Gå till innehåll

Vad gör ni när decken är crippled?

queque

Recommended Posts

Någon jag alltid har haft svårt att spela... När ni har floppat nut flush, kåk, 4tal osv...

vad gör ni för att maximera utbetalningen..?

Probe betting (mjölkning)

Check/call till rivern där ni trycker? (ihopp att motståndaren får en träffar/förbättar sin hand)

Om ni har byggt up en LAG personlighet betar 70-100% av potten hela tiden ihop om att folk ska tro att ni försöker köpa poten...

Allt detta beror ju förstås på vilken person man spelare imot, men om ni är helt ny vid bordet eller ni har inte fått någon direkt info om någon av spelarna... Jag får oftast inte så bra betalt när jag väl har floppat the nuts, oftast för att ingen av spelare har lyckats träffa något....

Jag är även ny på forumet och denna fråga kanske har tagits up miljoner gånger, men jag kunde inte hitta någon om det så var lite snälla =)

Jag spelar mest på 3/6 NL bord.. helst 10 men även ibland på SH bord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog svarat på din egna fråga rätt bra tycker jag.

Det finns nog inget universalt svar nämligen. Speciellt när man inte vet vilka som sitter vid bordet.

Och om DU har träffat perfekt är ju chansen klart mindre att ngn annan också ska ha träffat bra.

Själv brukar jag överbeta vid sådanna här lägen. Speciellt om jag sitter i sen posse. Ofta lägger sig ju alla, men när man väl fångar in en fisk så tycker jag nog att det är värt de gånger alla lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser