Gå till innehåll

Resedagboken för Team Gnuf


RaMz

Recommended Posts

Igår efter att jag bustat från Main event så chillade jag o sebbe lite på rummet och kollade på filmen collateral på tvn, den va sådär, sebbe somnade mitt i nånstans.....

 

Drog ner till pokerrummet vid 12 igen för att kika vad folk hade för sig. Var mkt sng action och jag hittade Danny på en 5k sng med vad osm såg ut att vara en massa franska donks. Jag satte upp mig på lista för 2k och 5k sng, sedan såg jag ett bord i mitten som stod lite avsides från alla andra, och mkt svenskar och norrmän omkring. Det var Nemo invitational 20k sngn jag hade hittat, massor med railbirds och mkt bra surr och hån mot deltagarna som var följande: Lagerborg, Bengan, William, Ummer, Erik123, Miss K (eriks tjej), Mark Teltscher, rik japan och amerikanen Bigjoe2003 (online sng grinder).

 

Dom hade sjukt bra struktur i sngn så det tog ett bra tag men slutade med att Lagerborg och Bengan var Hu och gjorde en liten deal istället för att spela Hu om 140k :roll:

 

Under tiden som sngn höll på så startade dom en Hu match vid sidan om efetr att Per Ummer blivit utslagen, han skulle spela Hu mot Cheescake om hans bil, en Mercedes som skulle vara värd runt omkring 200k sek i runda slängar. Jag tog ett sidebet på Calle för 2k mot Ummer, efter det gav Ummer papper och penna till Azad och bad han gå till 20k sngn och skriva ner fler sidebetes, efter 3 rundor till 20k sngn och förhandlingar om villka siter man får skicka på eller om man måste ge cash osv så var det ca 50k euro sidebets på calle :shock:

 

Calle grinda ner honom och fick in såsen med A5 på floppen 532 mot Ummers 62, så kom det en 4a lugnt och fint på rivern. som tur var hade calle mer marker då och lyckades få in såsen på turnmed mellanpar och hålk mot ummers toppar, så klonjade calle river som tur var för alla sidebettare. Efter 2-3 min så sa någon: "Ummer, får man någon deg eller?" svaret kom snabbt: "Ser det ut som att jag är tom eller!?" semitiltat nemo....

 

Efter det spelade Ummer en 50k Hu mot onlinespelaren ZangBezan (Imper1um) och den tog snabbt slut efter att dom degat in med 95 mot KQ på K95 och Ummers hand fick stå. Efter det så ville William spela en 100k Hu mot ZangBezan, men dom skulle stänga i pokerrummet så dom fick ta med sig kortlek och marker till hotellet, jag och molle tänkte raila men var ganska trötta så vi sket i det och gick och sov istället så jag vet inte hur det gick där.

 

Patric kom precis till vårt hotellrum, busta med KQ mot Lucky Ulsas AA, men Patric var väldigt shortstackad så mkt bra jobbat att komma så långt, 58de plats tror jag.

 

Ligegr i sängen nu och railar molle lite när han grindar cashgame, ska äta lite snart och sen glida ner och kika om det finns några sngs för mig kanske.

 

Laterz...

 

 

 

men tjena sjuka sidospel eller. lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena, Nu är det bara jag och Ramzi som är kvar a hela teamet här i Monte carlo. Idag har vi spelat ett 500event med en rebuy var tyvärr bara 82 startande. Det är paus nu och är väl ca 25 kvar jag är kvar med lite bättre än avg.

 

Imorn åker jag och Ramzi till dublin för att spela ett 3k event med 2m guaranteed. Det kommer nog vara en av de bästa turneringarna värdemessigt sett på länge. Förhoppningsvis får man en bra start så man kan trycka runt bordet lite också.

 

Kommer med en ny rapport sen efter att jag är klar med sidoeventet. Tja så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gejmade lite 2k och 5k sngs igår, såklart kall i alla men dte va roligt i alla fall :) Träffade Empire2000 för första gången på hela veckan, riktigt skön kille faktiskt, han skulle till Irland sen med Moneky101 så det blir kul. Gejmade en 5k med Empiremaker och Bigjoe3000 också, semikaxiga amerikaner men ändå trevliga och riktigt duktiga. Jag och molle har spelat tusentals med sngs online med Bigjoe så det var kul att träffa honom live.

 

Vaknade tidigt idag för att spela 500 eventet, men det var bara 70 spelare med så det var ganska kallt, bustade med AQs vs 33 mot Chad (dannys polare).

 

Hörde att Lagerborg, Illari, rika kinesen och nån till hade spelat 20k sngs på rummet tills 3 på dagen idag (dvs hela natten) och Illari hade vunnit 4a raka, gg.

 

Ska bara chilla nu ikväll, rätt så trött, sov bara 6 timmar inatt typ och flyger till Dulbin imorgon bitti med Molle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danne kan du posta lite bilder från middag+fest plz

 

Japp, sry att de kom upp lite sent. Som VANLIGT sjukt dåligt internet när EPT invarderar ett hotell + kom hem sent igår gjorde att de får komma upp en dag sent...men men...den som har väntat...

 

 

EPT MC mix 001_sw.jpg

 

Man kan inte ha för många bilder på den självgode Herr Helmuth. Han strök runt i Monte Carlo och körde sin vanliga stil där jordklotet snurrar kring han och inte på ngt annat sätt... :lol:

 

 

EPT MC mix 010_sw.jpg

 

Här har vi Sebbe strax innan han bustar mot Eskilsson, tyvärr...

 

 

EPT MC mix 015_sw.jpg

 

Här har vi fotbollsproffset Thomas och pokerproffset Johnny, undar vem som kommer göra störst avtryck inom sin "sport" :shock:

 

 

EPT MC mix 016_sw.jpg

 

Av en skön slump så hamnade 3 roliga killar tillika vänner till mig i rad på ett bord, underhållande poker och mkt tugg! Från vänster; Mark Teltscher som jag bodde med denna resa samt bilade ned till Monte med i hans minst sagt trevliga bil, i mitten Jani "Kiski" Vilmunen från Finland - ett superskönt orginal! och till höger Rick från Florida som normalt sett är en tung sportsbetter och spelar en del större pokerturneringar på "skoj". Han kom dock till finalbord på €1K eventet i söndags, han ej få en placering då den slutade så sent på natten.

 

 

EPT MC mix 017_sw.jpg

 

David & Goliat (Raymer & Tore "Lagerborg" Lager)

 

 

EPT MC mix 026_sw.jpg

 

När Carlos M kommer å sätter sig vid Ramzi's bord i main med stor stack så kommer en "automat raise" från han som Ramzi smäller om och plockar hem. Ni ser markerna i han han på väg ut över linjen :rolleyes:

 

 

EPT MC mix 027_sw.jpg

 

Här har vi Ramzi strax innan han bustar mot Andy Black, till höger om Ramz sitter Tox från Danmark - sjukt kul kille som ofta är med oss vid fest 8-)

 

 

EPT MC mix 028_sw.jpg

 

Här ska de precis dra igång den första €10K-grytan, Lagerborg vann till slut efter deal med Bengan.

 

 

EPT MC mix 032_sw.jpg

 

Här e jag strax innan jag jag bustar mot Fransmannen mitt emot mig efter stort inställ med AT från BB när han har limpat i tidig pos med 44. Jag hade 48K bakom med blinds 3000-6000 & 500ante, känns som lägg med 44 i mitt huvud, men inte i Frankrike ;-)

 

 

EPT MC mix 033_sw.jpg

 

stor middag i lördags med massa roliga människor, Mark T, Tox, Danny, Crippoli, Mazak, Bengan, Team Gnuf. I samma restaurang satt även Kniven, Eichhardt, Alex Stevic mfl...sjuuuukt god Japansk mat :-P

 

 

EPT MC mix 035_sw.jpg

 

Crippoli+Mazak+Bengan (han e stabil med sin vanliga festbilck som vi känner igen från Aussie Mill)

 

 

EPT MC mix 042_sw.jpg

 

Crippoli & Morbo jobbar in sin finaste "pose"

 

 

EPT MC mix 045_sw.jpg

 

Danny & Mark jobbar på ngr lokala förmågor. Vi har ju fått förfrågan att ha med mer tjejer på bilderna så varsågod :rolleyes:

 

 

EPT MC mix 049_sw.jpg

 

En $20K-gryta med diverse bekanta ansikten...

 

 

Nu är det lite påsklov för mig, Raymi & Sebbe medans Molle&Ramzi är i på Irland och spelar en €3K-turnering - kommer de långt så blir det säkert lite rapportering här på PF

 

Till dess, so long...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Landade precis i Dublin, fick tips av Peter Eichardt om att bo på Dylan Hotel så vi bokade det från flygplatsen. Svindyrt är det och jag var tvungen att lura molle att det var +ev att bo här ändå för att få använda hans kort :)

 

Är på rummet nu och det är faktiskt riktigt nice, hotellet öppnade i september och allt är designat till max, vi har tex en ipod med tillhörande högtalare och massa musik på, riktigt nice. Snacka med tjejen i lobbyn om lite nattklubbar och så och hon sa att vi ska gå till lilys där tydligen Bono från U2 och the corrs brukar hänga, när jag frågade om det inte är svårt att komma in där då så sa hon bara: äh det är lugnt jag känner alla dom där jag fixar det åt er inga problem. Så vi har fått en bra start här i Dublin i alla fall, lite trött nu så tar nog en nap, sen hitta nåt cafe här bredvid (vi bor mitt i centrum) som man kan raila lite irländska förmågor på.

 

Nog med skryt för nu, laterz...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Landade precis i Dublin, fick tips av Peter Eichardt om att bo på Dylan Hotel så vi bokade det från flygplatsen. Svindyrt är det och jag var tvungen att lura molle att det var +ev att bo här ändå för att få använda hans kort :)

 

Är på rummet nu och det är faktiskt riktigt nice, hotellet öppnade i september och allt är designat till max, vi har tex en ipod med tillhörande högtalare och massa musik på, riktigt nice. Snacka med tjejen i lobbyn om lite nattklubbar och så och hon sa att vi ska gå till lilys där tydligen Bono från U2 och the corrs brukar hänga, när jag frågade om det inte är svårt att komma in där då så sa hon bara: äh det är lugnt jag känner alla dom där jag fixar det åt er inga problem. Så vi har fått en bra start här i Dublin i alla fall, lite trött nu så tar nog en nap, sen hitta nåt cafe här bredvid (vi bor mitt i centrum) som man kan raila lite irländska förmågor på.

 

Nog med skryt för nu, laterz...

 

 

Låter riktigt naajjjs!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får man % i dig när du suger ut en? :roll:

 

 

Suiteeed.....

 

 

Var ganska kallt instopp av mig där, men vart tiltad hela dagen så orkade inte bry mig, ville bara få in såsen. Man vet ju att sämst hand alltid vinner på riggstars. Kom 4a till slut i den där skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol aldrig sett nån klonka så mycket som du gjorde i 100rebuyen nyss synd inte AQ stod mot KK gg ramz

 

mm jag vet, var tvungen att testa klonken i linan på det här hotellet. Lite sick att inte A8 mot KJ fick stå i den där 98k potten efter raise, reraise,reraise, all in syn :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jag vet, var tvungen att testa klonken i linan på det här hotellet. Lite sick att inte A8 mot KJ fick stå i den där 98k potten efter raise, reraise,reraise, all in syn :roll:

 

jo lite småsick men tycker din syn är gaaalet marginell antingen e du mega beated eller så har du typ 60.40 :D men gg bra spelat resten av de jag såg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo lite småsick men tycker din syn är gaaalet marginell antingen e du mega beated eller så har du typ 60.40 :D men gg bra spelat resten av de jag såg

 

Vaddå, han kan ju ha 78,89,8T eller hur...

 

jk det var inge bra spel av mig, men det är kul med varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick ut på stan litegran idag för att äta osv, hittade nån indisk restaurang som vi hoppade in på med tanken att indisk mat brukar alltid vara god, såklart så lyckades vi hitta en där maten var ganska äcklig (vi är inte kräsna). Vi fick i oss lite i alla fall och knatade vidare för att kika lite i stan.

 

Vi gick ner för gatan ett tag och kikade runt i det ganska trevliga vädret, så fick molle för sig att han ville bowla så vi stannade 2 söta damer vid ett övergångsställe för att höra om dom visste var man kunde hitta en bowlinghall eller något annat roligt att göra, dom var mkt hjälpsamma och tipsade om att vi borde åka till o'connel street för det var där all action fanns enligt dom.

 

Jaha vi stannade en taxi och drog till o'connel street där vi spatserade runt bland allt folk och hittade ganska snabbt en arkadhall, perfekt. Vi kikade runt lite, det var ganska stort, hittade det traditionella kasta basketboll i korg gejmet där jag såklart slaktade molle med min medfödda bollkänsla. Efter det så hittade vi biljarden på övervåningen bland alla irländks snooker proffs (dom var ruggigt vassa såg det ut som, eller så var det bara vi som sög).

 

Efter det tog vi en taxi till the collossus club där vi hade vaskat fram att man kunde köpa in sig till irish open turneringen, när vi kom det så behövde vi bli medlemmar för att få komma in så vi fick fylla i ett heöt dokument och fick medlemskort även fats vi bara skulle in i 5 minuter. När vi hade köpt biljetter så var vi ju tvungna att spela Blackjack med de gratis 20 eurosarna i spelmarker vi fått när vi blev medlemmar. Vi vann såklart första handen och stannade sedan på 20 mot dealerns 10a, men hon drog såklart ett ess för blackjack, så löjligt att man alltid ska bli utköpt.

 

På vägen hem tog vi en kaffe på ett litet mysigt cafe som hette "Expresso bar" (hoppas dom stavade så med mening) som ligger precis bredvid vårt hotell. När vi kom upp på rummet så fick jag ett sms av Peter Eichardt, han och Frej hade landat i Dublin och hade anlänt till hotellet (det var dom som tipsa om oss det är megadyra men jättefräsha hotell).

 

Peter och frej kom förbi vårt rum ett tag för att snacka lite skit men dom var lite trötta efter resan så dom skulle inte göra något speciellt, så vi bestämde oss för att bara chilla på rummet och grinda lite online.

 

Spelade lite cashgame ett tag och gick typ even, men lyckades komma itm i 100 rebuy idag igen, tyvärr 16de plats så inga pengar direkt. gjorde som vanligt en halvkall all in syn, den här gången med 99, vet inte riktigt vad som hänt med min disciplin jag orkar aldrig göra enkla folds.

 

Såg nån beckfilm och nu precis The last king of scotland men jag tror det börjar bli dags för att sova om en stund, dom flesta pokerspelarna dyker nog upp imorgon så vi kanske hittar på nåt kul.

 

surrade förresten lite med han som hade AJ mot Antonius 35a i Monte carlo på 2+2, han verkar va en riktigt duktig turneringsspelare, hoppas vi får se honom på fler epts i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är riktigt revanchsugen på en lite större turnering nu efter att jag inte lyckats att prestera något på sistone i live turneringarna. Har varit running good på nätet vilket är tur det för då har man kvar självförtroendet och jag är mycket nöjd med mitt spel i de senaste live turneringarna trots uteblivande resultat.

 

Det börjar imorn kl 16.00 och jag har laddat ner musik och laddat om Ipoden med massa godsaker tills imorn. Vi har ett cafe precis nedanför vårt hotell som förmodligen gör det bästa kaffet i dublin. Förhoppningsvis hittar vi lunchen där innan turneringen så man får bra start på dagen :)

 

Spelade en satelit idag för att försöka fixa en plats åt Patric men hinkade ur i mitten. Strukturen var jättesnabb så det var inte så mycket att göra. Det var kul att få spela lite live iaf.

 

Nu tänkte jag kolla lite odds på vinnare i tävlingen tills imorn och se om jag hittar något bra. Sen ska jag försöka sova trots att Ramzi snarkar som en isbjörn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...