Gå till innehåll

Gulning medelst skottning anno 2007.


dekutree

Recommended Posts

Nu måste jag starta dagbok här så jag kan hålla reda på alla mina tiltsessioner och även hålla koll på hur många tusenlappar jag backar på pokern.

 

Mitt pokerliv startade för ca ett år sedan och det var också då det maniska beteendet grundades, "måste vinna fler och större potter"..

 

Har spelat mestadels SnG under den här tiden, enligt SharkScope ca 5000 med hyffsat positivt resultat. Mitt stora problem har varit att jag har slaskat bort alla vinster på CG, Fixed såsom NL. Katastrofalt dåligt rent ut sagt! (Oftast på alldeles för höga nivåer dessutom).

 

Så nu har jag plockat ut i princip allt det jag trots allt låg plus för att "köpa" min sambo, genom att bjuda henne på en resa, så att jag får fortsätta spela poker.

 

Rullen jag har kvar, för tillfället $658, ska jag nu utöka genom att spela SH FL. Kanske inte det smartaste med tanke på tidigare FL-resultat men jag har gett mig fan på att det ska gå bra (slutar väl med tiltskottning på ett HU 10/20 bord inom en vecka). Hur som helst kommer jag spela mot ett gäng bonusar jag har fått på Titan Poker..

 

Eftersom jag är en fisk tas alla FL-tips emot tacksamt, ska se om jag kan hitta några händer där jag spelar som en idiot och posta dem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 247
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

All välgång önskas eder......

 

Tackar så vänligast =). Min "comeback" på FT slutade inget vidare.. fick frispel igår och tiltade loss ordentligt när jag hade blivit utdragen x antal gånger. SnittROI gick ner 2% och jag fick status "Super Tilt" på Sharkscope, säger väl det mest =)

 

Edit: note to self - första sessionen +$31 ($689).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sann dagboksanda slutade dagen med tiltning och skottning på 5/10 som naturligtvis gick åt helvete, så jag backade $300 rakt ut. Cashade ut resten som nu ligger på Neteller. Jag har fan 0 disciplin. Men men , hittade $30 fräscha som låg o skräpade på Stars. Lyckades skotta upp dessa till $120 genom att vinna 3 HU-matcher. Så det var lite positivt innan sängen i vart fall. Go natt!

 

res: -$300

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitt ut e mitt ärliga tips...

 

Hade varit trevligt om du utvecklade lite.. om du menar för att jag lirar bort halva rullen på en dag förstår jag, men jag menar $300 e inte hela världen, trots allt ligger jag ändå en del plus på pokern ;).. det där med att köpa flickvännen för att spela poker var mest ett skämt..

 

Hur som helst, har lirat $6or idag (på Full tilt) o det har fanimaj inte gått bra alls, har spelat för löst och varit uppe mot AA 4-5 ggr.

 

Antal: 21st

ITM: 19%

ROI: -40.7%

Res: -$56

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va ska man göra här på denna nivån / mot såna här motståndare..

Ska jag beta ut turn och checkfolda river eller, jag har ingen aning , han kan ju lika gärna ha ett ess när han synar floppen..

Känns som att det är flushdrag / stegdrag för många ggr för att man ska kunna folda?? jag har ingen aning.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t25/t50

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with :jc :jh

Hero raises to t150, UTG+1 calls t150 (pot was t225), 4 folds.

 

Flop: :td :2s :as (t375, 2 players)

Hero bets t200, UTG+1 calls t200 (pot was t575).

 

Turn: :5c (t775, 2 players)

Hero checks, UTG+1 bets t400, Hero raises all-in t1105, UTG+1 calls all-in t650.

Uncalled bets: t55 returned to Hero.

 

River: :4h (t2875, 0 player + 2 all-in - Main pot: t2875)

 

 

Results:

Final pot: t2875

 

Lyckades i alla fall hitta ett litet plus i morse:

Antal: 12

ROI: 59,2%

ITM: 50%

Res: +$46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok så jag fuskade lite med BR-kraven och körde $22+$2-sngs. Slutade relativt lyckligt.. ska aldrig mer klaga över Full Tilts dåliga royaltyförmåner när motståndet på siten är så kass .. det väger liksom upp.

 

Antal: 25

ROI: 12.2%

ITM: 40%

Res: +$73

 

För övrigt finns jag tydligen på internet efter gårdagens utgångsbravader.. här:

 

(svart skjorta på balkong med öl i näven!)

 

http://www.dyngan.se/wp-content/uploads/2007/01/publik1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte bara bjuda på en fin hand från igår när jag gjorde deku sällskap...

 

Full Tilt Poker Game #1655508390: $11 + $1 Sit & Go (Turbo) (12120298), Table 1 - 150/300 - No Limit Hold'em - 20:47:08 ET - 2007/01/22 (partial)

*** SUMMARY ***

Total pot 2,080 | Rake 0

Board: [As 4c 3h Qc 9h]

Seat 2: Skanke (small blind) showed [3d Td] and won (2,080) with a pair of Threes

Seat 3: tae290 (big blind)

Seat 7: byungjinkim didn't bet (folded)

Seat 9: dekutree (button) showed [7s 2d] and lost with Ace Queen high

 

Tydligen kom bara slutet med. Deku ställer på bubblan och jag har ju T3s på SB så jag är ju för. Behövde inte ens dra ut:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...