Gå till innehåll

Credit Card has been declined


Betterman

Recommended Posts

Jag har nu försökt göra en deposit med mina 2 st olika Visa-kort (privat+företag) som jag senast igår använde för en betalning online och ett av dem har jag använt på Neteller för ca ett år sedan då jag senast nyttjade dem, men får Your Credit Card has been declined.

Får direkt ett mail där de skriver "which may be due to your credit card issuer's restrictions."

 

Har försökt nå Neteller på deras live-support men får ingen kontakt.

 

Någon som vet vad detta kan bero på? Måste jag gå till min bank för att få det fixat eller vad krävs? Jag har förökt med olika summor även minimigränsen men inget funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick svar av live-supporten idag att jag måste regga kortet genom "Verified by VISA" och hänvisade mig till http://www.visa.com.

Väl där kommer jag till Verified By Visa och får välja land (valde Sverige :shock: ) och därefter visas endast S|E|B-loggan upp!??!

Kan man nu bara sätta in pengar via VISA-kort som går till S|E|B?

Har Handelsbanken...

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har exakt samma problem som dig. En dryg jävel i chatten hade också för den delen.

Det jag också undrade över är om visa kortet måste vara kopplat till SEB? Jag har Swedbank. Någon annan?

 

PS: Personen i chatten sa f.ö till mig att det inte va lönt att prova sätta in igen för det kommer bara till att bli "declined" igen sen avslutade han/hon chatten. Snygg support jävla fiskmåsar.

 

EDIT: Det fungerade om man väljer VISA debit card. Kan vara för att jag inte har någon kredit på mitt kort? Upplys (fiskmås) mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem testade med både Nordea VISA och Skandiabanken VISA,fick till svar från NETeller att det berodde på restriktioner hos min bank

Ok så jag ringde upp mina banker och där sa dom att dom naturligtvis inte har sådanna restriktioner, så felet ligger säkerligen hos NETeller,,det konstiga var att pengarna drogs/reserverades från bankkontot men sattes aldrig in på NETeller men fick tillbaka dom efter några dagar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem här, har oxå swedbank stod att "verified by VISA" inte godkände transaktionen. Jag satte till slut in pengar via bankgiro istället. Nackdelen med bankgiro är dock att det tar 1 eller 2 dagar för pengarna att komma in, å andra sidan var det lite lägre avgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...