Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag har spelat poker(hold'em) någon vecka och trodde jag kunde reglerna!:oops:

men så får jag stege med A2345 och han jag möter har 34567 och jag loosar..?

jag blev helt paff när jag såg att han vann, han hade lixom sju hög och jag hade ess juh, borde inte jag vinna då?:-(

//slaskpoker

Postad
men det gör det, men i det här fallet är det 1. Eller så fattar jag inte din kommentar

Han menade att han trodde att A alltid räknades som både 1 och 14. Den kan räknas som båda, men inte båda på en gång.

• 2 weeks later...
Postad

Angående att A kan räknas som både 1 och 14 har jag en "sjuk" fråga.Får man själv bestämma det? Ex.om man har A2345 FÅR man då säga att man vill räkna A som 14 och förlora till den med trissen(jag vet nästan inte själv varför man skulle vilja)men FÅR man det???? 2.Kan man efter en visning där man är vinnaren slänga sina kort och ge bort potten eller måste man vinna??? om idioten visste att han var en idiot skulle han inte vara en idiot"

Postad
Angående att A kan räknas som både 1 och 14 har jag en "sjuk" fråga.Får man själv bestämma det? Ex.om man har A2345 FÅR man då säga att man vill räkna A som 14 och förlora till den med trissen(jag vet nästan inte själv varför man skulle vilja)men FÅR man det???? 2.Kan man efter en visning där man är vinnaren slänga sina kort och ge bort potten eller måste man vinna??? om idioten visste att han var en idiot skulle han inte vara en idiot"

Han måste givetvis ta potten.