Gå till innehåll

NLT - triss på flop, problem på river


Recommended Posts

Den här handen spelade jag för några dagar sen på svenska spels 2.5/5-bord. jag har inte så bra koll på spelarna eftersom jag spelade 4 bord samtidigt och då brukar jag inte klara av att hålla koll på alla spelarna. här är handen iaf:

 

***** Hand 208369580 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 14 januari 2007 15:19:57

Diana 36 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: kios (173.59)

Plats 2: pove99 (135.67)

Plats 3: ante88 (436.40)

Plats 4: Stumpiz (594.46)

Plats 5: fishking (459.05)

pove99 lägg LM 2.50

ante88 lägg SM 5.00

** Giv **

kios [N/A, N/A]

pove99 [N/A, N/A]

ante88 [8r, 7r]

Stumpiz [N/A, N/A]

fishking [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Stumpiz Syna 5.00

fishking Syna 5.00

kios Lägg

pove99 Lägg

ante88 Passa

*** Flop(Board): *** : [7h, 9h, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

ante88 Satsa 10.00

Stumpiz Syna 10.00

fishking Syna 10.00

*** Turn(Board): *** : [7h, 9h, 7s, Dk]

*** Bet Runda 3 ***

ante88 Passa

checkar för att inte visa så tydligt att jag har triss.

Stumpiz Satsa 25.00

fishking Syna 25.00

ante88 Syna 25.00

här vet jag inte riktigt varför jag bara synade. det känns lite dumt nu i efterhand men jag tror att jag tänkte att jag skulle syna här och sen syna på rivern om någon betade där också.

*** River(Board): *** : [7h, 9h, 7s, Dk, 2r]

*** Bet Runda 4 ***

ante88 Passa

Stumpiz Satsa 35.00

fishking Höj till 125.00

Här blir det problem. nu känns det inte längre som att min hand är bäst. fishking har bara synat hela vägen och nu raisar han rejält. känns mycket som en kåk tycker jag men vad tycker ni att man kan syna här? finns det många händer jag slår?

 

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 på flop, 45 på turn, 120 på river. Instacall som spelat, kan inte sätta honom på 99 eller 22 här så det enda som slår dig är en bättre kicker. Personligen tror jag att han har antingen missade hjärter som försöker utnyttja svagheten du visar på river eller 76s som försöker få värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 på flop, 45 på turn, 120 på river. Instacall som spelat, kan inte sätta honom på 99 eller 22 här så det enda som slår dig är en bättre kicker. Personligen tror jag att han har antingen missade hjärter som försöker utnyttja svagheten du visar på river eller 76s som försöker få värde.

 

Varför just 76s?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde att folda handen. han som jag trodde hade nåt bra hade JT och den andra hade 67. jag spelade handen riktigt dåligt på turn så jag får skylla mig själv tycker jag men på rivern vet jag inte om min fold var så dålig. det kändes inte som att han med JT hade kunnat ha så mycket som jag kunde slå men han spelade den rätt dumt på rivern enligt mig. vet dock inte om man borde syna eller folda min hand där. den var lite tveksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt spelad hand.

 

Beta turn. Som spelad borde du checkraisat turn.

 

Hade det varit HU på river hade det varit en enkel syn. Nu när ni är tre blir det svårare.

 

vad gjorde jag för fel före turn?

 

på turn vet jag att det var så dumt som det kan bli men innan det vet jag inte vad jag hade kunnat göra annorlunda. möjligtvis checkraisa på floppen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gjorde jag för fel före turn?

 

på turn vet jag att det var så dumt som det kan bli men innan det vet jag inte vad jag hade kunnat göra annorlunda. möjligtvis checkraisa på floppen

 

Inget fel före turn. På floppen är det väl du som betar och de andra synar bara? Bra spelat.

 

På turn borde du ha betat eller checkraisat som spelad.

 

På river måste du syna även om du har en spelare bakom. Det är svårt att sätt ngn på en bättre hand än vad du har. Klassiskt nybörjarfel att lägga en riktigt stark hand i en stor pott. Du får tänka på att det är superfiskar du spelar mot och de har i genomsnitt mycket sämre händer än vad du har i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...