Gå till innehåll

Neteller har slutat transferera i US$, påstår de!!


aim4vegas

Recommended Posts

Efter att ha bytt till ICA Banken och lämnat mina nya bankuppgifter, har jag reggat US dollar då det är så mkt förmånligare. MEn får ingen micro deposit så jag kan verifiera kontot. Så här säger neteller efter jag tjatat. Detta trots att jag är en relativt bra kund. Ska man tjata vidare eller talar de sanning??

 

"We no longer process transactions in US dollars. The micro deposit does not go through because the bank account you registered with us is in USD. You need to change the bank currency with us, as we do not process payments in USD anymore. If your bank is accepting funds in other currency, feel free to communicate us which one you would prefer to have with us."

 

EDIT: vi talar här bara om us$ mellan bank och neteller, inte mellan neteller och merchants där det självklart fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De ringde till mig i för några timmar sedan. De sade att de inte kunde transferera pengar till US-dollarkonton. Damen frågade vilken valuta jag skulle uppdatera mitt konto till och jag fick lite hjärnsläpp och sade SEK. Bra eller Anus?

 

Känns som kostnaderna kommer skjuta i höjden nu..

 

Kommer Moneybookers bli ett alternativ nu när NEteller har det kärvt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har neteller i euro, ens eget bankkonto och spelar på euro slipper man alltså undan växlingsavgifterna. Stämmer det? ICA bankaen har nämligen ingen valuta växlingsavgift.

 

Låter ju vettigt. Frågan kvarstår dock angående om man spelar på US sidor, vilket majoriteten av de större sajterna har..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

H******s j***a s**t säger jag bara om det här stämmer!

 

Ungefär min tanke med, blev lite tagen på sängen i telefon..

 

Efter lite gny från min sida kommer vi fram till denna underbara konklusion:

 

Jag: Look, I am not in any way angry at you. I am just telling that I might have to find some other alternative to tranfer my money, moneybookers for exampel.

 

Hon: Ok I understand. Is there anything else I can do for you?

 

Jag: No, thanks. I am fine for now.

 

Hon: Ok, bye. Thank you for choosing NETeller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som har koll på moneybookers är dom nåt att ha?

 

Fan man lägger för mkt tid på adninistrativt när man e pokerspelare, allt från rb, neteller, statistik, pt osv... fan man har ju ett j-a kontors jobb.

 

An ren princip har jag iaf stor lust att lämna neteller. Ett jävla rånk bara...men med tanke på hur många timmar man krånglat med dem är det kanske lämna skiten. Hajar inte att konkurrenter kört över neteller redan, %missbelånta kunder borde vara skyhög... Skulle en säljare ringa mig och fråga om jag vill byta på ett smidigt sätt skulle man ju inte tveka en sekund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

neteller ger sämre kurs än den igentliga kursen.

 

Alltså, först netellers dåliga kurs på 6.8 ca/$, sen minus yterliggare 1,9% av uttagsbeloppet?

 

Uttag på tex 1000$ får man 6671kr i handen (Inte ens inräknat svenska bankens ev avgifter). Stämmer det?

Låter verkligen lysande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uttag på tex 1000$ får man 6671kr i handen (Inte ens inräknat svenska bankens ev avgifter). Stämmer det?

Låter verkligen lysande...

Till skillnad från de 6980 kr du hade fått om de inte hade tagit någon avgift alls. Ok, det är kanske inte jätteförmånliga villkor men jag förstår inte riktigt att det ska vara så mycket att oja sig över. Är man van vid svängningarna i poker borde inte det här vara så farligt. Sen får man ju räkna in i priset att man får flytta runt pengar hur som helst mellan pokersajter och neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag tycker faktiskt man kan klaga här även om du har en poäng. Tänk på att man inte får ränta all cash du har där. Neteller lär ha miljarbelopp som de själva tjanar ränta på, DET kallar jag bra business. Så Neteller borde vara mer service minded och skära ner på sina löjliga avgifter som de dessutom smyger med.

 

Funderar på om inte alla merchants betalar en hel del till dem också...

 

Kan inte fatta att de har så dålig service som de har. Det toll fria nummret har inte funkat på mer än en vecka heller coh de svar inte på obekväma mail verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till skillnad från de 6980 kr du hade fått om de inte hade tagit någon avgift alls. Ok, det är kanske inte jätteförmånliga villkor men jag förstår inte riktigt att det ska vara så mycket att oja sig över. Är man van vid svängningarna i poker borde inte det här vara så farligt. Sen får man ju räkna in i priset att man får flytta runt pengar hur som helst mellan pokersajter och neteller.

 

Avgifterna läggs ju ihop så det blir rätt mycket i slutändan.

Ungefär som om din svenska bank skulle ta 5000kr om året för att administera ditt lönekonto.

 

Sen är det inte gratis att flytta pengar mellan sajterna och neteller heller för den delen. Sajterna betalar stora avgifter för det som hamnar på oss så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med, bara för man är pokerspelare så ska man då skita i alla extra kostnader hit och dit här i livet, rätt illa när man börjar jämf kostaner i verkiga livet med vunna/förlirade potter osv... Neteller känns som de är i grå zonen för ärliga när de gör allt för att mjölka en på extra dough.

 

Finns ingen annan anledning än att de vill tjäna ännu mer pengar att de numera inte tillåter us$ till bankkontot:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...