Gå till innehåll

4 kvar...idiot?


EttanP

Recommended Posts

Paradise Poker

2k garanterad turn

3$ inköp, R&A

200 startande, total prispott blev ca 2,5k

Kommer inte ihåg prisfördelningen men ganska brant på slutet.

1a pris lite över 600$

 

4 spelare kvar, jag är dealer

 

SB 325k

BB 60k (10k kvar efter blinds)

UTG 200k

DEALER 360k

 

Blindsen var 25k/50k plus ante så ganska mycket i potten.

 

UTG foldar

Jag sitter på Kx och trycker all-in för att hoppas på att SB inte vågar syna eftersom om han synar och förlorar så kan BB folda sig till tredje platsen.

SB steker länge innan han foldar. BB callar, jag har en bättre hand men blir utdragen.

Nu börjar SB gnälla att jag var en idiot osv...Påstod att han hade foldat AJ som hade vunnit över BB...brukar inte bry mig om så mycket om vad som skrivs i chatten men undrar ändå.

 

Rätt eller fel spelat??? Hade han synat mig hade jag med största sannolikhet slutat fyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte många BB i stacken trots att du är chippie. Helt rätt att trycka med K-x mot BB som sitter på random hand och måste syna. SB är dock ett aber som kan påverka om jag orkar tänka lite till.

Readen är ju extremt viktig också. Hur har SB spelat?

När det är så få marker ute i förhållande till blindsen finns ingen anledning att inte gambla mot en shortstack (i princip auto-all-in) om det inte påverkar din stack nämnvärt i fårhållande till de andras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez: Hela finalbordet var det bara all-in poker som gällde nästan. SB hade tidigare foldat en hand när han blev rereisad, den readen räckte för mig att han var rädd för att förlora.

 

Vetgirig: Är inte fold ett ganska tråkigt alternativ? BB kommer med största sannolikhet att att höja med det sista han har och då tvingas jag jag satsa 50k till och då har jag en tredjedel av stacken i potten, plus att SB kan sätta mig all-in(om det nu tillåts på paradis, osäker...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez: Hela finalbordet var det bara all-in poker som gällde nästan. SB hade tidigare foldat en hand när han blev rereisad, den readen räckte för mig att han var rädd för att förlora.

 

Det är ju ingen jätteread direkt men oavsett det så tycker jag att Kx (om inte x är 2-4) är rätt att pusha med. Anny given two tycker jag dock är liiiiite väl löst för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle helt klart syna med förhoppningen att även SB gör det oavsett vad han har på hand. Av den enkla anledningen att båda vill slå ut BB. Som jag ser det hade jag enbart tryckt in alla marker med en "säker" hand mot BB som A med fin kicker eller ett skapligt pocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle helt klart syna med förhoppningen att även SB gör det oavsett vad han har på hand. Av den enkla anledningen att båda vill slå ut BB.

 

Syna med Kx, och inte ha en aning om var du står på floppen oavsett bräda?

 

Måste ju finnas ett visst värde i att ta hem blindsen utan strid(om nu BB mot förmodan skulle vika) eller att få syn av enbart BB med any two och rycka lite som chipleader, mot att kanske vara tvungen att syna bet från SB vid halvträff på floppen. Du vet ju inte om han vill syna ner potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra spelat.

 

Med dom där blindsen och era stackar vill du ha dom där pengarna, chansen att sb ska plocka upp nånting som jj+ och kanske AK eh otroligt liten (och det är en trolig call range för sb). Du fick in dina pengar som favorit i en bra pott.

Det är allt vi önskar? att limpa och bli tvungna att folda mot isoraise från sb skulle vara katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt spelat tycker jag! Det visade sig ju också iom att du fick bort SB och hade bättre hand än BB. Att han sen drar ut och du losar kostar ju inte dig nåt extra, bara SB... Själv skulle jag aldrig vika AJ som SB gör. Det var ju all-in poker som gällde säger du, hur orkar man lägga den då?!? Särskilt när strukturen är så brant (blindsen), han får liksom inte bättre chanser att vinna turneringen. Men det är klart, nöjer man sig med att komma trea så kan han nog folda sig till tredjepriset :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna med Kx, och inte ha en aning om var du står på floppen oavsett bräda?

 

Måste ju finnas ett visst värde i att ta hem blindsen utan strid(om nu BB mot förmodan skulle vika) eller att få syn av enbart BB med any two och rycka lite som chipleader, mot att kanske vara tvungen att syna bet från SB vid halvträff på floppen. Du vet ju inte om han vill syna ner potten.

 

Självklart finns det alltid ett värde i blindsen speciellt när dom är såpass höga i förhållande till genomsnitts stacken. Mycket mer info behövs för att kunna fatta ett perfekt beslut så som prisstruktur och info om övriga spelare. Men av egen bitter erfarenhet så ser jag hellre att jag slutar i värsta tänka bara fall på en 3e plats än en 4e plats när jag har vart chipleader i ett så sent skede av turneringen. Därför låter jag gärna SB få chansen att träffa nått och ta hem potten och i gengäld garantera mig en top 3 plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart finns det alltid ett värde i blindsen speciellt när dom är såpass höga i förhållande till genomsnitts stacken. Mycket mer info behövs för att kunna fatta ett perfekt beslut så som prisstruktur och info om övriga spelare. Men av egen bitter erfarenhet så ser jag hellre att jag slutar i värsta tänka bara fall på en 3e plats än en 4e plats när jag har vart chipleader i ett så sent skede av turneringen. Därför låter jag gärna SB få chansen att träffa nått och ta hem potten och i gengäld garantera mig en top 3 plats :shock: .

 

Tja, om man inte spelar för vinst varje turnering, varje bord, varje hand så kan man nöja sig med en 3:dje plats. Jag hatar att förlora och spelar ALLTID för vinst och inte för att nån annan ska kunna ta hem en enda djvla marker som jag kan vinna.

Sen kan man i efterhand vara nöjd med en tredjeplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, om man inte spelar för vinst varje turnering, varje bord, varje hand så kan man nöja sig med en 3:dje plats. Jag hatar att förlora och spelar ALLTID för vinst och inte för att nån annan ska kunna ta hem en enda djvla marker som jag kan vinna.

Sen kan man i efterhand vara nöjd med en tredjeplats.

 

Självklart är alltid slutmålet med mitt turneringsspelande att sitta som vinnare. Men det finns tillfällen jag i efterhand ångrar å det djupaste att jag inte spelat för att hålla mig kvar så länge som möjligt och på grund av detta missat chansen till pengar som i slutändan skulle ha fått väldigt stor inverkan på min totalekonomi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är alltid slutmålet med mitt turneringsspelande att sitta som vinnare. Men det finns tillfällen jag i efterhand ångrar å det djupaste att jag inte spelat för att hålla mig kvar så länge som möjligt och på grund av detta missat chansen till pengar som i slutändan skulle ha fått väldigt stor inverkan på min totalekonomi.

 

Resultatorientering is teh shit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag till våren är klar med min ekonomutbildning har jag de senaste åren fått höra gång på gång "de stora vinsterna görs om du är bra på att bedöma risk i förhållande till avkastning"

 

Det tjatade de om på UCLA redan i slutet av 70-talet kan jag informera dig om. Så DET är nog rätt, men tror inte de hade pokerspel i tankarna då :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...