Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Suttit ett tag vid bordet. Spelat ganska tight agressive. Synar med J9 off preflop mot (nästan) minirejsen. Floppen blir väl i stort sett så bra man kan önska. Stegen med nötdraget. Bettar floppen, bettar turn. Men vad gör jag på rivern nudå?

Har spelat ca. 8 bord hela tiden jag lirat, så ingen read å komma med...

Game # 507879812 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Taby"

Game ended 2007-01-31 01:17:10 GMT+01:00

Players:

kaustii (EUR 27,08 in seat 1)

istappen1 (EUR 11,25 in seat 2)

urbanisera (EUR 39,38 in seat 3)

*karjala* (EUR 13,45 in seat 4)

jiimtee (EUR 20,00 in seat 5)

Mika11 (EUR 9,86 in seat 6)

Dealer: jiimtee

Small Blind: Mika11 (0,10)

Big Blind: kaustii (0,20)

kaustii was dealt: Jd - 9h

istappen1 Fold

urbanisera Raise (0,46)

*karjala* Fold

jiimtee Call (0,46)

Mika11 Fold

kaustii Call (0,26)

Flop Kd - Qd - Td

kaustii Bet (1,40)

urbanisera Call (1,40)

jiimtee Fold

Turn Kd - Qd - Td - 2s

kaustii Bet (4,00)

urbanisera Call (4,00)

River Kd - Qd - Td - 2s - Ac

kaustii ???

Postad

Lirar på samma nivå på Expekt, och det där tycker jag är rätt readbaserat. vissa spelar synar i dessa lägen både flop o turn med träffad K med urusel kicker, andra slowar sin färg hela vägen, eller synar med Ax för att få fyrfärg. Utan read, mot en spelare med två inköp, hade jag bettat 6 dollar eller nåt. Jag hade inte klarat att lägga mig mot omslag.

Tror man att killen är bluffbenägen är det väl bara att checka o syna hans bet (och hoppas på att det inte är färg)

Postad

Men om han nu floppat en färg borde väl han rimligtvis slå om på turn för att få lite värde i potten ? Jag skulle beta pot på river. Är ju rimligt att tro att han sitter på Ad och precis missat sin färg.

Postad

Det är måhända lite skillnad på vad man kan syna respektive vad som tål att synas. Om inte FI är helt pantad så kan han väl bara syna ett potbet med en - dåligt spelad - färg.

Mitt resonemang i Kaustis situation skulle noga vara check -syn om det inte kommer ett jättebet från FI.

(Han kan ju ha AJ för nötstege också men...hur fanken är den spelad i så fall)

Cluelessrookie

Men om han nu floppat en färg borde väl han rimligtvis slå om på turn för att få lite värde i potten ? Jag skulle beta pot på river. Är ju rimligt att tro att han sitter på Ad och precis missat sin färg.
Postad
Det är måhända lite skillnad på vad man kan syna respektive vad som tål att synas. Om inte FI är helt pantad så kan han väl bara syna ett potbet med en - dåligt spelad - färg.

Mitt resonemang i Kaustis situation skulle noga vara check -syn om det inte kommer ett jättebet från FI.

(Han kan ju ha AJ för nötstege också men...hur fanken är den spelad i så fall)

Cluelessrookie

Men om vi ska checksyna kan vi inte då lika gärna vara den som som lägger ett potbet från början ? Om vi checkar kanske han luktar svaghet, och ändå gör ett jättebet ska vi då lägga ? Jag kanske är ute på tunn is. Men jag tror likväl att vi kan få betalt av ett tvåpar t,ex om inte annat blir väl potten splittad på stege.

Postad
Halvpott, finns inte så mkt värde förutom en gråtsyn från 2 par/set.

På NL20?

Usch nej. Killen sitter ju med AQ och har gråtsynat hela vägen, nu har han tvåparet och är villig att mörda! Svårt att se att en random spelare på Nl20 skulle vara rätt för stegen där. Han har förmodligen synat Ax där han har åtminstone den ena som hög ruter, förmodligen Ad. Därför är ju ett A på river guld, det gör att FI plötsligt synar mycket oftare. Blank river hade han förmodligen vikt, men nu kommer han vara jättenöjd att syna AK, AQ, AT. AA kommer ju sprudla av glädje. Hade hero synat hela vägen och pangat river, då hade det varit annorlunda.

Nu sitter Fi med en raisbar hand (=två broadway på denna nivå) och då är det ju mumma att esset kommer! Ligger lite styvt tio i potten, skulle dra till med en 7-9.90 här och njuta av synen från AQ.

Postad

Antar jag var lite mesig på rivern då. Såhär gjorde jag iaf:

kaustii Bet (4,00)

urbanisera Call (4,00)

kaustii shows: Jd - 9h (a straight, ace high)

urbanisera didn't show: Ad - Ah (three of a kind, aces) <- Notera superspelet med AA av Fi :roll:

kaustii wins: EUR 19,28 (with a straight, ace high)

Rake: EUR 1,00

Postad

Kan inte hitta en enda rimlig förklaring till hur han tänkte sig genom denna hand ? Var i allsina dar slår han inte om på floppen för ? Ger mig fan på att han synat en all in där.

Postad
<- Notera superspelet med AA av Fi :roll:

Jag antar att Fi visste att han var slagen på floppen men det kostade honom inte så mkt att syna ner dig OCH dessutom hade han färgdrag. När esset kommer på rivern så synar han i hopp om att du sitter på två par eller triss. Det kan vara värt de sista 4 EUR att syna då man ser folk spela som du gjorde med just två par eller triss.

Postad

Oj! Som jag skrev ovan "AA kommer att sprudla av glädje!", MYCKET förvånad att han bara synade på river där. På denna nivån spelar folk oftast ganska mycket sämre än så där... Han hade ju trissen!