju inte helt omöjligt att du har rätt... Klart att 16,5 är ganska högt. Håller man det ligger man ju på topplistan på scope (ivf gränsfall). Men självklart är det långt ifrån omöjligt imo att du skulle fixa det. Tror som vi pratade om att över 10% är en bra siffra att sikta på initialt, eftersom du i vissa perioder har svårt att döda variansen (eftersom du inte har tid att lira så pass mycket). Jag håller dock med om att du hellre ska se dem tillsammans än var för sig, även om det visar att du inte spelat din bästa poker de senaste veckorna. Därför är det också "orättvist" mot dig själv imo att räkna ut din ROI nu. Gör det om nån vecka efter ett par tokpluspass istället Kloka ord as always! pff... har nyligen haft en breakeven-period på nästan 1000 games. Slå det om ni kan. O jag ska kalla mig vinnande spelare. pfff. Åh shit! Skönt dock att höra att det är "normalt" med breakeven-perioder. Har själv gått breakeven under 3.5k sngs som mest. Rätt kul. Uppe i 1k nu också så får se om jag kan slå mitt gamla rekord. Är och har väl iofs aldrig varit någon vinnande spelare Jag tippar på att din breakeven-period kommer hålla i sig tills du spelat 1347 SnG's, eller närmre 1355... lol. Tror dock det är större chans/risk att cady håller 3% jämför med 16.5% under de kommande 2-3k sngs, om inte Ongames 22or nu är jättedåliga förutsatt att han kommer fortsätta där. Varför? Nej, nog tror jag att han kan hålla högre ROI än 3% i det långa loppet. Jag har spelat mot Cady i några SnGs för några månader sen och han verkade stabil nog att kunna hålla en ROI betydligt bättre än 3%. Om han nu spelar lika stabilt fortfarande vill säja Säger inte att Bubblan har rätt men han har ivf "på fötterna" när han spekulerar... Jadå, tror jag också. Tror dock mer på 3% jämfört med 16 om man säger så. Men som tidigare skrivit tror jag han kan räkna med en ROI på 10% typ, har ju dock ingen koll alls på Ongames sngs, så kan va ute å cykla rejält Hmmm...vi aldrig spelat ihop, jag har för liten samplesize och du har ingen koll på Ongames SnG's. Kanongrunder att basera antaganden på! Men det låter ju iofs jävligt bra att jag kan "räkna" men en ROI på 10%! Tycker absolut inte illa om dig Bluwajt men det du skrivit håller liksom inte ihop överhuvudtaget. No offence mannen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts