Gå till innehåll

När en lös tomte har färgdrag mot dig


Magneten

Recommended Posts

Om du säger att det är så, så är det väl så. Men vad somliga inte tänker på är att man gärna kommer ihåg de gånger man går in i en bättre hand medans de gånger man vinner inte är lika lättihågkomliga.

Det är förvisso sant och det går ju inte att vederlägga utan bevis så jag checkar där ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 74
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Magneten magneten, du är underhållande, absolut! Men, pleeease, sluta skriva en massa trams, till slut blir det bara tröttsamt. Köp några bra pokerböcker och läs på, kom sedan tillbaka och läs dina postningar och få dig ett gott garv! ;-) Dina pokerkunskaper är bara helt enkelt L O L

 

Läs detta nedan som du skrivit och tänk efter litegrann, hur du uppfattar verkligheten kanske inte är den sanna...

 

" Jag har alltså under flera års tid sett färgdragen gå in oftare än motsatsen. Det är ett faktum oavsett vad du tycker eller inte. Även om mina odds i floppen är högre än hans så har han tveklöst stora möjligheter att vända situationen till sin fördel"

 

P.s: Det finns ngt som heter sannolikhetslära, r.e.a.d.......

Sanningen är väl snarare att du inte har tänkt efter när du har läst mina inlägg. Du tycker uppenbarligen att det enda väsentliga är vad man har för odds i floppen oavsett om man bara sitter med ett högt par. Plötsligt kommer ännu ett hjärter på turn för att fi synade 200:- och så är rollerna väldigt ombytta. Vad är dina AA värda då min käre besserwisser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har åtskilliga gånger förlorat en massa pengar för att jag t ex med tvåpar har dundrat på med 200-400:- (5/10-kronorsnivå) för att förhindra färg och så har någon synat och fått in den. Chansen är trots allt ganska stor för att vederbörande träffar på turn eller river. Så om många är med i en pott där det ligger två hjärter redan i floppen är det enligt min mening nästan lika bra att checka fram till rivern i sådana situationer därför att det kostar för mycket om någon träffar. På Svenska Spel är det nästan alltid någon stolle som synar även jättestora bet om han/hon har högt färgdrag. Är det fler här som uppgivet har börjat resonera på det sättet för att slippa gå ner sig i onödan? Ifall jag har triss är dock värdet tillräckligt högt för att bomba eftersom jag ju då fortfarande har goda kåkchanser om vederbörande skulle träffa.

 

nu får du ju till att börja med sluta att säga emot alla som säger åt dej att beta hårt, dom svarar ju bara på din fråga ^ , och dom har ju rätt.

jag måste säga att jag ser mig själv som en nybörjare, men jag minns när jag hade liknande tankar (för ca 2år sedan)

du kommer ju med en tomteplan, då får du ju vänta dej att bli totalsågad och skrattad åt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag mitt jävla arsc**l missade ju (37/46).

Så går det när man räknar för lite och skyfflar papper för mycket.

 

Cluelessrookie

 

 

Hehe, ok. Men vill jag nog anmärka på att det är nära nog 30% att förbättra till specifikt kåk på turn + river:

 

1 - (41/47)(37/46) eungefärlikamed 0,30.

 

/Ytterligare en tjurskallig men lite rund ingenjör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som vanligt alltid lika roligt när random forumtomte som just hittat till SS med mammsens kreditkort sågar en av forumets mest respekterade postare...

 

F.ö tycker jag inte att du bara ska omfamna din sugighet utan jag rekommenderar även varmt att du idkar älskog med din sugighet.

Jag har i och för sig svårt att se varför Hjorts ofta oargumenterande kritik skulle göra honom till en av forumets mest respekterade spelare? Även jag har ofta läst Hjorts dåliga attityd mot andra medlemmar. Hur ofta har man sett honom ge vänlig konstruktiv kritik? Nej han älskar uppenbarligen att "glänsa" på andras bekostnad. Där håller jag faktiskt med Magneten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om "syntomtarna" synar allt med ett färgdrag på floppen utan överkort och du har sett är det väl bara att dega in? Borde väl vara det lättaste sättet att få +ev.

Istället förespråkar du att man ska vänta till river och "chansa" om fi har träffat färg- eller stegedraget? Eller ska man syna varje gång? Om du synar varje gång leder det ju till att dom bara bettar när dom träffat. Lägger du dig varje gång bettar dom varje gång oavsett om dom har träffat eller inte.

DEGA IN PÅ FLOPPEN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om han är så här dum på riktigt eller om han driver med oss....

 

Skulle nog mer luta åt okunnig än dum. Han säger ju själv i ett av inläggen att han inte kan se hur många gånger som hans motspelare inte fyller färgen för jag utgår från att de då muckar handen.

Homo Sapiens funger nämligen så att hon glömmer det roliga lättare och kommer ihåg det obehagliga enklare. Detta för att hon ska lära sig vad som är dåligt och farligt. Vissa av dessa varelser har än idag inte lärt sig att när hon spelar poker är varje hand unik och påverkas inte av den föregående eller den före det osv. För hon ser bara att "tomtarna" sätter sina drag alldeles för ofta.

Då börjar man resonera som vår vän och intalar sig att sannolikheten att en färg ska sitta från flopp och framåt är betydligt högre än vad den är. För man kommer inte ihåg de gånger man vann trots att det låg ett färgdrag på bordet, det va ju den roliga biten och den har hon förträngt.

 

Opps blev lite filosofi över svaret men det får ni ta:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet sedan länge att färgdrag har 35% chans fr o m floppen men enligt mina personliga erfarenheter så får motspelarna ofta in den jävla färgen. Tänk så här; jag sitter t ex med AQ och jag har träff med damen i en flopp som ser ut så här: Q59. Jag har nu en 65-procentig chans gentemot hans 35-procentiga drag (i floppen ja). Men om han träffar på turn eller river så är mitt enda par inte värd ett skit. Han har alltså mycket goda möjligheter till att vända vinden till en enorm fördel. Ni "experter" tar ju enbart hänsyn till oddsen i själva floppen och det är enligt min mening ett ganska trångsint förhållningssätt i poker.

 

humor asså. jag älskar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många säger "Man måste beta, det ligger ju färddrag ute" visst jag betar alltid hårt där, och 1000 gånger hårdare på turn (en idiot synade mig all in igår 1 kort för färg på rivern)

 

men folk synar oftast alltid efter floppen, det är tomtarna, själv höjer jag jämt om jag går för färg, synar aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha.

 

Magneten = Silvers = Bluffaren = Richtofen

 

Inga andra som skriver "i floppen"...Lika underhållande varje gång :lol:

 

Om du ska regga en ny användare kan du ju försöka variera språket lite iaf. Den här gången räckte det att läsa första inlägget i den här tråden innan man fattade.

 

Hur som helst, underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du skriver är ju matematiskt bevisat till din nackdel (eller fördel, hur man nu ser det...) Finns väl inget skönare än när man ser någon bara syna dina höjningar och du känner att de sitter på draget! Pay back time!

 

Ett problem som jag märkt är att på låga nivåer tenderar folk att syna med låga suited i hopp om att träffa draget på floppen. En höjning från typ $0,20 till 0,80 skrämmer inte då summan trots allt är låg. På högre nivåer är det inte så många som synar så. Sitter man på ett 10 manna bord och får syn från 4 spelare är chansen stor att man är slagen på floppen i vilket fall.

 

Om jag skulle syna en annan spelares höjning från $3 till $12 med Ah 6h och hoppas på färg skulle jag bli av med rullen väldigt snabbt. Och skulle vi pricka A så vet vi inget om hur vi ligger till utan har bara skapat oss ett stort problem och det begriper de som spelar på något högre nivåer. Men i en ohöjd pott med position kan ju även vi syna med A x suited.

 

Oavsett vad mina pocket är vill jag aldrig ha syn från mer än max 2 spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...