AbuseYourDNA Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Jag har suttit vid det aktuella bordet 20-25 minuter med VILLIAN till vänster om mig hela tiden. Han har aldrig reraisat preflop, men aldrig heller visat en riktigt bra hand vid SD (Aldrig JJ+/AK). Han spelar "standard" TAG spelet efter boken med ett kontrolerat spel utan större chanstagningar. Jag spelar liksom tidigare maniac och försöker bomba sönder bordet så gott det går. De har alltså NOLL respekt för mina preflopraises, nästan ingen respekt för floppbetar men hygglig respekt när jag bombar på turn eller river. Plats 1: Fi2 1780 Plats 2: Fi3 1110 Plats 3: Fi1 1400 Plats 4: HERO 3315 Plats 5: PerfectCal 4638 Fi2 lägg LM 10 Fi3 lägg SM 20 HERO Fi1 Lägg HERO Höj till 80 //Standardraise VILLIAN Höj till 140 //Hans första reraise preflop. JJ+/AK+? Fi2 Lägg Fi3 Lägg HERO Syna 140 //Jag synar hans miniraise med bra implicita //Jag får den floppen jag vill ha. Här gör jag dock det första misstaget, istället för att bomba som vanligt så försöker jag mig på en CR. Han har nästan säkert ett överpar och han är nog villig att gå långt med det på en 7-hög bräda mot mig. Han checkar dock bakom vilket inte är så bra. Hade jag betat själv hade jag fått syn nästan oavsett vilka kort han har. HERO Passa VILLIAN Passa //Jag vill inte riskera ytterligare ett frikort så jag betar pott. Han synar bara vilket kan vara lite vad som helst, han höjer mig ytterst sällan innan river utan slowspelar sina bra händer. HERO Satsa 280 VILLIAN Syna 280 //Jag ser ingen anledning att inte värdebeta river också, förvisso är jag slagen av KK och TT men han kan nog tänka sig att betala av med ganska många händer. HERO Satsa 600 VILLIAN Höj till 1200 HERO? //Vad ska han ha? Det konstiga är att han aldrig skulle raisa om han inte vet att han har bäst hand. AK/AT är för svaga. KT reraisar han inte med preflop. De enda händerna jag kan sätta honom på här är KK och kanske AA eller TT. Jag är dock tveksam till båda de sistnämnda Citera
Sylwester Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Går inte att lägga. Jag tror inte på att han aldrig skulle höja med AK. Edit: Men om nu din read stämmer så är det ju inget att orda om utan är såklart en xpert-blixtmuck. Citera
AbuseYourDNA Postad 24 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2007 Men vad sätter han mig på om han höjer med AK? Jag visar ju faktiskt en hel del styrka. Citera
Sylwester Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Men vad sätter han mig på om han höjer med AK? Jag visar ju faktiskt en hel del styrka. Med din image, bluff, KQ, whatever. Alternativt tänker han TPTK=nutz och skiter i vad du kan tänkas ha. Citera
AbuseYourDNA Postad 24 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2007 Han är en tight nötgrinder precis som du. Du vet själv att ni inte lägger märke till andras image utan bara stirrar er blinda på era egna kort. Om jag hade haft en tight image då, är det rätt att vika mot hans minihöjning då? Citera
Sylwester Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Han är en tight nötgrinder precis som du. Du vet själv att ni inte lägger märke till andras image utan bara stirrar er blinda på era egna kort. Om jag hade haft en tight image då, är det rätt att vika mot hans minihöjning då? Hans floppcheck känns så mycket mer AK än KK att jag inte orkar. Citera
kfluffie Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Förstår inte riktigt bettet på rivern. Varför inte approcha Check-Syn istället mot en TAG på rivern, och kanske även få in lite bluffvärde t.o.m. kanske? Vad ska han ha efter miniraisen på rivern där som du slår? Mvh, KF! Citera
psatiw Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Han är en tight nötgrinder precis som du. Du vet själv att ni inte lägger märke till andras image utan bara stirrar er blinda på era egna kort. Är du så här jävla jätteskadad på riktigt? Citera
AbuseYourDNA Postad 24 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2007 Är du så här jävla jätteskadad på riktigt? Nej, tyvärr inte. Det jag skriver till Sylwester är OT. kfluffie: Jag kom på det i efterhand, det är därför jag lägger upp handen för analys här. Men du tycker alltså att jag måste vika när han miniraisar och Sylwester säger syn. Någon mer med input? Psatiw? Citera
kfluffie Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Jag skulle nog hellre se Check-Syn, ja. Mot en tight Fi och du bettar river så finns det väl inget han kan syna ner med som han inte slår? Genom att checka och låta han betta så får du lite bluffvärde samt så kommer hans bet bli ungefär samma storlek som din. Känns mer vettigt imo. Mvh, KF! Citera
psatiw Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Inför river tycker jag iaf att betsyna måste vara den kallaste linjen av de alla. Jag skulle säga CR > checksyn > betfold >>> betsyn. Sen måste du ju förstås betta floppen. Citera
Sylwester Postad 25 Januari , 2007 Rapport Postad 25 Januari , 2007 Inför river tycker jag iaf att betsyna måste vara den kallaste linjen av de alla. Rly? Mot just en minraise känns det bara som han kommer ha en konstigt spelad AA/AK tillräckligt ofta. Ser lite ut som en sån där "jag-har-inte-jättebra-men-för-bra-för-att-bara-syna-så-jag-minraisar"-raise. Citera
Recommended Posts