MaybePirog Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Hejsan. Jag ska som projektarbete arrangera ett antal pokerturneringar för folk på min skola. Och jag undrar ifall folket som ska vara med i turneringen måste vara 18 år? MVH Robin Citera
Plimpton Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 så länge man inte lirar om pengar så spelar det väl ingen roll Citera
MaybePirog Postad 23 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2007 Det är om pengar. Citera
Appel Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Rent juridiskt är det inte lagligt att anordna turneringar med pengar inblandade, så det spelar inte ngn roll hur gamla spelarna är. ÄVEN om alla spelare är från samma skola. Det räcker inte på långa vägar för att räknas som tillräckligt slutet. Citera
johan246 Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Men kan ni arrangera en gratis turnering där ni kanske skrapat ihop pengar/priser på annat sätt så är det fritt fram. Inte lika kul dock men laglig vad jag vet. Citera
Appel Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 nix. Olagligt det med. http://www.lotteriinspektionen.se sök på poker. Där borde all info finnas. Citera
johan246 Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 sant?! Gråa Sverige... okej, men ordna gratisturnering utan priser då och sen har ni lotsats julafton, eller nåt, med klappar till ITM. Citera
Jennez Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 sant?! Gråa Sverige...okej, men ordna gratisturnering utan priser då och sen har ni lotsats julafton, eller nåt, med klappar till ITM. Blir ändå ett lotteri. Inga priser överhuvudtaget om du vill vara laglig. Citera
MaybePirog Postad 23 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2007 Men t.ex. Student SM lirades väl i Sverige och det var väl lagligt? Citera
teddybeahr Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Mitt tips är att göra något annat som projektarbete, det är olagligt. Citera
r3mix Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Men t.ex. Student SM lirades väl i Sverige och det var väl lagligt? Student-SM spelades inte i Sverige om jag kommer ihåg rätt, var nog i Tallin eller nåt liknande.... Citera
Recommended Posts