Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej allihopa.

Vet inte om jag valde rätt forumsdel för att lägga den här tråden i, men jag tror/befarar att så är fallet. Vill bara meddela att jag lägger av med onlinepokern för gott nu. Började april -05 när jag precis fyllt 18 och fixat visakort, att spela på expekt. Allting verkade så enkelt och jag plussade runt 1000:- första månaden jag spelade där. Samtidigt gick skolarbetet allt sämre, alla tankar ägnades åt poker och annat spel i form av lången/blackjack etc. Spelade sedan ingenting under sommaren men när skolan seda drog igång blev det mer och mer poker, även en hel del live med kompisarna.

Problemet var att jag nu gick back samma summa och mer därtill, jag var fast i skiten. Precis det här är ju det spelbolagen vinner på, unga människor som vill tjäna snabba pengar - skapar sig ett beroende tidigt och även om det inte är stora summor som sätts in så blir det mycket pengar i längden. Tog studenten förra våren och sökte in på en civ. ing. utbildning här nere i Lund. Sommaren spenderades sedan åt festande och mängder med poker, fortfarande gick det dåligt och mitt totala resultat låg väl på 6-7000:- back.

Sedan blev det så augusti och det var dags att flytta ner till Lund, kanon tänkte man, äntligen lite ordning på livet. Men icke! Ville utöver bidraget kunna tjäna in lite mer pengar genom, just det, poker. Skillnaden nu var att jag faktiskt plussade, satte två st MTT-klonkar under hösten (~20000:-) men studieresultaten blev därefter. Beslutade efter nyår att sluta spela online, vilket höll drygt 1½ vecka innan någon hundralapp åkte in på Svs, dock gick det bra nu också, runt 2000+ för året, men jag har insett att pengar inte är så viktigt. När det väl är tenta har man inte så stor nytta av den där nya TV:n, Mp3 eller vad det nu må vara.

Spelberoende för mig innebär en distansering till verkligheten och det räcker nu. Tog bort samtliga pokerklienter igår och ska snarast maila respektive sidas support för att spärra mina konton. Jag är evinnerligt glad att jag beslutade mig för det här innan jag sumpat för mkt, och jag har fortfarande en god tanke om poker som sällskapsspel.

Skriver det här inlägget för att hjälpa andra i en liknande situation. Önskar även lycka till till alla som väljer att fortsätta spela. Jag kommer säkerligen att titta in här på pf och posta en del ändå.

/Max

Postad

Vettiga tankar..Är själv civ ing och vet att det krävs mycket tid och kraft innan man står där med examen..! Var nog tur att jag tog examen innan jag hittade pokern, vet alvarligt talat inte om jag hade gått ut annars...GL med plugget!

Postad

mycket bra lycka till,

tog också studenten i våras men har inte hittat någe att göra mer en att spela poer. plussar ju rätt bra på det 15-20 k i månaden. men poker är inte bra igentligen tar ju upp rätt mkt tid som man kunde använda till att utbilda sig eller skaffa ett vetigt jobb.

O.T:shock: SlUTA GRINDA FÖR HELVETE:twisted: Lite tiltad efter att åkt på AAA77 vs 7777 körde en lite högre nivå en vanligt vilket resulterade i en massiv pott men som sakt den var inte till mig:cry: tänke ju bara fixa lite snabba cash, efter som jag låg back 1000 i dag, ligger man back 7000 i stället. aja, its a new day tomorow,

Postad

Klokt. Känner ungefär likadant själv, skulle ha börjat plugga förra hösten men sket i det mycket pga pokern. Jag intalar mig själv att det är smart att leva poker-glass-livet medan trenden ser ut som den gör och att utbildning och jobb kan man ägna sig åt när borden börjar tighta till sig. Visar väl sig senare i livet hur rätt den inställningen var(är).

Har egentligen bara ett klagomål, lite styckesindelning skulle inte skada, jag blev yr av att läsa hela inlägget :) Menmen, smart drag och lycka till.

Postad

Det är bara att önska dig lycka till i fortsättningen och hoppas att du klarar av studierna så du får din examen.

Poker kan man spela när man väl har skaffat sig en utbildning att falla tillbaka på när spelandet inte fungerar men att skaffa sig en utbildning när pokern inte fungerar är mycket mycket värre.