Gå till innehåll

Hur hade ni spelat handen och varför? 10$ sng


illerrre

Recommended Posts

PokerStars Game #8112636562: Tournament #41408195, $10+$1 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2007/01/25 - 09:23:37 (ET)

Table '41408195 1' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: frankb70 (1540 in chips)

Seat 2: guitey (1460 in chips)

Seat 3: EZ ED (1440 in chips)

Seat 4: palmbeachsun (1655 in chips)

Seat 5: Lassesweed (1430 in chips)

Seat 6: erille (1555 in chips)

Seat 7: kalleslickar (1220 in chips)

Seat 8: LbLuckyG (1560 in chips)

Seat 9: dkeeton (1640 in chips)

LbLuckyG: posts small blind 15

dkeeton: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to erille [Kh As]

frankb70: calls 30

guitey: folds

EZ ED: folds

palmbeachsun: folds

Lassesweed: folds

erille: calls 30

kalleslickar: calls 30

LbLuckyG: calls 15

dkeeton: checks

*** FLOP *** [Ts Ah 7d]

LbLuckyG: checks

dkeeton: checks

frankb70: bets 120

erille: calls 120

kalleslickar: folds

LbLuckyG: folds

dkeeton: folds

*** TURN *** [Ts Ah 7d] [2c]

frankb70: bets 450

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise till 120 pre eftersom du har preflopsnöten. Som spelat aldrig en syn med så många motståndare, tycker 320-ish låter bra på flop. Om vi pushar behöver vi en read.

 

Som spelat så....pushar jag turn. Egentligen utan att blinka. Man får betalat av så mycket überdynga när man själv betar, vad ska dom då inte kunna beta med själva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu va det iofs tidigt med låga blinds men egentligen ännu större anledning att raisa 4-5 ggr preflopp. Allt för att slippa draghänder som 10J, 910 eller Ax.

 

Nu har du ändå hamnat i smeten och träffat det du ville ha på floppen antar jag + inget färgdrag, inget stegdrag. Då finns ingen återvändo. Det e bara att antingen reraisa på flopp vilket du inte gjorde, så nu e det bara att ställa in. För inte blev du väl vettskrämd av 2an på turn, eller :shock: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag höjer pre till t150. Läste en tråd på 2p2 där Pudge (duktig som fan på $100+) skrev att han openlimpar AK så det funkar kanske, aja jag höjer iaf.

 

Sen säger jag t360 på floppen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjer endast monster preflop på de 2 första nivåerna.

 

Säg att jag höjt honom på flop och han slår om all in? syn?

 

Tycker du bör lägga till AK i de händer du höjer pre, men smaken e som baken delad.

 

I min värld är det en självklar syn på ett omslag på flopp med den träffen . Skulle han slå mig så va det inte min SnG. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SOLKLAR raise preflop till 150. AA-KK + AK är ju solklara raisar oavsett position på de tidiga nivåerna! På floppen hade jag re-raisat till 300-350. På turn hade jag ställt då potten blivit så stor att det är den enda beten du kan göra, förutsatt att du spelat som jag förespråkar på floppen alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SOLKLAR raise preflop till 150. AA-KK + AK är ju solklara raisar oavsett position på de tidiga nivåerna! På floppen hade jag re-raisat till 300-350. På turn hade jag ställt då potten blivit så stor att det är den enda beten du kan göra, förutsatt att du spelat som jag förespråkar på floppen alltså!

 

Hur kan den vara solklart...

 

Har aldrig gillat dina synpunkter. Känns som du inte har belägg och erfarenhet för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan den vara solklart...

 

Har aldrig gillat dina synpunkter. Känns som du inte har belägg och erfarenhet för dem.

 

Det är tråkigt att du har den uppfattningen om mig. Är det alltså så att mina synpunkter alltid avviker ifrån alla andras? Vet inte om jag håller med dig om du anser det! Jag är visserligen betydligt mer oerfaren än många andra här men tycker inte att detta är en anledning till att jag inte ska posta mina synpunkter. Man lär sig ju inte bara genom att läsa andras inlägg utan även genom att ventilera sina egna tankar, eller hur? Antar att du, eftersom du tydligen har dålig erfarenhet av mig, är negativ till det jag skriver redan efter att du läst första bokstaven jag. Om du nu tycker att det är ett problem att jag skriver i dina trådar kan jag sluta med det om du vill, inga problem! Dessvärre får du dock stå ut med att jag skriver i andras trådar.

 

Angående att du anser att AK i sen position INTE är en solklar raise så skulle jag gärna vilja höra varför du tycker det? Vill sticka ut hakan och påstå att jag får många "erfarna" med mig när jag påstår att det avvikande i själva verket är att limpa i sen position med AK! Vet att Conspiracy tidigare i tråden skrivit om en tråd på 2+2 där detta diskuteras men jag har faktiskt svårt att förstå vitsen med det?

 

Känns tråkigt att skriva ett "försvarstal" men tyckte att jag blev lite omotiverat påhoppad faktiskt! :-(

 

Som jag skrev tidigare, säg bara till så håller jag mig borta från dig....

 

Märkligt förresten att du valde att hoppa på mig om preflop-spelet när det till och med i denna tråd är ett flertal "erfarna" som förepråkar samma spel! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tråkigt att du har den uppfattningen om mig. Är det alltså så att mina synpunkter alltid avviker ifrån alla andras? Vet inte om jag håller med dig om du anser det! Jag är visserligen betydligt mer oerfaren än många andra här men tycker inte att detta är en anledning till att jag inte ska posta mina synpunkter. Man lär sig ju inte bara genom att läsa andras inlägg utan även genom att ventilera sina egna tankar, eller hur? Antar att du, eftersom du tydligen har dålig erfarenhet av mig, är negativ till det jag skriver redan efter att du läst första bokstaven jag. Om du nu tycker att det är ett problem att jag skriver i dina trådar kan jag sluta med det om du vill, inga problem! Dessvärre får du dock stå ut med att jag skriver i andras trådar.

 

Angående att du anser att AK i sen position INTE är en solklar raise så skulle jag gärna vilja höra varför du tycker det? Vill sticka ut hakan och påstå att jag får många "erfarna" med mig när jag påstår att det avvikande i själva verket är att limpa i sen position med AK! Vet att Conspiracy tidigare i tråden skrivit om en tråd på 2+2 där detta diskuteras men jag har faktiskt svårt att förstå vitsen med det?

 

Känns tråkigt att skriva ett "försvarstal" men tyckte att jag blev lite omotiverat påhoppad faktiskt! :-(

 

Som jag skrev tidigare, säg bara till så håller jag mig borta från dig....

 

Märkligt förresten att du valde att hoppa på mig om preflop-spelet när det till och med i denna tråd är ett flertal "erfarna" som förepråkar samma spel! :roll:

 

 

Jag kan faktiskt inte svara på var jag har fått detta ifrån, eller om jag kanske helt enkelt av har förväxlat dig. Självklart tycker jag inte du ska sluta skriva i mina trådar, om du nu inte vill det efter detta förståss.

 

Du var den första som skrev att den var solklar, med stora bokstäver till och med. Thats why.

 

Jag spelar väldigt tight de 2 första blindperioderna. Allt under ak kastar jag i tidig position. I sen position limpar jag, för det känns som att handen så här tidigt kan skapa mer trubbel än vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan faktiskt inte svara på var jag har fått detta ifrån, eller om jag kanske helt enkelt av har förväxlat dig. Självklart tycker jag inte du ska sluta skriva i mina trådar, om du nu inte vill det efter detta förståss.

 

Du var den första som skrev att den var solklar, med stora bokstäver till och med. Thats why.

 

Jag spelar väldigt tight de 2 första blindperioderna. Allt under ak kastar jag i tidig position. I sen position limpar jag, för det känns som att handen så här tidigt kan skapa mer trubbel än vinst.

 

Okej. Tror vi rett ut detta nu. Jag är precis som du tight som en grodfitta under de första nivåerna. Känner dock att jag föredrar att raisa med de händer jag spelar under de tidiga nivåerna. Det är förövrigt okej om du inte gillar det jag skriver, jag kan ta det! ;-) Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar väldigt tight de 2 första blindperioderna. Allt under ak kastar jag i tidig position. I sen position limpar jag, för det känns som att handen så här tidigt kan skapa mer trubbel än vinst.

 

Allt under ak kastar jag i tidig position = Rätt, men vad gör du med AK då du i sen pos limpar med?

 

Alltså, jag tror du har en stor brist i ditt spel här för det är nog så att om du limpar, DÅ kan du få problem med draghänder och Ax som fått limpa med. Sen får de säga vad de vill på 2+2.

 

Har även svårt att se vitsen med att ibland limpa med, med ursäkten att man möter samma spelare varje gång. Då är det bättre att variera höjningarna istället.

 

Dessutom är det ju så att om du limpar med och så även QJ och det kommer ett A på flopp och du betar så lär nog FI lägga sig (lite beroende på övriga kort) och vad har du då fått betalt. Höjer du preflopp och FI synar så gör han ett misstag och när han lägger sig på den floppen så har du fått mer betalt.

 

Elementärt min käre Watson 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om jag själv höjer den här handen så är det absolut ingen jättelucka att inte höja.

 

Du måste vara en jäkligt bra postfloppspelare för att kunna spela TPTK mot 4 spelare med stora stackar. Absolut inget för nybörjare iaf. Jag håller med Max om att det är en "SOLKLAR" raise pf.

 

När det sedan gäller handen, så som spelade tror jag att jag synat turn och en potentiell river. Finns knappt några drag ute alls, antingen är vi slagna och då får man ingen syn på en eventuell höjning eller också har vi bäst hand och då vill vi ha bluff-EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan faktiskt inte svara på var jag har fått detta ifrån, eller om jag kanske helt enkelt av har förväxlat dig. Självklart tycker jag inte du ska sluta skriva i mina trådar, om du nu inte vill det efter detta förståss.

 

Du var den första som skrev att den var solklar, med stora bokstäver till och med. Thats why.

 

Jag spelar väldigt tight de 2 första blindperioderna. Allt under ak kastar jag i tidig position. I sen position limpar jag, för det känns som att handen så här tidigt kan skapa mer trubbel än vinst.

 

Jag tycker inte riktigt att detta är något bra sätt att undvika trubbel. Här måste du ju faktiskt ta ett beslut för hela din stack utan att ha någon riktigt bra aning om vad Fi sitter på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan den vara solklart...

 

Har aldrig gillat dina synpunkter. Känns som du inte har belägg och erfarenhet för dem.

 

 

Max är analytisk och deltar i de allra flesta trådarna, jag gillar hans åsikter.

Jag hoppas du kan omvärdera ditt intryck av Max för då får du en till att bolla ideér med. Ang handen så anser även jag att det är en klar raise. Flop är reraise med TPTK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Max är analytisk och deltar i de allra flesta trådarna, jag gillar hans åsikter.

Jag hoppas du kan omvärdera ditt intryck av Max för då får du en till att bolla ideér med. Ang handen så anser även jag att det är en klar raise. Flop är reraise med TPTK.

 

Tack Blattan!:h:

 

Tror för övrigt att trådskaparen uppfattade det som ett personligt påhopp när jag skrev "SOLKAR" med stora bokstäver. Det var INTE min mening och jag tror (hoppas?) att jag bara blev måltavla för lite frustration. I princip ALLA i den här tråden har ju påtalat att en raise preflop är att föredra. Jag hade också tyckt att det hade varit lite jobbigt om alla ifrågasatte mitt spel. Det hela är iallafall överspelat, för mig iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar väldigt tight de 2 första blindperioderna. Allt under ak kastar jag i tidig position. I sen position limpar jag, för det känns som att handen så här tidigt kan skapa mer trubbel än vinst.

 

ja det är ju klar att det blir trubbel om du limpar AK preflop, tidigt eller inte, därav måste du såklart räjsa AK preflop för att få bort limparna.

 

hur stor favorit är du om du synar AK med 3 st limpare. 30% kanske, någon här vet säkert............

 

Nu har jag tränat två pass i veckan. Varje dag. /Thomas Brolin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...