Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

MP som raisar preflop sätter jag på TT+ eller AK för med andra händer raisar han 4 x BB :shock: .

Nu undrar jag vilken linje som är bäst check/syn, check/raise, checkfold eller bet/3bet.

Om jag checkar är jag ganska säker på att MP kommer betta ca $75 och han är också ganska tight så han skulle kunna folda typ JJ/QQ om han får motstånd här.

Kan också säga att mitt standard spel med set på denna bräda är nog att betta ut halvpott för att sedan gå all-in om någon höjer.

PokerRoom No-Limit Hold'em, $2/$4 (5 handed)

BTN ($180.65)

SB ($250.75)

HERO ($530.35)

UTG ($350.75)

MP ($430.45)

Preflop: Hero: :Jh::9h:

UTG calls $4, MP bets $20, BTN calls $20, SB calls $18, HERO calls $16, UTG calls $16

(pot: ca 100) Flop: :Th::8c::3s:

SB checks, HERO?

Postad

Jag tycker lead och/eller b3b känns jättekallt när du dels inte har nåt direkt monsterdrag och ni dels är fucking FEM att se floppen. Du kommer sällan IMO att ha nån FE om nån väljer att spela hårt emot och när de väl gör det kommer du ligga mindre bra till. Kan inte se att vi nånsin skulle vilja göra annat än att checka.

Postad

check-syna o utvärdera turn, är turn en hjärter kan du ju bomba på ordentligt.. är han tight blir det säkert check-check på turn om han har överpar

själv hade jag synat ett ganska stort bet på flop, ganska svårt o säga vad man ska göra sen.. många i potten

Postad

Jag hade checkat och hoppats att få möjlighet till en checksyn. Om aggressorn satsar och en annan höjer är det ju bara att lägga.

En fråga bara, vad skulle ni göra om ni hade öppet str8flush-drag då?

HERO satsar halvpott och trycker sedan mot omslag med ett set, så det är ju bara att spela likadant.