Sigge Postad 27 Maj , 2004 Rapport Postad 27 Maj , 2004 Jag har läge spelat poker IRL med mina vänner, och har ett bra tag spelat playmoney på idverse pokersajter.. Men nu känner jag att jag vill börja spela "på riktigt" och har därför ett par frågor: 1. Jag är bara 16 år och får enligt lag inte spela på nån pokersajt.. Kan man göra det ändå? 2. Om man nu kan det; Kan man använda sina riktiga personuppgifter? 3. Vilken sida är bäst att spela på? Spelar nu på paradisepoker, men vill gärna ha tips på fler ställen som är bra.. 4. Finns det några sidor som ger en ett litet startkapital? 5. Vad finns det för utbetalningssätt? 6. Kan man använda sitt egna bankkort om man är under 18? Tack på förhand! * Förtydligare rubriken lite - QoS * Citera
greywolf Postad 27 Maj , 2004 Rapport Postad 27 Maj , 2004 1. Ja, spela under nån annans namn som är 18 se till att ingen kommer på det bara. vilket inte borde vara något problem. 2. inte vad jag vet 3 beror på vad du är ute efter men förslagsvis partynätverket de har många dåliga spelare 4. vissa skins inom prima nätverket ger bort gratis 15$ ungefär Lucky nugget tror jag kör en sån grej nu, The gaming club gjorde det förut men jag vet inte om de gör det nu längre 5. olika på olika sidor. direkt till bankkonto, netteller, visa, är väl dom vanligaste varav netteller är populärast på amerikanska och visa,bankkonto funkar på sidor som 24hpoker,multipoker,mm 6 vet inte Citera
Sigge Postad 27 Maj , 2004 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2004 Lär ju vara rätt svårt att övertala någon myndig person att låna hans namn och bankkonto Citera
Erraaa Postad 27 Maj , 2004 Rapport Postad 27 Maj , 2004 Om du verkligen vill börja spela på riktigt så bör du prata med dina pengar... Ja skulle gissa på att det är rätt olagligt att använda någons personuppgifter. Men om dina föräldrar går med på det så kan ju alltid din pappa eller mamma göra ett konto och låta dig spela på det. Det finns nåra siter som ger dig lite pengar typ 15$ att spela för utan att du behöver göra nått. Då kan du använda det som argument att du inte behöver sätta in riktiga pengar utan bara spela för dom som du får när du registrerar dig. Citera
Sigge Postad 27 Maj , 2004 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2004 Men nån dr ute måste väl vara under 18/21 och spela med real money? Citera
Worm Postad 29 Maj , 2004 Rapport Postad 29 Maj , 2004 På namn kan du skriva vad du vill. Du behöver alltså inte sno någons personuppgifter utan hitta på fiktiva som säger att du är över 18. Jag har alltid använt mig av Inter-account transfer, även när jag inte var 18 och det har gått bra. Du kan skicka pengarna till vilket konto du vill. Ska tillägga att jag endast gjort detta på Partypoker och Empirepoker. Om du exempelvis tänkt spela på Ladbrokes är det nog större chans att åka dit.. Citera
Sigge Postad 29 Maj , 2004 Författare Rapport Postad 29 Maj , 2004 På namn kan du skriva vad du vill.Du behöver alltså inte sno någons personuppgifter utan hitta på fiktiva som säger att du är över 18. Jag har alltid använt mig av Inter-account transfer, även när jag inte var 18 och det har gått bra. Du kan skicka pengarna till vilket konto du vill. Ska tillägga att jag endast gjort detta på Partypoker och Empirepoker. Om du exempelvis tänkt spela på Ladbrokes är det nog större chans att åka dit.. Tack! Nån som vet några fler ställen där man inte åker fast så lätt att spela på om man är under 18? Citera
Sigge Postad 31 Maj , 2004 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2004 Hur ligger det till med 24hpoker? Citera
Matteprof Postad 31 Maj , 2004 Rapport Postad 31 Maj , 2004 Jag rekar att du INTE spelar med fiktiva personuppgifter. Egentligen rekar jag att du inte spelar alls innan du är 18. Spelar du med fiktiva personuppgifter KAN pokersidan vid kontroller upptäcka det och spärra ditt konto. Då kommer du inte få access till kontot och kommer inte heller kunna ta ut dina pengar eller förlora dem till någon "kompis" eftersom du brutit mot avtalet som du tidigare godkänt. Fråga helt enkelt föräldrarna vad de anser. Är du dessutom omyndig så är det det klart bästa att göra i den här situationen, det är ju ändå dina föräldrar som är ansvariga för dig... Citera
Sigge Postad 31 Maj , 2004 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2004 Jag rekar att du INTE spelar med fiktiva personuppgifter. Egentligen rekar jag att du inte spelar alls innan du är 18. Spelar du med fiktiva personuppgifter KAN pokersidan vid kontroller upptäcka det och spärra ditt konto. Då kommer du inte få access till kontot och kommer inte heller kunna ta ut dina pengar eller förlora dem till någon "kompis" eftersom du brutit mot avtalet som du tidigare godkänt. Fråga helt enkelt föräldrarna vad de anser. Är du dessutom omyndig så är det det klart bästa att göra i den här situationen, det är ju ändå dina föräldrar som är ansvariga för dig... Aja, då får man väl läsa på en hel del så man är i form tills man är 18 Låt se.. Det är lite mindre 2 år dit.. Då får man väl leva på playmoney och IRL-spel sålänge Citera
QoS Postad 1 Juni , 2004 Rapport Postad 1 Juni , 2004 enfethinghaj, välkommen till POKERFORUM.nu! Lugna ner attityden lite! Enjoy! - QoS Citera
Micke Postad 1 Juni , 2004 Rapport Postad 1 Juni , 2004 Alltså, QoS... Skulle du inte helt enkelt kunna ta bort sådana inlägg. De tillför ju inget utan skräpar bara ner i forumet. /Micke mod ed - inlägget är borttaget Citera
Sigge Postad 1 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2004 bra äntligen har du fattat nåt snorunge. du är omyndig och ska inte spela så det så Nåja, så liten är jag inte Dessutom undrade jag bara hur det låg till.. Citera
Worm Postad 1 Juni , 2004 Rapport Postad 1 Juni , 2004 Jag kom just på en grej!! Jag hade även ett realmoney konto på 24hpoker innan jag var 18. Ärligt talat tror jag inte det finns en enda sajt som kollar upp om spelarna i fråga är myndiga. Mitt råd är att bara köra på för fullt! Citera
Sigge Postad 1 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2004 Låter bra.. Får fundera på det.. Det råder ju ingen tvekan om att här finns delade meningar Men tack för tipset! Citera
earthling Postad 2 Juni , 2004 Rapport Postad 2 Juni , 2004 det är väl bara så att rådet är better safe than sorry, det är generellt dumt att bryta mot regler som kan resultera i att ens pengar blir beslagtagna. men om det inte är viktigt (eller känns som det är något du kan ta) så go for it. sätt in pengar. Citera
greywolf Postad 2 Juni , 2004 Rapport Postad 2 Juni , 2004 jag tycker du ska regga dig på nåt av dom prima skin som ger bort gratis dollar ja vet inte hur mycket med det brukar vara runt 10-20$ sen så är det bara spela och får du inte ta ut stålar så har du ju inte satt in nåt iaf. men jag tror inte dom brukar vara så hemskt noga med att kolla ID på deras spelare. Citera
gdaily Postad 2 Juni , 2004 Rapport Postad 2 Juni , 2004 Bör nog indvika Party/Empire, dom är duktiga att ringa upp från Indien när det är dags för en första utbetalning eller när dom känner på sig att något är skumt. Kommer man då inte ihåg vad man "heter" så kan det bli lite lustigt. /Ola Citera
danki Postad 4 Juni , 2004 Rapport Postad 4 Juni , 2004 Den absolut bästa vägen att vandra är väl genom att prata med dina föräldrar annars finns det inga alternativ.. Givetvis finns det inga speciella siter som låter omyndiga personer att spela.. Genom att sidorna gärna vill att du spelar men lagen tillåter det. Det är nog ganska vettig lag egentligen genom att spelberoende sjukdommar är mer utspridda än man kan ana.. Citera
danki Postad 4 Juni , 2004 Rapport Postad 4 Juni , 2004 Bör nog indvika Party/Empire, dom är duktiga att ringa upp från Indien när det är dags för en första utbetalning eller när dom känner på sig att något är skumt. Kommer man då inte ihåg vad man "heter" så kan det bli lite lustigt. /Ola Samma sak gäller Multipoker, dock ringer en söt(lät så iallafall) svensk flicka upp och frågar efter dom fyra sista siffrorna i ditt kortnummer osv.. Citera
aronsson Postad 5 Juni , 2004 Rapport Postad 5 Juni , 2004 jag har spelar poker och odds spel på expekt länge även fast jag varit under arton. Min riktiga uppgifter osv har jag använt. Dock farsans kreditkort för att sätta in pengar då. Citera
greywolf Postad 5 Juni , 2004 Rapport Postad 5 Juni , 2004 å det är ju knappast nåt att rekomdera åtminstone inte enligt de TOC som jag har läst då pokersiterna kan ha rätt att frysa dina tillgångar om dom kommer på att du inte har åldern inne. Citera
Feedback Postad 3 Juli , 2004 Rapport Postad 3 Juli , 2004 Snacka med syskon/mamma/pappa eller dylikt då är det både lagligt och säkert. Vad du än gör, hitta inte på några personuppgifter, urkund är straffbart. Citera
rolle123 Postad 12 September , 2004 Rapport Postad 12 September , 2004 Jag har ett liknande problem. Jag är 17 år och lirar på 7 Sultan Poker (Prima-nätverket) med deras 10$ sign-up bonus och har hittils lyckats vinna 50$ med dem. När jag registrerade fyllde jag i korrekta personuppgifter förutom åldern som jag lade till några år på. Vågar man ta ut pengarna eller kommer dom kräva kopia på id-kort eller nåt liknande? Citera
Swede Postad 12 September , 2004 Rapport Postad 12 September , 2004 vissa siter kraver att du kopierar/scannar in ditt id och skickar Citera
Recommended Posts