Gå till innehåll

Hur hade ni spelat handen och varför? 10$ sng


illerrre

Recommended Posts

Det är helt okey att spela tajt de första nivåerna, men om du bara höjer med KK+ i en ohöjd pott så är du nog tajtare än Glimne!

 

Pre: Bet 150, tidigt kan det krävas lite mer för att få bort motstånd.

Flop: Raise till 250, ta reda på var du står här

Turn: Raise all-in, men om du spelat mitt spel på flop och ändå får 450 emot dig så ligger du nog efter. Då är det nog Fold>Call>Raise.

 

Vad vill du träffa på floppen för att göra en raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt okey att spela tajt de första nivåerna, men om du bara höjer med KK+ i en ohöjd pott så är du nog tajtare än Glimne!

 

Pre: Bet 150, tidigt kan det krävas lite mer för att få bort motstånd.

Flop: Raise till 250, ta reda på var du står här

Turn: Raise all-in, men om du spelat mitt spel på flop och ändå får 450 emot dig så ligger du nog efter. Då är det nog Fold>Call>Raise.

 

Vad vill du träffa på floppen för att göra en raise?

 

Det suger nåt fruktansvärt eftersom ingen kommer att lägga ändå. Att höja för information är diskuterat jävligt mkt i andra forumdelar och där har väl de flesta kommit fram till att det suger. Att höja för information i en SnG med så pass grunda stackar suger om möjligt ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det suger nåt fruktansvärt eftersom ingen kommer att lägga ändå. Att höja för information är diskuterat jävligt mkt i andra forumdelar och där har väl de flesta kommit fram till att det suger. Att höja för information i en SnG med så pass grunda stackar suger om möjligt ännu mer.

 

OK, jag var antingen otydlig eller bara korkad.

Vad jag menar med att höja för information är att jag vill ha en uppfattning av vad jag har emot mig samtidigt som jag får värde. Check-Syn på floppen känns alldeles för passivt för mig. Jag skulle kunna tänka mig Check-Raise om jag var säker på att få en bet på flop.

 

Bättre?

Jag är alltså inte bara ute efter att få "information" utan bettar med troligtvis bästa handen och då är det även för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...