Gå till innehåll

Pokersajt för spelare under 18?


Sigge

Recommended Posts

Det är väl möjligt att de gör det om du har otur.

 

Skulle då för allt i världen rekommendera dig att bara ge upp pengarna och inte försöka förfalska ett inscannat id-kort, eftersom det skulle kunna leda till obehagliga konsekvenser. Även om sajten är utanför EU så skulle de säkert (om de skulle vilja) kunna anmäla dig för urkungsförfalskning i Sverige, samt massa annat jobbigt.

 

Nu är jag inte jurist, så om jag har fel får någon gärna rätta mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart skulle jag aldrig förfalska om dom frågade... frågan är bara om det är värt att försöka ta ut pengarna.

 

Skulle annars kunna tänka mig att "skänka" bort pengarna till nån trevlig person här på forumet i en heads-up där jag går all-in tills ni vinner allt :D Eller kanske tom. sälja dom? 55$ på 7 Sultan Poker för 200 kr? ;) (värde ca 400 kr) Nån i Stockholms-området som är intresserad? :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör nog indvika Party/Empire, dom är duktiga att ringa upp från Indien när det är dags för en första utbetalning eller när dom känner på sig att något är skumt. Kommer man då inte ihåg vad man "heter" så kan det bli lite lustigt.

 

/Ola

 

 

 

Samma sak gäller Multipoker, dock ringer en söt(lät så iallafall) svensk flicka upp och frågar efter dom fyra sista siffrorna i ditt kortnummer osv..

 

Kan du eller någon annan utveckla vad exakt dom frågar efter på Multipoker? Hade tänkt utnyttja deras gratis bankwire-grej men är som tidigare sagt minderårig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Ledsen för bump, men jag hänvisades hit då min tidigare tråd låstes. Nu till frågan:

 

Jag är under 18, men har lust att börja bygga på en bankrulle redan nu. Fyller år ganska snart, så kan jag börja spela för att sedan plocka ut pengarna när jag väl är 18?

 

Eller kan de ta min BR för att jag spelat när jag varit minderårig? Syftar på expekt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen för bump, men jag hänvisades hit då min tidigare tråd låstes. Nu till frågan:

 

Jag är under 18, men har lust att börja bygga på en bankrulle redan nu. Fyller år ganska snart, så kan jag börja spela för att sedan plocka ut pengarna när jag väl är 18?

 

Eller kan de ta min BR för att jag spelat när jag varit minderårig? Syftar på expekt nu.

 

Så du vet att du är vinnande spelare? Låter ju inte som du lirat så mycket så du kanske inte är så kunnig? Inget illa menat men jag tänkte att då är nog sannolikheten att du bara blackar det du satt in och då har du ändå inga pengar att ta ut.. Jag kanske låter dryg nu för detta är kanske precis vad du gjort men jag rekomenderar dig att plugga poker, köp någon bra bok, spela lite funmoney tills du blir 18, sen gå in med pengar när du är 18 och spela "på riktigt". Bara tips som jag själv har gått efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen för bump, men jag hänvisades hit då min tidigare tråd låstes. Nu till frågan:

 

Jag är under 18, men har lust att börja bygga på en bankrulle redan nu. Fyller år ganska snart, så kan jag börja spela för att sedan plocka ut pengarna när jag väl är 18?

 

Eller kan de ta min BR för att jag spelat när jag varit minderårig? Syftar på expekt nu.

 

Så du vet att du är vinnande spelare? Låter ju inte som du lirat så mycket så du kanske inte är så kunnig? Inget illa menat men jag tänkte att då är nog sannolikheten att du bara blackar det du satt in och då har du ändå inga pengar att ta ut.. Jag kanske låter dryg nu för detta är kanske precis vad du gjort men jag rekomenderar dig att plugga poker, köp någon bra bok, spela lite funmoney tills du blir 18, sen gå in med pengar när du är 18 och spela "på riktigt". Bara tips som jag själv har gått efter.

 

Orelevant inlägg tycker jag... men nu ska jag svara på den. Har spelat i poker i snart ett år och har läst mkt här på forumet.

 

Vet hur poker fungerar och vad man ska tänka på etc, är ingen tomte, vinner ofta homegames mot polarna och nu vill jag prova att sätta in en tusenlapp (som jag har råd att loosa) för att se om jag kan börja bygga nåt med den på 0.25/0.5-borden. Det känns att jag kan mycket om poker, allt jag läst här bl.a., men att jag aldrig fått prova på.

 

Jag känner alltså att jag är redo redan nu, men det verkar inte finnas några alternativ då jag inte har någon lust att köra under mina pärons namn... :(

 

Repeterar frågan då, kan jag spela och ta ut pengarna tills dess att jag faktiskt är 18? Kanske inte finns något säkert svar men jag antar att det är lite riskabelt... blir väl å vänta helt tills man fyller 18. Men jag är så spelsugen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då förstår jag.

 

Man kan inte sticka under stolen med att man kan ha tur och inte få uppmärksamheten på sig och därmed kunna lira fast man är minderårig. Men dom gångerna man åker dit är mer än tillräckligt för att man ska hålla sig borta tycker jag. Om du nu absolut måste spela så vore det smartaste att lira under någon vuxens personuppgifter som du har tillåtits att använda.

 

En liten notis är också att homegames är lite av en annan sak än onlinelirande, behöver inte vara lättare kanske utan bara en del annorlunda. Åtminstone för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Finns det någon sajt som erbjuder personer under 18 att spela för playmoney?

 

Bakgrund: En 13-årig släkting till mig vill spela poker på nätet men självklart inte för riktiga pengar. På de nätverk jag har kollat (Party, Prima) måste man vara 18 år även för att få spela med deras playmoney-klienter. Finns det någon annan sajt där unga och andra kan spela på skoj? Eller kanske något fristående program?

 

Och nej, att regga ett konto i någon annans namn eller fejka ålder är inte aktuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...