Gå till innehåll

Steal som träffar på läskig bräda


Jennez

Recommended Posts

Inledningsskedet i en SNG.

Har lirat mot mad2219 tidigare och var väl någorlunda koll på att han inte donkbluffar åtminstone.

 

Table '41223136 1' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: jameson927 (1500 in chips)

Seat 2: Jennez (1440 in chips)

Seat 3: mad2219 (1470 in chips)

Seat 4: golfer2183 (1480 in chips)

Seat 5: Scrapper7 (1375 in chips)

Seat 6: 3RedSox (1400 in chips)

Seat 7: Davis66 (1500 in chips)

Seat 8: luissoaz (1500 in chips)

Seat 9: Diesel88 (1835 in chips)

golfer2183: posts small blind 10

Scrapper7: posts big blind 20

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Jennez [K:d: 7:h:]

3RedSox: folds

Davis66: folds

luissoaz: folds

Diesel88: folds

jameson927: folds

Jennez: raises 60 to 80 Normal steal

mad2219: calls 80

golfer2183: folds

Scrapper7: folds

 

*** FLOP *** [Q:s: 8:d: 7:d:] Träff

Jennez: bets 100

mad2219: calls 100 Tråkig syn här men sätter honom på draget.

 

*** TURN *** [Q:s: 8:d: 7:d:] [3:d:]

Jennez: checks I syfte att reraisa eftersom han kan göra luriga bluffbet

mad2219: bets 200

Jennez: raises 250 to 450

mad2219: calls 250

 

*** RIVER *** [Q:s: 8:d: 7:d: 3:d:] [7:s:]

Jennez: checks

mad2219: bets 840 and is all-in

Jennez: calls 810 and is all-in

 

Vad gör han här? Varför skulle han bomba så hårt med färgen? Tänkte vika i typ 10 sek innan jag totalvände. Varför vet jag inte. Så här dåligt bluffspel är olikt honom.

 

Frågan är: Vad hade ni gjort? Read är ju ofta innött magkänsla men underlaget är här att han inte bluffar på det sättet vanligtvis. Spelet är helt enkelt för dåligt och way under hans förmåga och det är just det som gör mig osäker. Hade lika gärna kunnat vika här i ärlighetens namn.

 

Utveckla gärna era svar.

 

 

*** SHOW DOWN ***

mad2219: shows [J:s: A:d:] (a pair of Sevens)

Jennez: shows [K:d: 7:h:] (three of a kind, Sevens)

Jennez collected 2910 from pot

mad2219 said, "nice call"

mad2219 said, "nh"

*** SUMMARY ***

Total pot 2910 | Rake 0

Board [Qs 8d 7d 3d 7s]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mad2219: bets 200

Jennez: raises 250 to 450

mad2219: calls 250

 

Well man kan argumentera om olika saker om pre, och river men i sig inte så hemska beroende på motstånd osv. Men på turn tycker jag du gör ett misstag, OK, det är en typ av minraise to steal bluff bet...

Det är inte så många som gör dom helt tomma i den här typen av situationer och med hans position på dig så blir synen automatisk. Skulle hellre synat och hållt nere poten eller beroende på motstånd raisat mer (svårt iofs utan att commita mer eller mindre) men med :Kd: på hand har du ju outs osv (inte i det här fallet iofs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Why not? Stjäl när man kan för fan. Det ger mig hela 10 händer. ;)

 

Jättetråkig hand att behöva visa upp om det går till showdown, får mindre cred för kommande steals med högre blinds då.

 

Sen gillar jag inte turnspelet, hade vikt här. Kan knappast vara såpass stor favorit så jag vill spela en stor pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Jennez driver med er bara. :) Han inser nog själv hur dåligt spelad den här handen är, så han låtsas bara att den är bra... Alternativet är ju att det är en fejk-hh.

 

Har man vunnit en stor söndagsturnering, skriver vettiga poster osv är man inte en sådan fisk som Jennez försöker få sig att se ut som. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går säkert att motivera spelet med att Jennez känner fi:s spelstil väl. Men eftersom vi inte gör det är det lite svårt att diskutera. Handen ser ut antingen som något från play money borden eller något från high stakes poker... Jennez är mike the mouth :-)

 

Men herregud, inse att spelet suger stenhårt oavsett om han har megareaden att Fi är fisk..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lollilollol.

 

Ska försöka svara så gott det går. (Det var en $50 sng)

 

Jag är medveten om att det är kasst lirat i stort. Frågan gäller inte fold pre eller flop. Frågan gäller rivern. Där sitter vi i rävsaxen och det är inte mycket att göra åt.

 

Kort sagt: hur ofta pushar han med färgen här? Kan ju hända säger jag men mer ofta har han inte satt den. Nu säger ju min (något tveksamma read) att han inte gör en sån här bluff, men samtidigt – han har ju inte färgen heller. Det är det som är det kluriga.

Säger som Iremark: ”Det blir mycket jag vet att han vet att jag vet att han vet-tänkande i en sån här pott”.

 

Och ja, jag är Mike the Mouth.

 

Edit: Om man nu tvunget skall bitcha om flop och turn måste jag tillägga att det är svårt att beta mer på turn då man hade blivit committad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Edit: Om man nu tvunget skall bitcha om flop och turn måste jag tillägga att det är svårt att beta mer på turn då man hade blivit committad.

 

När du väl höjt pre (vilket jag inte skulle ja gjort) så är väl floppspelet okey. På turn tycker jag inte du skulle ha höjt mer utan foldat istället.

 

Som spelat så måste man väl syna rivern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja... det är ju det som är det kluriga. Måste jag syna pga av hans spel eller för att jag är committad? Just eftersom det är låga blinds är jag ju knappast rökt om jag viker.

 

Finns rätt många händer han kan ha som du slår, sen så har du fin fina odds med.. Men som redan sagts, folda handen pre så behöver du inte lägga upp en sån här HH :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...