queque Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Någon jag alltid har haft svårt att spela... När ni har floppat nut flush, kåk, 4tal osv... vad gör ni för att maximera utbetalningen..? Probe betting (mjölkning) Check/call till rivern där ni trycker? (ihopp att motståndaren får en träffar/förbättar sin hand) Om ni har byggt up en LAG personlighet betar 70-100% av potten hela tiden ihop om att folk ska tro att ni försöker köpa poten... Allt detta beror ju förstås på vilken person man spelare imot, men om ni är helt ny vid bordet eller ni har inte fått någon direkt info om någon av spelarna... Jag får oftast inte så bra betalt när jag väl har floppat the nuts, oftast för att ingen av spelare har lyckats träffa något.... Jag är även ny på forumet och denna fråga kanske har tagits up miljoner gånger, men jag kunde inte hitta någon om det så var lite snälla =) Jag spelar mest på 3/6 NL bord.. helst 10 men även ibland på SH bord... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Du har nog svarat på din egna fråga rätt bra tycker jag. Det finns nog inget universalt svar nämligen. Speciellt när man inte vet vilka som sitter vid bordet. Och om DU har träffat perfekt är ju chansen klart mindre att ngn annan också ska ha träffat bra. Själv brukar jag överbeta vid sådanna här lägen. Speciellt om jag sitter i sen posse. Ofta lägger sig ju alla, men när man väl fångar in en fisk så tycker jag nog att det är värt de gånger alla lägger sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 decken? :megashockaments: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
queque Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 decken? :megashockaments: gillar du inte svengelska =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 jag brukar maximiza payouten genom att pusha med boats och slowplaya quadsen, med nut flushen brukar jag ta en extra peak på mina cards för att appeara som att jag har ett card i suiten och sen checkraisa all in på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 peek Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 peek Tog du Messerschmitten till jobbet idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Tog du Messerschmitten till jobbet idag? Hur orkar folk ha fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Hur orkar folk ha fel? Om alla vore som du skulle världen vara perfekt men tråkig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KimHartman Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Tog du Messerschmitten till jobbet idag? Det heter faktiskt besserwisser, och är ursprungligen ett holländskt uttryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoSense Postad 25 Januari , 2007 Rapport Share Postad 25 Januari , 2007 Märkordare heter det. Men ska jag tillbax till topic så är det nog smartast att låta motståndarna komma ifatt lite, iaf om man träffat på floppen. Och låta dom få träffa något till ett billigt pris. Check, minibet och sen trycka på rivern är ett tipps från coachen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PaleRider Postad 26 Januari , 2007 Rapport Share Postad 26 Januari , 2007 Av någon anledning brukar sekvensen pott-bet, knack, överbet funka oftare än den borde. Särskilt om du har en LAG image. Detta kräver dock att motståndaren har någon form av hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts