Gå till innehåll

Neteller har slutat transferera i US$, påstår de!!


aim4vegas

Recommended Posts

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kanske kan ha med det att göra faktiskt... fast osannolikt då själva valutan borde inte ha något att göra med spelregeler i USA tycker man, do transeferear fortfarande US$ till spelsidorna. Nelteller ser kanske sin chans att legitemera beslutet nu, de tjänar hurs som helst massa penar på detta då de sjävla får växla valutan med sin dyra avgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte säker på om jag fattat rätt här, men spelar väl ingen roll om de inte kan skicka $ till ditt bank konto eftersom de växlar till svenska kronor innan de skickar pengarna från Neteller till svenska konton?

 

 

För övrigt så villde väl tjäna pengar som alla andra företag? Eftersom bristen på konkurenter e så stor, så klart de tar en chans att ta lite större avgifter.

De kommer natagligen bli bättre med tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså det där med skatte sak spelar väl ingen igentlig roll.. lika illa att transferar från neteller..

 

Jo, man får så satans mkt stålars på poker sidorna. Plus att jag tar en del re-loads. Då blri det mkt fram och tillbaka. Plus at man kanske kör mtt på andra sidor och vill kostnadsfritt flytta dit och tillbaks pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jäkla dålig kurs tycker jag inte NETeller har. Här är de två senaste uttagen jag gjort. NETeller konto i USD och tar ut till SEK.

 

Sajt	Datum	Belopp	Valuta	SEK	Kurs	x-rates.com	index	
NETeller	1/8/2007	500	$	3406.57	6.826793587	6.9972	97.56464853	Pengarna kom in den 11 jan.
NETeller	1/21/2007	500	$	3453.57	6.920981964	7.0231	98.54596921	Pengarna kom in den 24 jan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jäkla dålig kurs tycker jag inte NETeller har. Här är de två senaste uttagen jag gjort. NETeller konto i USD och tar ut till SEK.

 

Sajt	Datum	Belopp	Valuta	SEK	Kurs	x-rates.com	index	
NETeller	1/8/2007	500	$	3406.57	6.826793587	6.9972	97.56464853	Pengarna kom in den 11 jan.
NETeller	1/21/2007	500	$	3453.57	6.920981964	7.0231	98.54596921	Pengarna kom in den 24 jan.

 

det där är ju fasen bra alltså..bra då behöver man inte oroa sig längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jäkla dålig kurs tycker jag inte NETeller har. Här är de två senaste uttagen jag gjort. NETeller konto i USD och tar ut till SEK.

 

Sajt	Datum	Belopp	Valuta	SEK	Kurs	x-rates.com	index	
NETeller	1/8/2007	500	$	3406.57	6.826793587	6.9972	97.56464853	Pengarna kom in den 11 jan.
NETeller	1/21/2007	500	$	3453.57	6.920981964	7.0231	98.54596921	Pengarna kom in den 24 jan.

 

Är lite trög så här dags.

Hur mycket tog du ut och hur mycket fick du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ut $2000 denna veckan och fick 13763 vilket ger kursen 6.8815. Ingen bra kurs men bättre än netELLER kortet som jag använt innan. Tror jag kommer hålla mig till detta tills det lugnat sig lite och man kanske kan hitta bättre alternativ.

 

Om jag förstått saker rätt från Twoplustwo (har bara skummat snabbt) så håller netELLER på att stänga ute USA så detta att inte överföra i US $ är troligtvis en av netELLERs extrema metoder för att genomföra detta vilket jag märkt känneteknar hela pokerbranchen i allmänhet. Lugna sansade välgenomtänkta beslut med god information till kunderna verkar inte vara ett alternativ inom pokerföretag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ut $2000 denna veckan och fick 13763 vilket ger kursen 6.8815. Ingen bra kurs men bättre än netELLER kortet som jag använt innan. Tror jag kommer hålla mig till detta tills det lugnat sig lite och man kanske kan hitta bättre alternativ.

 

Om jag förstått saker rätt från Twoplustwo (har bara skummat snabbt) så håller netELLER på att stänga ute USA så detta att inte överföra i US $ är troligtvis en av netELLERs extrema metoder för att genomföra detta vilket jag märkt känneteknar hela pokerbranchen i allmänhet. Lugna sansade välgenomtänkta beslut med god information till kunderna verkar inte vara ett alternativ inom pokerföretag.

 

 

mm...ja inte bara i verkliga livet utan nu även på sin egen hemmaplan (internet) som man ses och behandlas som lägsta sortens individ..strax över brottslingarna än så länge iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en liten fortsättning på den här historien. Jag hade försökt göra ett uttag innan jag läste den här tråden. När jag såg den pratade jag med live-support och de talade mycket riktigt om för mig att de inte gör uttag i USD längre och att mitt uttag inte kommer att genomföras.

 

Nu ser jag att pengarna ändå dragits från mitt neteller-konto (igår) men inga pengar har kommit in på mitt valutakonto. Håller på och tjatar med Neteller nu, klart störande när man inte vet var pengarna är... men kanske kan detta betyda att de ändå fortsätter med USD-uttag. I så fall hoppas jag att pengarna dyker upp på mitt bankkonto snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en liten fortsättning på den här historien. Jag hade försökt göra ett uttag innan jag läste den här tråden. När jag såg den pratade jag med live-support och de talade mycket riktigt om för mig att de inte gör uttag i USD längre och att mitt uttag inte kommer att genomföras.

 

Nu ser jag att pengarna ändå dragits från mitt neteller-konto (igår) men inga pengar har kommit in på mitt valutakonto. Håller på och tjatar med Neteller nu, klart störande när man inte vet var pengarna är... men kanske kan detta betyda att de ändå fortsätter med USD-uttag. I så fall hoppas jag att pengarna dyker upp på mitt bankkonto snart.

 

Har exakt samma problem som du fast mina pengar drogs tre dagar tidigare än dina. Fortfarande inte sett röken av några pengar. Har ringt Neteller men de kan inte ge några klara besked vart pengarna tagit vägen, utan säger att jag bara ska avakta och se vad som händer.

 

Du kan väl tala om ifall det löser sig eller hur det går för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har exakt samma problem som du fast mina pengar drogs tre dagar tidigare än dina. Fortfarande inte sett röken av några pengar. Har ringt Neteller men de kan inte ge några klara besked vart pengarna tagit vägen, utan säger att jag bara ska avakta och se vad som händer.

 

Det var inte kul att höra. "Avvakta och se vad som händer", suck. De borde ju kunna ge besked om var pengarna befinner sig tycker man. Har de gjort en insättning till bankkontot eller inte? Jaja, man kan väl inte göra annat än att vänta antar jag. Förhoppligen löser det sig snart.

 

Du kan väl tala om ifall det löser sig eller hur det går för dig.
Japp, jag håller den här tråden uppdaterad. Gör det du också om du får veta nåt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett mail nu från Neteller. Verkar lovande.

 

Recently NETELLER has been experiencing difficulties that have slowed down our handling of bank transfer withdrawals. We have resolved the issues and your bank transfer withdrawal should reach your bank account within the next few days.

 

We regret any inconvenience this may have caused you and thank you for your patience and understanding.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ni detta var ju komiskt.

Öppnade ett valutakonto ibörjan av Januari vilket kostar 300:-/år. Varit i kontakt med neteller om att byta uttagen till detta och visst skulle inte vara några problem men genom att det inte har hänt så mycket så slog jag en pling till de alldeles nyss innan jag såg denna tråden.

 

Då får man veta att man inte kan ta ut till USD konton. Tycker det låter helt sjukt, ok om det är konton i USA men varför straffa alla?

 

Sen efter att jag hade gnällt så svarar hon surt tillbaka "Ok vi kan göra så att pengarna skickas i USD men vi tar inga garantierar för att pengarna kommer fram"

Helt sjukt hoppas verkligen det kommer in nya aktörer som kan ge samma bredd som Neteller.

 

Och såg en fråga tidigare i denna tråden varför vi ens använder Neteller.

Rätt enkelt svar på den, därför att jag vill inte sitta och betala avgifter varje gång jag tar ut från en pokersida och sätter in.

Neteller är utmärkt att använda då man vill byta pokersida smidigt och snabbt och utan avgifter då det gäller sånt.

 

Det som känns mest surt är att man precis öppnat ett USD konto för 300 kr/år. Får väl helt enkelt öppna ett nytt konto med SEK igen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...