Gå till innehåll

QQ på enfärgad Ahög flop mot LAG


lallaren

Recommended Posts

FI är 58/38/2.2 på 150 händer

 

Dealt to HERO [Qh Qc]

FI raises $10 to $20

utg+1 folds

co folds

HERO $10 to $30

SB folds

BB folds

FI calls $10

*** FLOP *** [5d Ad 3d]

FI bets $10

HERO: calls $10

*** TURN *** [5d Ad 3d] [2c]

FI: bets $20

HERO: calls $20

*** RIVER *** [5d Ad 3d 2c] [9s]

FI: bets $20

HERO: calls $20

 

Preflop är ju standard.

Borde jag foldat floppen? Det känns som om det är en dum idé att bygga en stor pott före floppen och folda mot en maniac. Och så långt före ligger jag inte så att jag har någon lust att bomba potten. Det skulle vara på turn i sådana fall, men jag är väl en liten vekis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar denna precis som du. Att folda QQ är för vekt, och att raisa nånstans känns också fel.

 

Jag ser en turnraise för free showdown här om det inte vore för att han höjde utg. Det negativa med en raise på turn är:

 

1) Vi foldar ingen bättre hand förutom KK utan diamond, och den är osannolik.

 

2) Hans HD innehåller inte många händer med låga diamonds som egentligen har odds för att syna men för det mesta kommer foldas för en turnraise (såvida han inte är en riktig apa).

 

3) Vi kommer ändå plocka upp det andra bettet om han har drag och missar.

 

4) Det är inte omöjligt att river går check-check när han har esset.

 

5) Vi är för ofta slagna.

 

Notera att 2, 4 och 5 inte gäller om det skulle vara en blind battle t ex. Då gillar jag turnraisen mycket bättre. I båda fallen gäller dock att vi kan folda säkert mot en trebet, och det är ju ett argument för raise.

 

Så, mot en vidare hd skulle jag inte ha nåt emot en turnraise (för free showdown givetvis), men här spelar jag som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fri showdown raisen gillar jag när vi har 2a paret och det är lägre, tex en T, då är risken större att han drar ut oss om vi ger han frikort.

-I denna situation så har han antingen A eller är på ett färgdrag o i vilket fall så synar han din raise. Sätter han sitt drag bettar han oxå ut troligtvis so no free showdown for u.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är ju den att jag inte har en aning om var jag står och sådeles inte vet om jag överhuvudtaget vill ge/ta något frikort. Det är därför jag inte höjer på floppen. Det tråkiga med att höja turn är ju att man inte vill bli 3-betad och riverdonkad på det brädet.

I alla fall visade han upp 75off utan ruter. Så han var ju typ en riktig apa med ganska vid HD. Men ja, det finns väl bättre lägen att trycka ur honom hans slantar lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...