Gå till innehåll

Motdrag mot WA/WB


Klyka

Recommended Posts

Har inte dirket koll på WA/WB, men:

 

Poker stars 3/6 6-max (ni gissade rätt, det är inte killen i filmen som har skrivit brevet)

 

Hero är BB med :Jd::Jc:

 

UTG calls, MP folds, CO calls, button folds, SB folds, hero raises, UTG calls, CO calls

 

Flop: :4d::Ac::Th:

Hero bets, UTG calls, CO calls

 

Turn: :4d::Ac::Th::2s:

Hero bets, UTG calls, CO folds

 

River: :4d::Ac::Th::2s::8h:

Hero checks, UTG bets, Hero ???

 

Ser mkt ut som en typisk WA/WB-linje från UTG:s sida, han lär väl ofta sitta på ett svagt ess.

 

Så slogs jag av en eventuellt galen idé: Är inte den klassiska WA/WB-linjen syn, syn, bet/fold? Isf kan det väl vara idé att raisa här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2/6 ?

Som sagt, det är inte killen i filmen hom har skrivit brevet ;-)

 

WA/WB betyder Way Ahead / Way Behind

 

Att bluffa när man är way behind är som försöka bluffa då Fi sitter på nötterna...

Jag menar inte att hero är WA/WB, utan att han spelar som om han tycker att han är WA/WB. Om så är fallet kan hans linje (väl?) vara att betfolda rivern. Min tanke var att utnyttja detta för att få honom att folda den bättre handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Borde vi inte kunna värdebeta river här? Fi borde ju syna ner med en T eller lågt PP. Har han Ax så kommer han ändå nog bara att syna. Checkar vi så är det stor risk att han checkar tillbaka T/lågt PP medans han troligtvis betar Ax. Frågan är om han bluffar KQ/KJ/QJ om vi checkar till honom.

 

Jo jag gillar en valuebet här. Check-raise är helt uppåt väggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ar inte med pa rivervardebeten. Hero har visat styrka hela vagen fram till river pa A high brada 3 way. Ett lagt PP for Fi tror inte jag pa. Tx kanske, men 3way och med A ute?

 

Sen undrar jag om en svag spelare som UTG klarar tunna vardebet, ofta skulle han checka ner T och PP har.

 

IMHO alltsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh vadå. En som limpar UTG och sen synar ner hela vägen kan väl ha vad som helst. Och vi förlorar ofta ett bet hur vi än gör om vi verkligen är slagna.

 

Att han checkar ner T och lägre PP:s är ju ett argument för att betta.

 

mm, jo.

 

EDIT: hehe ojdå, Ruterkung påpeka precis på MSN att jag skrivit T och PPs, menar ju såklart dåliga A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han checkar ner T och lägre PP:s är ju ett argument för att betta.

 

-Får sätta detta i relation till ett par andra faktorer:

1) Raise bluffar han dig måste du vika här, att bet-syna på detta bordet är dumt. Det förlorar du på i långa loppet. Så de gånger han raisebluffar dig så förlorar du mkt.

2) Var han på ett drag så kanske han bluffar om vi checkar o vi tjänar ett bett.

3)Har han ett svagt A så betar inte alla här.

 

-Alla dessa faktorer inräknade gör att beta river inte är helt säkert att va det rätta spelet i alla lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Får sätta detta i relation till ett par andra faktorer:

1) Raise bluffar han dig måste du vika här, att bet-syna på detta bordet är dumt. Det förlorar du på i långa loppet. Så de gånger han raisebluffar dig så förlorar du mkt.

2) Var han på ett drag så kanske han bluffar om vi checkar o vi tjänar ett bett.

3)Har han ett svagt A så betar inte alla här.

 

-Alla dessa faktorer inräknade gör att beta river inte är helt säkert att va det rätta spelet i alla lägen.

På den brädan sitter han inte med ett drag. Och om alternativet är checksyn så förlorar vi värde i alla check-check mot mellanpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...