Gå till innehåll

10-krs sng, homegame. Bra spel om man vet att det kommer?


edison

Recommended Posts

Okej, jag spelade alltså en 10-krs sng. Eftersom det är live har jag tyvärr ingen HH, hoppas ni kan ha överseende. Stackarna ligger runt 3k med blinds på 25/50, detta är kanske 6-7e handen. FI 1 har kanske spelat poker 2-3 ggr i sitt liv, FI 2 har spelat lite mer, dessutom lite NL0.05/0.10 på internet så han är väl en av de vassare vid bordet. Jag betraktas som ganska duktig, men jag tror inte någon vid bordet tänker speciellt mycket på vilka andra som är emd i handen. Det har varit väldigt LP spel preflop och ganska passivt postflop. Nåväl, till handen.

 

FI 1 synar 50 från UTG

FI 2 synar 50 från CO-1 (heter Hijack tror jag va?)

Hero höjer till 200 från CO med monstret :Qs::8d:

FI 1 synar

FI 2 synar

 

Flop :Qc::8s::3d:

FI 1 höjer 50

FI 2 synar

Hero höjer till 400

FI 1 synar

FI 2 höjer till 800

Hero goes all-in

FI 1 synar

FI 2 synar

 

FI 1 shows :Jh::9d:

FI 2 shows :3s::3h:

 

Turn blank

 

River :Td:

 

Okej, många av er tänker säkert, "bad beat-post", "jävla tönt" osv. Men min fråga är inte gällande mitt spel, utan FI 1's spel. När tian kom sa hon;

 

"Jag visste att det skulle komma."

 

Så kära forummedlemmar, är det rätt att syna med hålpipan om man vet att det kommer? Jag menar, man kan ju aldrig vara säker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du underskattar din motståndare. Hon har uppenbarligen koll på det här med pre-implicita odds. Hon kan syna med en sämre hand på floppen, eftersom hon vet att hon kommer fylla pipan på river. Tvekar man att stoppa in pengarna i det läget, är risken stor att man inte får betalt när man väl sätter pipan. Dessutom vill man inte bli utdragen av ett set som blir kåk. wp nh.

 

Din höjning med Q8o mot två limpande fiskar är dock pissdålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger så här: vet man att det kommer kan det till och med vara värt att höja med hålpipan. Det kan ju vara svårt att få betalt när stegen ligger där på brädan.

 

Sant, men ibland kan det vara värt att slowspela. Risken med slowspel är att man kan bli utdragen. I detta fallet sitter inte stegen förrän på river och då finns det ju ingen sådan risk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du underskattar din motståndare. Hon har uppenbarligen koll på det här med pre-implicita odds. Hon kan syna med en sämre hand på floppen, eftersom hon vet att hon kommer fylla pipan på river. Tvekar man att stoppa in pengarna i det läget, är risken stor att man inte får betalt när man väl sätter pipan. Dessutom vill man inte bli utdragen av ett set som blir kåk. wp nh.

 

Din höjning med Q8o mot två limpande fiskar är dock pissdålig.

 

Aahh, förmodligen sant det där med underskattningen, ska inte hända igen.

 

Jag anar att du är seriös med ditt andra statement, jag kan väl tillägga att jag kanske inte spelade så jätteseriöst/tight.

 

Twilight zone tråd detta?

 

Det här förstår jag inte riktigt... :)

 

Jag säger så här: vet man att det kommer kan det till och med vara värt att höja med hålpipan. Det kan ju vara svårt att få betalt när stegen ligger där på brädan.

 

Alltså, att jag inte tänkte på det! Klart hon ska värdebetta hålpipan när hon vet att det kommer. Bra input.

 

Sant, men ibland kan det vara värt att slowspela. Risken med slowspel är att man kan bli utdragen. I detta fallet sitter inte stegen förrän på river och då finns det ju ingen sådan risk.

 

Jag gillar nog inte riktigt tanken att slowpela här faktiskt, ibland kan det ju vara svårt att få in degen, och liksom, hon har ju nöten redan på flop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...