Gå till innehåll

What to do, what to do?  

44 medlemmar har röstat

1. 1. What to do, what to do?

• Fold
      10
    • Syn
      12
    • All in
      22

Recommended Posts

Postad

Jag spelar inte Omaha själv, men hade en liten diskussion med Hero som spelade den här handen. Jag tänkte att alla gudomligt visa Omaha-nötproffs som hänger här vill dela med sig av lite visdom. ;-)

Tråkig hand kanske, men ni har ändå inget bättre för er än att skriva ett par rader. 8-)

Cryptologic

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

10 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $70.55

UTG+1: $50

UTG+2: $36.75

MP1: $114.28

MP2: $17.55

MP3: $70.90

CO: $48.30

Button: $49

SB: $61.28

Hero: $48.50

Pre-flop: (10 players) Hero is BB with 2:diamond: 2:spade: 9:diamond: 9:spade:

UTG calls, UTG+1 (poster) checks, UTG+2 raises to $2.75, MP1 calls, MP2 calls, 2 folds, Button calls, SB calls, Hero calls, UTG calls, UTG+1 folds.

Flop: 6:club: 9:club: 7:spade: ($19.75, 7 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, UTG+2 bets $3, MP1 raises to $28.75, MP2 calls all-in $14.8, 2 folds, Hero gör vadå? (UTG och UTG+2 är kvar att agera).

Kommentera gärna hela handen.

Edit: Tar gärna emot fler utförliga svar (tack testing777), men jag testar att även lägga till en omröstning. Vet inte hur det funkar riktigt, vi får se...

Postad
Jag spelar inte Omaha själv, men hade en liten diskussion med Hero som spelade den här handen. Jag tänkte att alla gudomligt visa Omaha-nötproffs som hänger här vill dela med sig av lite visdom. ;-)

Tråkig hand kanske, men ni har ändå inget bättre för er än att skriva ett par rader. 8-)

Cryptologic

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

10 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $70.55

UTG+1: $50

UTG+2: $36.75

MP1: $114.28

MP2: $17.55

MP3: $70.90

CO: $48.30

Button: $49

SB: $61.28

Hero: $48.50

Pre-flop: (10 players) Hero is BB with 2:diamond: 2:spade: 9:diamond: 9:spade:

UTG calls, UTG+1 (poster) checks, UTG+2 raises to $2.75, MP1 calls, MP2 calls, 2 folds, Button calls, SB calls, Hero calls, UTG calls, UTG+1 folds.

Flop: 6:club: 9:club: 7:spade: ($19.75, 7 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, UTG+2 bets $3, MP1 raises to $28.75, MP2 calls all-in $14.8, 2 folds, Hero gör vadå? (UTG och UTG+2 är kvar att agera).

Kommentera gärna hela handen.

Jag är själv ny på omaha men tycker det är riktigt kul. Vet ej riktigt om jag tänker rätt här. Tar gärna emot kritik i mitt tänkande så jag kan utveckla mitt spel också =)

UTG+2 Agerar som high pp preflop som AAxx/KKxx.

Postflop verkar det som UTG+2 bara lägger ut en bett för att känna hur han ligger till medans MP1 försvarar stege mot färg. Här kan jag ha fel eftersom rätt låg nivå och jag vet inte hur dem spelar.

Så anta att UTG+2 har en Ac,Ah,3c,Qd och MP1 har 8h,10s,Js,Qh

9922 = Win: 37.69%

8h,10s,Js,Qh = 32.28%

Ac,Ah,3c,Qd = 30.03%

Frågan är om UTG+1 synar om du checkraisar all in och MP1 borde syna.

Om UTG bara har AA men ingen färgdrag borde han folda, men man vet aldrig. då blir det:

9922 = Win: 36.83%

8h,10s,Js,Qh = Win: 63.17%

Du har inte investerat mycket i potten men tanken på att jag inte vet hur dem spelar så kanske han har en sämre hand än stegen.

Jag skulle gå all in och gambla =)

Postad

Det är ju ganska klart att man är på draget. Så ska man dra mot att brädan paras så känns all-in inte så bra, eftersom man då riskerar att tränga ut mer döda pengar ur potten från de som sitter efter. Då kan man lika gärna syna och hoppas att de efter synar/höjer mer och bygger pott.

Själv hade jag fegat ur och foldat, mest för att minska variansen. Spelade en nästan likadan hand häromdagen, med skillnaden att den var trevägs och lite djupare stackar. Jag foldade toppset mot bet+raise. Då visade det sig iofs att ena hade mittenset och den andra ett långt stegdrag, ingen hade flushdraget eller den färdiga stegen, och jag hade rivrat in fyrtalet och vunnit. But that's another story.