Bluwajt Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 Hand från idag. $11+1 SnG, inga reads. Full Tilt Poker No Limit Holdem Tournament Blinds: t150/t300 5 players Converter Stack sizes: UTG: t975 CO: t5580 Button: t2730 SB: t2190 Hero: t2025 Pre-flop: (5 players) Hero is BB with 3:heart: 3:spade: 2 folds, Button raises to t900, SB folds, Hero ? Citera
Max Cady Postad 26 Januari , 2007 Rapport Postad 26 Januari , 2007 Fold. Alla händer du får syn av har du som bäst en coinflip emot. Vänta på en bättre hand. Citera
PeO Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Här spelar vi efter gap-principen och foldar. Citera
Roberteriksson Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Andrahandsvalet är stop-and-go. Citera
eurythmech Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Här spelar vi efter gap-principen och foldar. Vi spelar mer efter principen "vi har ingen FE och i en showdown har vi långt ifrån så bra equity som vi borde" Citera
Sansrom Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Vi spelar mer efter principen "vi har ingen FE och i en showdown har vi långt ifrån så bra equity som vi borde" Vad är skillnaden? Citera
eurythmech Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Vad är skillnaden? gap-principen säger inget om stackdjup? eller minns jag fel? Citera
Sansrom Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 gap-principen säger inget om stackdjup? eller minns jag fel? Nej, det gör den nog inte. Men eftersom vi, som du säger, har noll FE är ett ställ här jämförbart med syn => GAP. Nevermind. Citera
jkgbg Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Undrar stillsamt hur man kan låta bli att ha reads på 150/300 nivån i en SnG? Har du sovit dig dit? Håller med om folden, men om det är en bluff till mer än 50% sannolikhet (vilket jag ju måste ha reads för att kunna avgöra...) så kan jag även med 33 tänka mig en re-raise all-in. Har han höjt med rags får du två effekter, du vinner handen och han aktar sig för att försöka stjäla dina blinds i vart fall de närmaste varven. Den senare effekten får du inte med en stop and go. Citera
sorkenkk Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Undrar stillsamt hur man kan låta bli att ha reads på 150/300 nivån i en SnG? Har du sovit dig dit? Håller med om folden, men om det är en bluff till mer än 50% sannolikhet (vilket jag ju måste ha reads för att kunna avgöra...) så kan jag även med 33 tänka mig en re-raise all-in. Har han höjt med rags får du två effekter, du vinner handen och han aktar sig för att försöka stjäla dina blinds i vart fall de närmaste varven. Den senare effekten får du inte med en stop and go. Man kan inte räkna med att man kan få folk att lägga sig på den här nivån. Blir ett par händer Fi kan hitta syn med då.. Citera
Sansrom Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Man kan inte räkna med att man kan få folk att lägga sig på den här nivån. Blir ett par händer Fi kan hitta syn med då.. Och synar han inte med alla händer här spelar han fel. Citera
jkgbg Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Man kan inte räkna med att man kan få folk att lägga sig på den här nivån. Blir ett par händer Fi kan hitta syn med då.. Menar du att han synar min push med any 2? Nu spelar jag inte så ofta på 33 nivån, men vänder man på steken, jag sitter på knappen, hittar ingenting mer än position för att stjäla blinds och Bb ställer. Då foldar jag och biter i det sura äpplet att jag just misslyckats med en bluff. Men, det kanske är därför jag inte platsar på denna nivå... Citera
Sansrom Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Menar du att han synar min push med any 2? Nu spelar jag inte så ofta på 33 nivån, men vänder man på steken, jag sitter på knappen, hittar ingenting mer än position för att stjäla blinds och Bb ställer. Då foldar jag och biter i det sura äpplet att jag just misslyckats med en bluff. Men, det kanske är därför jag inte platsar på denna nivå... Men pottodds ffs, fi får 3:1. Citera
jkgbg Postad 30 Januari , 2007 Rapport Postad 30 Januari , 2007 Men pottodds ffs, fi får 3:1. Rätt! (Alltså ja, jag erkänner att jag hade fel!) Citera
Bluwajt Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 Vad det jag som posta denna handen? Lätt fold ju Kul att det blev lite action iaf. Citera
Recommended Posts