masticore Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Hej Jag har læst nånstans att man var mogen att gå upp nivå i fixed limit nær man vunnit ca 100 bb (jag utgår ifrån man har rulle før nivån också) Men vad gæller før No-Limit, STG och turneringar? mvh Mikke Citera
johan246 Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 För det första behöver du nog ha vunnit klart mer än 100bb innan du går upp i nivå på FL, samt känna att du klarar av den nya nivån. Har du rulle så välj den nivå du känner att du kan spelet på, har erfarenheten för och inte är rädd att förlora. På MTT vill jag ha runt 60 inköp(minst) samt sitngo's runt 40inköp(minst). No limit är väl minimum kring 3000bb. Citera
Jensation Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Hej Jag har læst nånstans att man var mogen att gå upp nivå i fixed limit nær man vunnit ca 100 bb (jag utgår ifrån man har rulle før nivån också) Men vad gæller før No-Limit, STG och turneringar? mvh Mikke Här kan du läsa lite om att gå upp i nivå. http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=22027 Citera
Gahlster Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 300 Big Bets i rullen brukar rekomenderas för en nivå för att klara svängar i rullen. Tror det är Fullring dom tänker på då. Enbords-SnG funkar runt 30-50. Fast det beror mycket på hu villig man är att gå ner i nivå. T.ex. kommer jag att ha minst 75 inköp nästa gång jag klättrar, men kommer nog skotta lite innan dess. Citera
masticore Postad 22 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2007 Det var inte tanke på vilken rulle jag har... I Higglers bok "internet texas holdem" sæger han att man ær redo før en nivå høgre om man klarar vinna 100 bb -alltså man ær tillrækligt bra før en nivå høgre (jag antar att man behøver vara bættre spelare før att kunna spela på høgre nivåer) alltså: Hur många inkøp/bb behøver man troligtvis vinna på en lægre nivå i før att vara mogen før ett kliv upp? (No-limit, mtt och stg) Jag vet/tror vilken rulle jag behøver før respektive "spelmoment" men det var inte min fråga heller mvh mikke Citera
Myssion Postad 22 Januari , 2007 Rapport Postad 22 Januari , 2007 Jag tror att det är bättre att räkna i antal spelade händer kombinerat med winrate än strikt i antal vunna bb's. Bäst tycker jag dock är att se på det ur ett kvalitativt perspektiv, dvs att utvärdera sitt spel genom att läsa böcker/forum, posta händer etc. När man känner att man har förståelse för diverse koncept och med säkerhet kan säga att man spelar bättre än sina motståndare genom att titta på hur de spelar sina händer så kan man kliva upp. Det är visserligen bra mycket svårare än att titta på sin winrate, men å andra sidan är en winrate sällan särskilt rättvisande anyway. Detsamma gäller NL, MTT's etc. När man kan titta på hur folk spelar och med stor säkerhet bedöma om man har en signifikant edge eller inte, då är man mogen att gå upp i nivå (eller stanna kvar, beroende på vilken bedömning man har gjort). Citera
Zyr Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 man kan gå upp i nivå så fort man har minst 10 big blind på den nivå man vill upp till (tror jag), i NL brukar det va 10 eller 20 bb Citera
johan246 Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Jag tror att det är bättre att räkna i antal spelade händer kombinerat med winrate än strikt i antal vunna bb's. Bäst tycker jag dock är att se på det ur ett kvalitativt perspektiv, dvs att utvärdera sitt spel genom att läsa böcker/forum, posta händer etc. När man känner att man har förståelse för diverse koncept och med säkerhet kan säga att man spelar bättre än sina motståndare genom att titta på hur de spelar sina händer så kan man kliva upp. Det är visserligen bra mycket svårare än att titta på sin winrate, men å andra sidan är en winrate sällan särskilt rättvisande anyway. Detsamma gäller NL, MTT's etc. När man kan titta på hur folk spelar och med stor säkerhet bedöma om man har en signifikant edge eller inte, då är man mogen att gå upp i nivå (eller stanna kvar, beroende på vilken bedömning man har gjort). Well said. Citera
heltok Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 plussa 300BB=600bigblinds på nivån under så kan du börja pröva nivån över, Citera
Waggho Postad 23 Januari , 2007 Rapport Postad 23 Januari , 2007 Jag tror att det är bättre att räkna i antal spelade händer kombinerat med winrate än strikt i antal vunna bb's. Hmm.... Antal spelade händer * winrate = strikt antal vunna BB. Citera
Recommended Posts