Gå till innehåll

NLT100- Jag kan inte sätta honom på en vettig hand


Recommended Posts

En hand som gjorde mig förbryllad, Jag har endast runt 200 händer på honom så ingen direkt read. Siffrorna på FI är 19/15/5.1 (VPIP/PFR/Agg)

 

FI ser mig nog som semilös preflop och passiv postflop eftersom jag valt spela händer i position mot en lös spelare som nu lämnat bordet.

 

Synpunkter på alla gator tas tacksamt emot.

 

 

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with T:heart: A:diamond:

UTG folds, Hero raises to $4, Button folds, SB calls, BB calls.

 

Ingen premiumhand men bra nog för att höja i CO mot ett tajt bord, som nu är femmanna.

 

Flop: 5:heart: 9:club: T:spade: ($12, 3 players)

SB checks, BB bets $8, Hero calls, SB folds.

 

Här bettar BB ut. Kan vara lite vad som helst. stegdrag,toppar etc

Jag bestämmer mig för att vara passiv.

 

Turn: Q:spade: ($28, 2 players)

BB checks, Hero checks.

 

Passivitet deluxe fortsätter. Damen var väl ett ok kort men föredrar att checka. Färgdraget känns ofarligt.

 

River: 2:heart: ($28, 2 players)

BB bets $28, Hero ??.

 

 

Oj här kommer ett pottbet. Bluff, en sämre hand eller stål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framförallt skulle jag höja flop och försöka ta hem potten där. Får du syn kan du fortsätta passivt och försöka checka ned eventuellt omvärdera vid bet. När du bara synar får du istället ett jobbigt beslut på sista gatan som kostar dig en hel del om du har fel. 2an har väl knappast hjälpt honom så hade du han på turn? Jag tror det, så syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkterna så här långt!

 

Att höja flopp är ett alternativ som jag funderade över men det kändes sisådär på en trevägsflopp, dessutom är han aggressiv postflopp av det jag sett och då brukar det vara bra att låta FI mata på när man har en hyfsad träff.

 

Skulle vilja få lite synpunkter på vilken handdistribution som FI kan spela så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så har jag fan slutat att kallsyna så här för man ( i alla fall jag...) har noll koll när man kommer till river.

Provtryck tidigare eller kasta.

 

Cluelessrookie

Tycker det är rätt bra spelat, om än brädan är lite farlig på floppen. Vi maximerar värdet i denna handen och kommer fånga upp en del bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du gör rätt på flopp och turn, brädet är semi-dragigt men du har SB bakom dig och det är ofta bra att vara ganska passiv mot en så aggressiv motståndare som BB för att få honom att bluffa av mer marker. Rivern kräver ett read för att vara en självklar syn. Utan read skulle jag flippa ett mynt eller nåt, det kan gå åt vilket håll som helst. Hans extremt höga agg-faktor kanske tippar det här över till en syn dock. Sätter honom på missat stegdrag eller floppat monster (t.ex 99). Problemet är ju att den ena troliga open-endern träffade TP på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synade och han visade upp 55 för ett set. Jag tyckte omedelbart att det var en dålig syn, tänkte sen efter och det kändes ändå som att det var en OK linje. Kändes som att han skulle kunna ta exakt samma linje med missat drag och kanske även JT/KT som jag slår tillräckligt ofta för att en syn ska vara korrekt.

Om jag räknar rätt behöver jag vinna en av tre för att det ska gå jämnt upp.

 

Betstorleken på river var bra från hans sida eftersom bluffar ofta är pott och värdebet är 50-70%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synade och han visade upp 55 för ett set. Jag tyckte omedelbart att det var en dålig syn, tänkte sen efter och det kändes ändå som att det var en OK linje. Kändes som att han skulle kunna ta exakt samma linje med missat drag och kanske även JT/KT som jag slår tillräckligt ofta för att en syn ska vara korrekt.

Om jag räknar rätt behöver jag vinna en av tre för att det ska gå jämnt upp.

 

Betstorleken på river var bra från hans sida eftersom bluffar ofta är pott och värdebet är 50-70%.

 

 

Wp, hade spelat handen på samma sätt alltsomoftast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du borde betta turn. Det känns som det är stor chance att Fi sitter på toppair med sämre kicker eller ev någon kombination av par och stegdrag.

Detta bör även köpa dig free showdown på river av tex damen.

 

Om han reraisar dig på turn så kan du kasta väldigt lätt.

 

Om han bettar in i dig på river blir det svårare, beroende på betstorlekt och river kort så blir det antagligen fold men kanske syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...