Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu undrar ja om ja kunnat göra något annorlunda?

Satt och spelade lite på svenska spel 0,5/1kr 5 manna bord men bara ja och en till där. Jag tittar ner på J9 och synar BB.

Flop J Q 9 jag höjer 4kr han synar direkt antar att han sitter på damen.

Turn: 6 alltså ingen jätte intressant ja höjer 6kr och han höjer mej till 12kr ja synar då ja antar att jag har bästa handen.

River: J alltså får ja kåken ja höjer 15kr han höjer 44kr och sätter mej all in och jag synar han visar QQ vilket gav han en högre kåk. Ja är ingen jätte erfaren spelare men ge mig gärna synpunkter på vad ja kunde gjort bättre eller annorlunda.

Stefan

Postad

Ja vad åker du dit på? QQ och JJ väl.

Sedan så kan vi nog hitta på ett antal händer han kan sitta på som du vinner över, KT, 99, AJ, KJ.

Men på rivern så sitter man med tasken i brevlådan och släppa kåk för den höjningen finns inte. Man kan väl fundera om det är en höjning på 200BB man skall syna.

Cluelessrookie

Postad

Ganska bra exempel på det stora dolda turmomentet i poker.

KK mot AA, triss mot triss, färg mot färg och stege mot stege är andra exempel där man torskar/vinner alla chips trots att man inte gör någonting rätt/fel.