Beef__Cake Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 $100 NL Texas Holdem - Tuesday, January 16, 15:30:41 ET 2007 Table Table 126299 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 5: igorka55 ( $163.06 ) Seat 2: Hero ( $104.55 ) Seat 4: Sir__Mario ( $65.60 ) Seat 1: kallas222 ( $39.40 ) Seat 6: Kowaino ( $113.05 ) Seat 3: potato_onion ( $98.50 ) igorka55 posts small blind [$0.50]. Kowaino posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ 5h 5s ] kallas222 folds Hero calls [$1] potato_onion raises [$5] Sir__Mario folds igorka55 calls [$4.50] Kowaino folds Hero calls [$4] ** Dealing Flop ** [ 8h, 5c, As ] igorka55 bets [$2] Hero calls [$2] potato_onion raises [$7] igorka55 folds Hero calls [$5] ** Dealing Turn ** [ 7d ] Hero checks potato_onion bets [$10] Hero raises [$25] potato_onion is all-In [$76.5] Hero folds Potato är en tight lirare med riktigt låg pfr% som inte gjort så mkt väsen av sig. Hans HD uppskattar jag till väldigt snäv, JJ-AA AJ+. Hans aggro faktor är i stort sett obefintlig. Jag floppar fint och när igorka55 fiskbettar så synar jag bara för att maskera min hand. Potato raisar och det kan han nog göra med AJ+, jag synar för att fortsätta maskera min hand och planerar check rais på turn. Han mesbettar turn och jag tror han kan va lite rädd eller så vill han verkligen ha syn. Jag vill veta vart jag står och få in mer $$ och säger till honom jag har en riktigt stark hand, han funderar inte värst länge innan han trycker all in. Här kan jag inte se att jag leder längre men tanke på hans tighta image och att han nu är aggro som aldrig förr. Kan han göra detta spel med AQ, AK? vågar han det efter mitt spel? jag skriker ju styrka, min read säger nej. AA är den hand som tankarna vandrade till ganska så snabbt. Citera
b0bb4n Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Jag tycker det är riktigt dåligt att limpa låga pocketpar i shorthanded games. Så mkt bättre att slänga in en bet istället för att limpa, du får lättare action om du skulle floppa set eller tom vinna potten pre. Folk kommer också ha lite svårare att sätta dig på set om du bettar pre. Sen så är det alltid jobbigt när man möter sån här action mot en tight FI men jag skulle va väldigt svårt att lägga här om det bara spelas för 100bb stackar. Citera
Tiggr Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Syn reloada in 100 nya i värsta fall Raisa utg fjuttbeten på flop och beta ut turn om han synar. Citera
tamtaram Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 ingen har nånsin lagt ett set på en sån här bräda Citera
Ignatius Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Enkel syn. Har han AA är det bara att betala. Citera
psatiw Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Urk vilken superkall linje. Raisa pre, bygg pott redan på floppen så att du senast kan få in all deg på turn. Citera
Macroman Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Uselt spelat och usel read att sätta fi på AA på NL100. Blixtsyn som spelat. Citera
Beef__Cake Postad 17 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2007 Jag limpar ibland och raisar ibland, nu valde jag limpa. Att jag inte raisar floppen beror dels på att igor vet jag har en skithand och jag vill att potato ska raisa oss båda med ev träffat A, då vi båda verkar veka. Jag vill inte ge för mkt action på floppen då jag tror potato lätt kan bli skrämd med endast ett A och kanske ge upp turn t.o.m. Ja min read på honom var så tight ja. Då är frågan...vad kan han ha för händer på turn givet min tighta read på honom. Som jag ser det finns det några få händer som ingår i hans HD som han spela flopp sådär med och som han betta turn med. AQ, AK, AA är de händerna. När jag slår om turn så vet han att jag har en bra hand så som jag spelat hittills. Och att han då trycker tillbaka med säg AK det tror jag inte mkt på. Nu blir det ju svårt då det här läget kräver mkt god read för att kunna foldas och endel synar ju glatt utan att tänka, set liksom. Fattar inte varför man ska släppa allt var heter read, känsla bara för att man har set på NL100? Tycker det är sådana här lägen man vinner grymt mkt på att kunna folda. Dock har jag inte lärt mig det än heller Lurades lite med folden. För diskussionens skull. Hero calls [$61.50] ** Dealing River ** [ 8c ] Hero shows [ 5h, 5s ]a full house, Fives full of Eights. potato_onion shows [ Ah, Ac ]a full house, Aces full of Eights. potato_onion wins $202 from the main pot with a full house, Aces full of Eights. Game 5589523516 starts. Citera
eurythmech Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Eventuellt kanske man inte ska lita på sina reads eftersom man har dåliga reads. Citera
freddola Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Fattar inte varför man ska släppa allt var heter read, känsla bara för att man har set på NL100? Tycker det är sådana här lägen man vinner grymt mkt på att kunna folda. Jag tror du förlorar grymt mycket att lägga set där i längden. Citera
brut Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Han behöver ju ha AA 3 av 4 gånger. Tror han sätter ner foten oftare än så med AK. Spelar han så weatight så måste han rimligen vara sugen på det:) Citera
Macroman Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Tycker det är sådana här lägen man vinner grymt mkt på att kunna folda. Nej. Citera
Jerico Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Raisa preflop (och folda om han gör en ordentlig reraise). Med din limp-call och turn raise är din hand face-up, ändå bombar han in resten. Är han en tänkande spelare kan du eventuellt hitta en fold där, är han verkligen en weak-tight nit är det nog en fold. Svaga bets på floppen och ett plötsligt uppvaknande när motståndaren visar intresse är typiskt för hur denna typ av spelare spelar sina supermonster. Citera
Recommended Posts