Fishmonger Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Gillar du Roots och Gangstarr så är det ju bara att kirra hela okayplayer-roostern... Common, Dilla, Talib -> http://www.okayplayer.com Om du inte har lyssnat in Nas platta Illmatic (premier prod) så är det dags nu. Det kan även vara dags att ta upp Wu-Tang igen eftersom dom släpper ny platta snart, kolla upp wu-tang forever först och främst. Lil' Waynes plattor är fina, kanske en snabblyssning där, man hör ganska fort om man gillar det. Ang Juelz Santana så tycker jag du ska ignorera hatern ovan, det är bra. Mainstream diskussionen är ganska ointressant, det finns i princip bara en mainstream rappare och det är Jay-z, jag har inget emot mainstream dock. Diddy rider ju på den här vågen också men han är mer av producent/affärsman nu. Pisak84 nämde Musiqs nya platta, den är skitbra. Gillar du det tycker jag även att du ska kolla upp Bilals skivor. Jag är svag för fransk hiphop, Saian Supa Crew och IAM tycker jag du ska kika på. Framförallt en låt som heter Noble Art, gästas av Meth och Redman. Slutligen vill jag rekommendera Danger Mouse, dels "the Grey Album" men även ett projekt han har med MF DOOM -> Dangerdoom "The Grey Album" är en mix av Beatles White Album och Jay-z Black Album. Hoppas du hittar nått fint! mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
callingstation Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 80% av skivrekommendationerna var bra.. 2 Saker bara.. 1. Julez Santana är fortfarande den sämsta rapparen någonsin!! 2.Lil Wayne?? Lil' Waynes plattor är fina, kanske en snabblyssning där, man hör ganska fort om man gillar det. Precis...snabblyssning...man hör snabbt....*garv* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 dipset och särskilt juelz är så sköna! skön låt med lil wayne: http://www.youtube.com/watch?v=MKkNJ_L9wz4 bästa hiphoplåten år 06: T.I what you know (live): http://www.youtube.com/watch?v=ktIl15CRSU8 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEmbassy Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 Bästa RnB-bloggen! Också mycket hiphop, dansiga remixes och souliga barn. http://wifebeaterlove.blogspot.com/ Bara tanka och se glad ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 tanka Swollen Members , jävligt schysst hiphop som jag lyssnar mycket på när jag spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Night Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 Ett tips är Outkast 1a (2a?)album Atliens. e riktigt nice och skiljer sig ganska mycket från deras senare album. Annars funkar ju alltid Biggie och Jay-Z. Om du vill ha lite skön dub/chill skulle jag rekommendera Sly & Robbie passar finfint till grinden GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ziddax Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 Gillar du Roots är precis som nämnts ovan common, mos def, kweli, blackstar och hela det köret förmodligen nåt du skulle gilla. Tar även tillfället i akt att propsa för Brother Ali. Tror även att du kan gillar Atmosphere. Jurassic 5 och Blackalicous gör också kvalitativa grejer. Stones throw kollektivet kan också vara värt en koll. Antingen älskar man det de gör eller så hatar man det. Min favoritskiva just nu: "Wu tang meets the indie culture" Slänger ut mig lite fler namn av grupper/artister som gjort nåt kvalitativt under åren iaf: Nappy Roots, Blueprint, Wu-tang, MF grimm, MF doom, Little Brother, The Game, Roscoe, Supastition, Slum Village, Ghostface, Ludacris, Clipse. etc etc... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bodinarn Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 Hej igen! Nu när man grindat de senaste dagarna så känns det som playlisten börjar bli ganska utspelat. Undrar om någon kanske har lite bra musiktips? Jag gillar house och hip-hop för det mesta. Ge mig inga Gwen Stefani, Sean Paul, Black Eyed Peas eller Akon tips tack det är de äckligaste jag vet Jedi Mind Tricks och Non Phixion, pangmusik Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MolleB Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 Gillar du Roots är precis som nämnts ovan common, mos def, kweli, blackstar och hela det köret förmodligen nåt du skulle gilla. Tar även tillfället i akt att propsa för Brother Ali. Tror även att du kan gillar Atmosphere. Jurassic 5 och Blackalicous gör också kvalitativa grejer. Stones throw kollektivet kan också vara värt en koll. Antingen älskar man det de gör eller så hatar man det. Min favoritskiva just nu: "Wu tang meets the indie culture" Slänger ut mig lite fler namn av grupper/artister som gjort nåt kvalitativt under åren iaf: Nappy Roots, Blueprint, Wu-tang, MF grimm, MF doom, Little Brother, The Game, Roscoe, Supastition, Slum Village, Ghostface, Ludacris, Clipse. etc etc... Jo har varit igenom Mos Def, Common, Jay-Z med mera.. De är nice. Verkar inte vara mycket folk på det här forumet som lyssnar på house btw Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slashyboy Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 Jo har varit igenom Mos Def, Common, Jay-Z med mera.. De är nice. Verkar inte vara mycket folk på det här forumet som lyssnar på house btw ROCK FTW Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cryo Postad 12 Maj , 2007 Rapport Share Postad 12 Maj , 2007 Verkar inte vara mycket folk på det här forumet som lyssnar på house btw John 00 Flemming - Progressive Euforia är på dette grindpass, bra för när första spåret är slut så är det dags för paus(ca 2h) och sen spår 2:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ugrath Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Jedi Mind Tricks och Non Phixion, pangmusik True. Andra bra är Jim Jones, Vakill, Sage Francis och Nas givetvis. Kan även rekommendera Timbalands senaste Presents: Shock value. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hose Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Jag tycker som många andra att hip-hop har blivit ganska ointressant nu för tiden. De enda jag lyssnar lite på fortfarande är Anti-Pop Consortium, Prefuse 73, Saul Williams och DJ Shadow och sånt, och det är lite genreblandning. Men det kanske kan vara något att prova på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sevenfeet Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 HOUSE... hmm vilken typ av house är du ute efter? vocal? melodiskt? hårt? tribal? Finns många bra svenska dj:s nu om du vill vara patriotisk. Kanske kan ge ett par tips om du specar lite närmare vad du gillar. Risk att jag inte har alltför mkt nytt att komma med om du redan är house-nörd men men... Köp DJmag är ett annat tips, lite dyr tidning (120-140kr) men det ska väl inte hindra dig... de har alltid en bra skiva med till magasinet som kan ge lite vägledning. /7ft. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MolleB Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 HOUSE... hmm vilken typ av house är du ute efter? vocal? melodiskt? hårt? tribal? Finns många bra svenska dj:s nu om du vill vara patriotisk. Kanske kan ge ett par tips om du specar lite närmare vad du gillar. Risk att jag inte har alltför mkt nytt att komma med om du redan är house-nörd men men... Köp DJmag är ett annat tips, lite dyr tidning (120-140kr) men det ska väl inte hindra dig... de har alltid en bra skiva med till magasinet som kan ge lite vägledning. /7ft. Kan lyssna på det mesta antar jag. Inte den värsta ibiza typen men men. På svenska sidan finns ju Steve Angello, Ingrosso, Stonebridge mm som är bra. Favoriterna är nog dock Kyau & Albert. Annars äter jag det mesta! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LOTTO111 Postad 13 Maj , 2007 Rapport Share Postad 13 Maj , 2007 Klonka FTOPS nu Izabel (= Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Klonka FTOPS nu Izabel (= hehe, vart övertalad att åka till Prag vid 16 så hoppas jag vinner eller bustar snart pallar inet va vaken till 11a om jag inte kommer top5. Fått nåra absint shots så jag raisar bra nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Kom för övrigt hem från Paris vid 22 idag, inte ens vart hemma o rensat kylen. Jaja, vad ska man göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nevermind Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Gillar du Roots är precis som nämnts ovan common, mos def, kweli, blackstar och hela det köret förmodligen nåt du skulle gilla. Tar även tillfället i akt att propsa för Brother Ali. Tror även att du kan gillar Atmosphere. Jurassic 5 och Blackalicous gör också kvalitativa grejer. Stones throw kollektivet kan också vara värt en koll. Antingen älskar man det de gör eller så hatar man det. Min favoritskiva just nu: "Wu tang meets the indie culture" Slänger ut mig lite fler namn av grupper/artister som gjort nåt kvalitativt under åren iaf: Nappy Roots, Blueprint, Wu-tang, MF grimm, MF doom, Little Brother, The Game, Roscoe, Supastition, Slum Village, Ghostface, Ludacris, Clipse. etc etc... Riktigt riktigt bra tips. Om man gillar det gamla G-funk stuket med Warren G & co så är Roscoe hett. Passar bra nu till sommaren oxå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 91k Med avg på 14k e ok i FTOPS3 va? Kör på rätt hårt, har haft sjukt mkt tur och sjukt bra timing, får se om d håller i sig så man har en chans.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 134k nu är inte heller så illa =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 mm d verkar gå ok, nu börjar d intressanta.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RaMz Postad 14 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Har 167k, avg e på 70k med 132 spelare kvar, ligger 3a i chips, men det är väldigt jämt bakom mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DonkeyKlonk Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 är du NN? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 14 Maj , 2007 Rapport Share Postad 14 Maj , 2007 Sådär, chiplead igen Edit. i ca 20 sek Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts