Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Seat 4: J nutsen ($846.50 in chips)

Seat 6: Grabson1 ($647.50 in chips)

Seat 7: snotto56 ($889.90 in chips)

Seat 10: HERO ($654 in chips) :Jb::9b:

ANTES/BLINDS

snotto56 posts blind ($3), HERO posts blind ($6).

PRE-FLOP

J nutsen bets $20, Grabson1 calls $20, snotto56 folds, HERO calls $14.

FLOP [board cards :5g::7b::9g: ] Pot $63

HERO checks

Inte den floppen jag letade efter, men jag vill se var jag står på floppen. Om jag bettar ut är risken stor att jag får omslag. Jag bestämmer mig för att checka och se vad som händer, för att eventuellt slå om.

J nutsen checks, Grabson1 bets $45 Verkar vara en stabil, hyffsat LAG, spelare.

HERO bets $130

J nutsen folds, Grabson1 calls $85

Han steker och synar precis innan tiden hinner rinna ut. Jag tror inte att han har ett monster, då hade han inte riskerat att handen läggs.

TURN [board cards :5g::7b::9g::4b: ] Pot $323

Får färgdrag också. Vad göra? (Forts. följer)

Postad

led eller check/syna ist. du får inte syn av spec många sämre händer där.. bara drag lr bättre händer. som spelat så skulle ja checksynat turn.

btw, vad nickar du? skriv pm om du inte vill skriva här.. har nog spelat en del mot dig misstänker jag..

Postad

Ni har ca 500 kvar om jag räknade rätt och potten är på 320. Jag skulle pottat och obv synat omslag. Om din read stämmer att han inte har så fett lär han folda nu och även om han pushar så lever din hand

Postad
Ni har ca 500 kvar om jag räknade rätt och potten är på 320. Jag skulle pottat och obv synat omslag. Om din read stämmer att han inte har så fett lär han folda nu och även om han pushar så lever din hand

varför göra om handen till bluff?

Postad

Rätt kallt att CR den floppen med den handen måste jag säga. Nu hittar du ju dock sexiga färgouts och jag tror, precis som du skriver, att han sällen är jättestark där. Jag stoppar in rakt av bara, och spelar likadant med set/stegen. Vill du vara kosmetisk så gör som nån annan skrev, betta pott och syna omslag. Men med 1.5 PSB brukar jag stoppa in rakt av bara.

Postad
varför göra om handen till bluff?

Tycker i princip att vi redan gjort om handen till en bluff genom checkraisen på flop som fi har synat. Att välja din linje checksyn på turn blir därför snarare bluffsyn enligt mig vilket känns ganska kallt. Antar att du vill checkfolda river om vi missar?

Postad
alltså.. wtf? varför C/R flop och sedan fortsätta överreppa sitt TP å hoppas på fold?

För att det är så sjuk linje att CR floppen och checksyna turn. Hur kul är det att syna ett pottbet på turn t.ex, om fi får för sig att aggra med ett färgdrag? Dessutom tror jag att vi kan folda ut lite bättre händer genom att leda, och samtidigt slippa bli utdragna och/eller behöva ta jobbiga beslut på river.

Postad

Så här i efterhand känns inte CR rätt på den floppen. Hade det bara varit mot aggressorn hade det varit ett bättre läge. Det enda tillfället då det kan vara bra att CRa här är om J nutsen CBar med höga kort och grabson lägger. J nutsen bör också kunna lägga överpar hyffsat ofta vid ett sånt läge.

TURN [board cards :5g::7b::9g::4b: ] Pot $323

HERO checks Grabson1 bets $175

Förstår inte vad det här är för j*a fjuttbett... Vad kan han ha? Hur ska han kunna ha tvåpar/set/stege här? Eventuellt gör han så här för att han tror att jag är helt tom. Jag skriker ju inte styrka med min check på turn direkt. Han skulle kanske kunna ha ett färgdrag (ev. kompinerat med träff/stegdrag) och ser möjligheten att ta potten direkt istället för att hoppas på en träff, men jag vet inte...

HERO calls $175.

RIVER [board cards :5g::7b::9g::4b::3g:] Pot $673

HERO checks Grabson1 checks.

SHOWDOWN

HERO shows [ :Jb:,:9b: ]

Grabson1 gissa handen