Macallan Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 $60 SNG på Full Tilt. Första handen. Åtta okända motståndare. Call Call Hero [5h 5d] calls Call Fold Call Fold Call BB raises to t180 UTG calls t150 UTG+1 calls t150 Hero??? (820 i potten om jag räknar rätt) Helt lost. Tre-fyra spelare brukar man kunna bli, men sju? Och en så pass liten raise? What? Push? Call? Fold? Citera
Streamer100 Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Solklar fold,sitter garanterat uppe mot högre par och kan bli snordyrt för din del,fler tillfällen kommer. Citera
Kometen Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Frågan är väl inte om hans hand är bäst, utan om han får odds att dra till set, vad är stackdjupen, 1500? Citera
Pepperpum Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Frågan är väl inte om hans hand är bäst, utan om han får odds att dra till set, vad är stackdjupen, 1500? Det känns ju som att risken att han är uppe mot högre par är överhängande. Vad ska han göra om floppen kommer med låt säga 5 8 J? Skulle nog också säga att det är bättre att invänta nästa, och bättre, läge att spela. Citera
Skanke Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Jag foldar Men skulle jag syna och flopen kommer 58J, blir jag allin om någon vill. Har lite svårt att släppa set:) Citera
Ängeln17 Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 $60 SNG på Full Tilt. Första handen. Åtta okända motståndare. Call Call Hero [5h 5d] calls Call Fold Call Fold Call BB raises to t180 UTG calls t150 UTG+1 calls t150 Hero??? (820 i potten om jag räknar rätt) Helt lost. Tre-fyra spelare brukar man kunna bli, men sju? Och en så pass liten raise? What? Push? Call? Fold? 820 i potten? Förklara för en gammal gubbe.Om sex spelare lagt in 180 torde potten vara 1110 (med din första syn) eller? Du säger att ni skulle bli 7 spelare om du synar, så har jag uppfattat det. I vilket fall så ska du in med ytterligare 150 och får då max 7 ggr pengarna. Med de odds du har för att floppa ett set (för annars antar jag att du foldar på floppen) skulle inte jag syna. Och med så många mot dig så kan du aldrig va säker på om någon annan har floppat något bättre än du. Citera
Pepperpum Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Jag foldar Men skulle jag syna och flopen kommer 58J, blir jag allin om någon vill. Har lite svårt att släppa set:) Hehe, kanske lite kasst exempel med 58J där...Låt säga att floppen istället kommer med A Q 5 och det blir en massa betande och höjande innan det är HERO:s turn...hur göra då? Är inte risken totalt överhängande att 555 är slaget? Eller tänker jag helt tokigt här nu? Bättre att gå all-in, le, var glad och starta ett nytt bord? Citera
Pepperpum Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Hehe, kanske lite kasst exempel med 58J där...Låt säga att floppen istället kommer med A Q 5 och det blir en massa betande och höjande innan det är HERO:s turn...hur göra då? Är inte risken totalt överhängande att 555 är slaget? Eller tänker jag helt tokigt här nu? Bättre att gå all-in, le, var glad och starta ett nytt bord? Edit. Efter närmare studie upptäcker jag att jag hade gått all-in där ändå...gjorde det nämligen alldeles nyss på ett bord Citera
Skanke Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Edit. Efter närmare studie upptäcker jag att jag hade gått all-in där ändå...gjorde det nämligen alldeles nyss på ett bord vann du??? Citera
Kometen Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Det känns ju som att risken att han är uppe mot högre par är överhängande. Vad ska han göra om floppen kommer med låt säga 5 8 J? Folda pre då du får odds att dra till set för att fi kanske översettar dig? Du måste ju skämta! Citera
Pepperpum Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Folda pre då du får odds att dra till set för att fi kanske översettar dig? Du måste ju skämta! Hmm, får han verkligen oddsen att syna? 150 till i en pot på 820 känns inte riktigt rätt...ska man inte ha cirkus en chans på sju? Om man inte räknar med implicita potodds, vilket jag menar kan ställa till det lite för en. Om man träffar trissen på floppen med två överkort och det kommer en massa action hur många gånger är femmorna slagna då? Jag tror att det i slutändan inte lönar sig att syna där...men rätta mig om jag har fel. Citera
MannenMedH Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 rätt given fold, och om du ändå synar och settar så kan du självklart inte lägga dig. Citera
Big Less Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Låt säga att floppen istället kommer med A Q 5 och det blir en massa betande och höjande innan det är HERO:s turn...hur göra då? Är inte risken totalt överhängande att 555 är slaget? Öh, nej? 555 är tredjenötterna på den brädan. Känner man sig inte bekväm med att spela tredjenötterna hårt, ska man nog inte spela poker. Citera
Pepperpum Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Öh, nej? 555 är tredjenötterna på den brädan. Känner man sig inte bekväm med att spela tredjenötterna hårt, ska man nog inte spela poker. Håller med, men undrar bara om det är lönt att syna pre, när det finns situationer där man träffar settet men ändå är slagen? Citera
hampulito Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Hehe, kanske lite kasst exempel med 58J där...Låt säga att floppen istället kommer med A Q 5 och det blir en massa betande och höjande innan det är HERO:s turn...hur göra då? Är inte risken totalt överhängande att 555 är slaget? Eller tänker jag helt tokigt här nu? Bättre att gå all-in, le, var glad och starta ett nytt bord? vad skulle han vara slagen av. AA QQ känns inte som någon trolig hand i sammanhanget. Jag skulle blixt syna, settar jag får det bära eller brista. Citera
Joey Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Jag lägger mig pre, för att bevara stacken. Dock har du fina implicita odds och OM jag skulle få för mig att spela handen och träffar set så hamnar jag gärna allin. Citera
Ängeln17 Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 vad skulle han vara slagen av. AA QQ känns inte som någon trolig hand i sammanhanget. Jag skulle blixt syna, settar jag får det bära eller brista. Om AA, QQ inte är troliga händer hos FI. Vad sätter du Fi då på som höjde till 180 då? Citera
Ängeln17 Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Jag lägger mig pre, för att bevara stacken. Dock har du fina implicita odds och OM jag skulle få för mig att spela handen och träffar set så hamnar jag gärna allin. Jag instämmer i att om man spelar handen och träffar, then there is no return . Citera
MacDaddy Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 är man orolig för överset har man spelat för mkt omaha. Citera
Gäst Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Jag hade nog lagt mig med en gång pre, dvs skita i att limpa överhuvudtaget. Får så jävla sällan betalt ändå tycker jag. Hade jag suttit först in från CO eller knappen så höjer jag istället. Som spelat så synar jag Fi's höjning mtp på bra implicerade. Sen tiltar jag jävligt mkt på att folk säger att överpar är "högst troligt". Tror definitivt att Fi oftare sitter på händer som AK, AQ och tom AJ. Om ni nu är säkra på att Fi sitter på överpar så talar det ju ännu mer för att syna hans höjning eftersom vi säkert kommer kunna stacka om vi träffar set. Och förresten, om vi träffar set så lägger vi oss inte. Aldrig. Aldrig. Aldrig. Citera
Ängeln17 Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Sen tiltar jag jävligt mkt på att folk säger att överpar är "högst troligt". Tror definitivt att Fi oftare sitter på händer som AK, AQ och tom AJ. På a svarar vi: Sa inte att det va högst troligt utan ifrågasatte varför de INTE var särskilt troliga. Självklart är kombinationerna med AK, AQ och AJ mycket vanligare men det utsluter ju inte AA, KK, QQ. Citera
Pepperpum Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Hehe, den dagen då jag foldar en floppad triss har nog inte kommit än, om jag inte gjort det av misstag eller nåt. Det jag menar är att jag tycker att det är tveksamt att syna pre. Sedan OM man träffar setet och har tänkt sig att få grymt betalt, är inte risken tillräckligt stor för att någon av de andra (trots allt nästan hela bordet) träffar bättre för att göra pre-synen ännu mindre värd? Den som kan matte, alternativt har större tålamod än jag, kan ju alltid för skojs skull räkna ut hur stor chansen att ett floppat set står sig mot 7 andra... Citera
edsf Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Den som kan matte, alternativt har större tålamod än jag, kan ju alltid för skojs skull räkna ut hur stor chansen att ett floppat set står sig mot 7 andra... ehh, ett floppat set står sig generellt väldigt bra mot 7 andra, speciellt på floppen AQ5. Och om man vet att man får 7 syn totalt är det instasyn. Citera
MacDaddy Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Intressantare om man floppar triss i T och floppen kommer TJQ, va gör man då? Då är det stor risk för överset lr stege. Känns som jag hade hittat folden här mot 3-4 spelare. Citera
Recommended Posts