Gå till innehåll

Steal som träffar på läskig bräda


Jennez

Recommended Posts

Finns rätt många händer han kan ha som du slår, sen så har du fin fina odds med.. Men som redan sagts, folda handen pre så behöver du inte lägga upp en sån här HH :D

 

Som sagt, nu foldade jag inte pre och sitter där jag sitter. ;)

 

Kan ju tillägga att jag inte brukar stjäla så tidigt men K-7 är i viss mån spelbar på 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Är inte frågan man ska ställa sig , varför synar FI på turn? när man har svaret på den så är valet på river självklart.

har han träffat färgen på turn och betar rakt ut mot Jennez för att få ett omslag varför går han inte allin då när han väl får omslaget.

gör han en tomte bluff för att representerar färgen på turn men sen inte vågar fullfölja när han får omslaget?

Gör han en testbet för att se om J har färgen och själv sitter med set ?

 

Sen är ju miniomslaget på turn från dig bara dåligt rakt av, för lite för att ge något resultat överhuvudtaget, om det inte vore så att han sitter med typ 23 och tvingas folda.

 

Sen är det väl exakt dessa händer som man vill visa upp i starten av en sitngo för att få betalt senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag skall omformulera spelet till “steal/bluff”. Det är en steal som redan preflop förbereds som som bluff postflop. Turn är vekt som fan av mig men vill inte committas.

 

Nu träffar jag och det är egentligen bara färgen han kan ha som slår min triss. Allt annat är ju sjukt skumt spelat av honom isf. (Inte för att det inte är skumt spelat av mig då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha du sätter honom på drag och väljer att checkraisa turn när draget sitter. Priceless.

 

Jag checkar för att jag tror att han har satt det. När han sedan tramsbetar reraisar jag, visserligen för lite i syfte att inte bli committad, eftersom jag då inte längre tror att han har träffat sitt eventuella drag. Priceless att du inte tänkte på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol omfg. Du var seriös. :shock:

 

Ja, jag är seriös. Ska kanske inte kalla det steal eftersom jag kör på en medveten iskall bluff rakt ut.

 

Alltså:

1. Preflop steal med vilja att beta vidare

2. Turnbeten är inte bra men kan knappast beta mer om jag inte vill committa. Eller? Utveckla gärna.

3. Min read på rivern är korrekt. Har kommit fram till att synen är korrekt. Generellt går han inte all in med flushen där.

 

Många tycker inte att det är bra eller korrekt spelat och inte jag heller i ärlighetens namn, men frågan gällde rivern inledningsvis, inget annat.

 

Ni som inte har en vettig synpunkt att komma med kan läsa och skratta åt mig men skriv för fan inte bara "onmfg", "lol" eller andra oneliners. Kom med ett vettigt motargument istället.

 

Kan jag beta mer på turn utan att committa? Nej. Kanske den raisen till och med inducerade hans bluff på river?

 

Ställer han med färdig hand på rivern? Nej kom jag fram till (tack vare en jävla massa saker) och tydligen hade jag rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ett försök till att vara seriös.

Det ligger 390 i potten på turn. Hur mycket ska Fi kunna betta, för att du inteska sätta honom på flushen, när du tidigare satt han på flushdraget?

Förstår riktigt inte vad du menar med tramsbet, men Fi bettar ju ändå drygt halvpott... Så jag förstår inte hur du kan vara så säker på att det är ett bluffbet?

 

Sedan undrar jag.

 

Sen som sagt, känns det jävligt onödigt med en steal så tidigt. Du försöker steala, för att få en 2% större stack. Ger ju inte så jättemycket, dom där extra 30 markerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att du har rätt angående det ;-)

 

Ja du, showdown till exempel?

 

Jag har alltså spelat mot killen tidigare och i grova drag är han en snubbe som slowspelar i princip allt han sätter. Å andra sidan är han inte särskilt benägen att bomb-bluffa rakt in heller, varför jag tvekade på rivern. Reads är som sagt en inbankad magkänsla och kort sagt: i vanliga fall spelar han inte så här. Ett halvpottbet är att vänta i vilket fall som helst, bluff/nöt.

 

Turn är dåligt spelad, inte tu tal om saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen som sagt, känns det jävligt onödigt med en steal så tidigt. Du försöker steala, för att få en 2% större stack. Ger ju inte så jättemycket, dom där extra 30 markerna.

 

Som sagt, blir det steal så blir det steal och kan jag spela ut honom (vilket jag naturligtvis trodde att jag kunde på floppen) så är det ju ännu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer han med färdig hand på rivern? Nej kom jag fram till (tack vare en jävla massa saker) och tydligen hade jag rätt.

 

Hur vet du att du har rätt angående det ;-)

 

Skönt att ni förstår vad jag menar från första början. Jag börjar allvarligt bli rädd nu. Den här tråden är väl inte nötexemplet men är läsförståelsen i allmänhet så jäkla dålig?

 

Tydligen hade jag rätt skriver jag. Detta skriver jag eftersom det visade sig att jag hade rätt (vid showdown, bäst att förtydliga). Vissa av er har ju tidigare visat grova problem med att förstå logik så egentligen borde jag inte vara förvånad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att ni förstår vad jag menar från första början. Jag börjar allvarligt bli rädd nu. Den här tråden är väl inte nötexemplet men är läsförståelsen i allmänhet så jäkla dålig?

 

Tydligen hade jag rätt skriver jag. Detta skriver jag eftersom det visade sig att jag hade rätt (vid showdown, bäst att förtydliga). Vissa av er har ju tidigare visat grova problem med att förstå logik så egentligen borde jag inte vara förvånad.

 

Efter en sån sjukt dåligt spelad hand så har du inga rättigheter att whina ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att ni förstår vad jag menar från första början. Jag börjar allvarligt bli rädd nu. Den här tråden är väl inte nötexemplet men är läsförståelsen i allmänhet så jäkla dålig?

 

Tydligen hade jag rätt skriver jag. Detta skriver jag eftersom det visade sig att jag hade rätt (vid showdown, bäst att förtydliga). Vissa av er har ju tidigare visat grova problem med att förstå logik så egentligen borde jag inte vara förvånad.

 

Grejen var ju att det uppfattades som att du hade det bevisat iom enbart denna showdown.

 

Aja, känns som OT nu, det mesta är redan sagt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...