rallylilliz Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Tjena tjena, läste runt här lite och kom fram till att många pokersidor faktiskt är skattefria. Dock finns det de som inte är det, t.ex pokerstars. Jag har dock hört att det finns en del vägar att gå för att slippa skatten. I form av att skaffa sig ett utlänskt bankkonto etc. Någon som vet något mer om detta? Eller vet något annat sätt man kan gå till väga? Citera
cOP Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Jag tror du sparar mycket krångel om du håller dig till att spela enbart på skattefria sidor om du är orolig. Citera
gdaily Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Tjena tjena, läste runt här lite och kom fram till att många pokersidor faktiskt är skattefria. Dock finns det de som inte är det, t.ex pokerstars. Jag har dock hört att det finns en del vägar att gå för att slippa skatten. I form av att skaffa sig ett utlänskt bankkonto etc. Någon som vet något mer om detta? Eller vet något annat sätt man kan gå till väga? Du slipper inte skatten, du fuskar dig runt den Citera
rallylilliz Postad 23 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2007 Jag tror du sparar mycket krångel om du håller dig till att spela enbart på skattefria sidor om du är orolig. Ja givetvis, men har man gjort sig hemmastad på en klient, spelat där en längre tid och allt flyter på bra, så känns det bull att behöva byta sådär. Kan vara att jag är lite vidskeplig också. Du slipper inte skatten, du fuskar dig runt den Man kan kanske kalla det fusk, men det är ingen olaglig väg jag söker. Utan en helt laglig som går att åstakomma p.g.a fel i den svenska lagstiftningen etc. Citera
gregcadillac Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Ja givetvis, men har man gjort sig hemmastad på en klient, spelat där en längre tid och allt flyter på bra, så känns det bull att behöva byta sådär. Kan vara att jag är lite vidskeplig också. Man kan kanske kalla det fusk, men det är ingen olaglig väg jag söker. Utan en helt laglig som går att åstakomma p.g.a fel i den svenska lagstiftningen etc. lol, så du menar typ ett sätt som motsvarar att "hjälpa till" lite på en släktings företag t.ex. pizzeria Det är ju inte att fuska... Citera
gdaily Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Man kan kanske kalla det fusk, men det är ingen olaglig väg jag söker. Utan en helt laglig som går att åstakomma p.g.a fel i den svenska lagstiftningen etc. ALltså du har nog missförstått det här med skatt. Du ska skatta för de pengar du tjänar, inte de pengar du plockar in i Sverige. Oavsett om du sätter in dom på något utländskt konto eller ej, så är du skattskyldig. Allt annat är "fusk" Citera
staris Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Man kan kanske kalla det fusk, men det är ingen olaglig väg jag söker. Utan en helt laglig som går att åstakomma p.g.a fel i den svenska lagstiftningen etc. Du är ute efter skatteplanering, att utnyttja inkonsekvenser i skattesystemet. Den möjligheten finns inte. Redan det faktum att man kan få skattefrihet för EU-siter är att utnyttja inkonsekvenser mellan svensk skattelagstiftning och EU-direktiven. Citera
Dollarturist Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Man behöver ju inte vara allt för orolig sålänge man spelar cash games eftersom skattereglerna gör att det är helt omöjligt att beskatta dessa. Det har även skatteverket insett. Men iofs är det ju skönare att vara på den säkra sidan och spela på en EU-site. Dock gäller ju omvänd bevisbörda när man har med skatteverket att göra så det kan vara bra att kunna visa var man har vunnit pengarna om det skulle behövas. Citera
Recommended Posts