Gå till innehåll

Memory - Lås!!


Memory

Recommended Posts

Skum hand, tycker inte den blev speciellt bra, frågan är vart jag spelar dåligt, floppen eller turn? Vet dock inte vad jag skulle göra anorlunda om jag fick spela om den...

 

 

Seat 1: EisAmStiel ($198.00 in chips)

Seat 2: canisciabile ($138.90 in chips)

Seat 4: 96Bullet ($21.60 in chips)

Seat 5: AdeclanA ($220.35 in chips)

Seat 6: bigriles ($95.35 in chips)

Seat 7: sawyer15 ($98.00 in chips)

Seat 9: Memory ($194.35 in chips)

Seat 10: romanok002 ($29.00 in chips) DEALER

EisAmStiel: Post SB $1.00

canisciabile: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to canisciabile Ace of HeartsKing of Hearts

Dealt to bigriles 9 of Hearts9 of Spades

Dealt to Memory Queen of DiamondsQueen of Hearts

96Bullet: Fold

AdeclanA: Fold

bigriles: Raise $8.00

sawyer15: Fold

Memory: Raise $18.00

romanok002: Fold

EisAmStiel: Fold

canisciabile: Call $16.00

bigriles: Call $10.00

*** FLOP *** 3 of Hearts2 of Hearts5 of Diamonds

canisciabile: Check

bigriles: Check

Memory: Bet $45.00

canisciabile: Call $45.00

bigriles: Allin $77.35

Memory: Call $32.35

canisciabile: Call $32.35

*** TURN *** 10 of Hearts

canisciabile: Allin $43.55

Memory: Call $43.55

*** RIVER *** 7 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $371.15 Rake $3.00

canisciabile: wins $371.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 896
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trevlig läsning Memory synd dock att saker går som dom går, expekt riggen vs alla = expekt K.O eller nåt i den stilen I guess...

 

Lycka till med grindandet på bonusen och låt inte riggen vinna :twisted:

 

Tack ska du ha!

Jupp det verkar vara rätt många som har hafft det tungt på Expekt, som tur är så ligger jag pluss på sajten, hela $98,44 (exl. bonus). Men jag är ju snart halvvägs på $5k bonusen så går man bara inte minus på spelet blir det ju rätt många $/h ändå...

 

Ikväll blir det monstergrind, ska försöka med 15st bord får se hur det går... Måste kanske peta in lite extra dollars på kontot. Igår hade jag bara $5 kvar i slutet på sessionen, resten ca: $2500 var på borden... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer handen jag har väntat på sen jag började på Expekt, och ja ni ser rätt, fi har K9.

Höll dock på att skita på mig när bordet parade sig...

 

Seat 1: Memory ($353.90 in chips)

Seat 2: barttasPL ($216.00 in chips)

Seat 4: angel20 ($145.00 in chips)

Seat 5: Besprudlaren ($179.43 in chips)

Seat 6: FatherAshley ($192.73 in chips)

Seat 7: Krasnojarsk ($272.80 in chips)

Seat 9: tyro2005 ($168.50 in chips) DEALER

Seat 10: ereccion ($252.45 in chips)

ereccion: Post SB $1.00

Memory: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Memory 6 of Diamonds7 of Hearts

Dealt to ereccion 9 of ClubsKing of Spades

barttasPL: Fold

angel20: Fold

Besprudlaren: Fold

FatherAshley: Fold

Krasnojarsk: Fold

tyro2005: Raise $4.00

ereccion: Call $3.00

Memory: Call $2.00

*** FLOP *** 5 of Hearts8 of Spades9 of Hearts

ereccion: Check

Memory: Bet $9.00

tyro2005: Fold

ereccion: Raise $18.00

Memory: Raise $25.00

ereccion: Allin $230.45

Memory: Call $214.45

*** TURN *** Queen of Clubs

*** RIVER *** 8 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $505.90 Rake $3.00

Memory: wins $505.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ingen 15tabling ikväll, var nog lika bra. Kände att jag behövde fila lite på mitt spel. Jäkligt konstigt att man tycker att 10bord är lungt nuförtiden.:-)

 

Iaf. så tyckte jag att jag spelade riktigt bra, kanske nån riversyn som man kan diskutera, pluss en flopp-bluff mot Besprudlaren, trodde ju att han skulle vara vek...:-)

 

Iaf. så slutade kvällen på +$361,8 på spelet och +$50 i bonus.

 

Det har ju varit väldiga diskussioner om hur länge man har "legend" som VIP-status. Som tur är så spelar det ju mindre roll för mig då det ser ut som att man kommer att ta 50.000FPP innan månaden är slut.

 

Cashback bonus $5000: 45830/100000FPP

Signupp bonus: $450/$600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat för mars: +$2877,67

 

Graf över mars.

marskw8.th.png

 

Blir inget mer spel i kväll då det blir flaskan ist.

 

Månaden har varit riktigt seg, efter 15k händer var jag +-0. Gick över på fullring och då gick det lite bättre, det långsiktiga målet är ändå att bli en stabil SH-spelare. Känner att det fortfarande finns otroligt många luckor i mitt spel, speciellt på rivern. Tror jag ska läsa några fler poker böcker, har hittils bara läst Sklansky & Millers "No Limit Hold'em".

 

Ska spela in Expekt's bonus nu i veckan, pluss en $500 bonus på Everest, sen blir det nog lite mindre spelande resten av månaden.

 

Cashback bonus $5000: 50019/100000FPP

Signupp bonus: $500/$600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får se om det blir nått spel idag, rätt trött efter att ha jobbat sen 06.00 i morse, skönt att det är kortvecka iaf.

 

Kom precis på att jag ska få en tändare av Expekt iom. signupp bonusen, det måste väl gå att tigga till sig några fler goodies?

 

jaja, det kommer en uppdatering ikväll om det blir nått spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin klonk, spelat 6st NL100 och 6st NL200 bord nu i 40min, +$431 på 371 händer.

Brukar dock bli lite feg efter att jag har dubblat på några bord, så tar en paus och äter lite nu.

 

Vet inte riktigt hur många FPP jag har, det går inte att komma in på "My Account". Några fler som upplever samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, det tar sig ser jag :)

 

Kikade på filmen du länkade till och det var lite kul. Rätt stor skillnad mot för mitt spel dock då jag lirar LAG på 6max. Fattar dock inte hur fasen du kan klara av den där sjuka överlappen^^. Måste ju ha noll koll på vilka du möter? Iofs kanske det inte är lika viktigt i FR, men ändå... Snyggt att plussa iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, det tar sig ser jag :)

 

Kikade på filmen du länkade till och det var lite kul. Rätt stor skillnad mot för mitt spel dock då jag lirar LAG på 6max. Fattar dock inte hur fasen du kan klara av den där sjuka överlappen^^. Måste ju ha noll koll på vilka du möter? Iofs kanske det inte är lika viktigt i FR, men ändå... Snyggt att plussa iaf!

 

Nja det är väl främst fisken man missar pga. att dom inte blir kvar så många händer, kör med GT+ så lite koll får man. Spelar man bara TAG så brukar det ordna upp sig ändå...

Vet inte riktigt varför det blev överlapp ist. för miniview, testade miniview under min första session men det blev så litet så man fick sitta och kisa, hade säkert gått bättre om jag hade ställt ner upplösningen på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt bra spel efter maten, totalt idag blev det +$693.

Har dock gått rätt segt med bonusen de sista dagarna, siktar på att bli klar med den till helgen.

 

Cashback bonus $5000: 63285/100000FPP

Signupp bonus: $600/$600

 

Bankrulle:

Neteller: $1522,4

Everest: $3033,84

Expekt: $3445,51

Totalt: $8001,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver lite hjälp av nån som är bra på Norton Internet Security, när jag ska gå in på "My Account" på Expekt får jag upp en Internet Explorer sida som säger "Webbsidan kan inte visas", får även upp den när jag ska logga in på min Hotmail. När jag kör närverksdiagnostik för Windows XP kommer den här felbeskrivningen.

 

namnlsdx4.th.png

 

Det här började efter helgen, stänger jag av brandväggen fungerar det som vanligt.

 

EDIT: En uppdatering av Norton gjorde susen, nu funkar det igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dragit in 73613FPP, är nog klar med bonusen på fre/lördag. Så nu är jag ute efter en ny fläskig bonus, kom med förslag.

 

Spelar som sagt NL200, kommer kanske att skotta lite NL400 när jag får mina $5000 från Expekt. Så bonusar som passar de nivåerna är välkommna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt jobbigt att jag lyckades missa hur bra den här expektbonusen egentligen var med legendstatusen och bara 20x VIP poäng. Skriv gärna sen hur mkt du rejkat och hur många händer du spelade för att få ihop $5600 bonusen så kan jag få sörja lite!

 

Bra jobbat annars att du klivit upp stabilt på nl200. Var ett tag sen jag skrev här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt jobbigt att jag lyckades missa hur bra den här expektbonusen egentligen var med legendstatusen och bara 20x VIP poäng. Skriv gärna sen hur mkt du rejkat och hur många händer du spelade för att få ihop $5600 bonusen så kan jag få sörja lite!

 

Bra jobbat annars att du klivit upp stabilt på nl200. Var ett tag sen jag skrev här..

 

Tråkigt att du missade den. Är du kvar på Everest eller? Är du det kommer jag nog att hälsa på till veckan, då jag har en $500 bonus som är halft inspelad där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du missade den. Är du kvar på Everest eller? Är du det kommer jag nog att hälsa på till veckan, då jag har en $500 bonus som är halft inspelad där...

 

Kör faktiskt mest PLO100 på FTP för tillfället och har hittat fint plus där! Har haft lite ostabilt texasspel på sistone så jag spelar inte lika mycket, men det jag spelar nu är endel på iPoker. Får se om man kommer tillbaka till everest sen, men nu kör vi inte på samma nivå längre :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session på ca 45min, inga speciella händer förutom denna. :roll:

+$300

 

Seat 1: RiverB0Y ($131.65 in chips)

Seat 2: LegendOnTilt ($285.77 in chips) DEALER

Seat 4: JimTheRocK ($128.00 in chips)

Seat 5: maja616 ($40.00 in chips)

Seat 6: whitek777 ($318.00 in chips)

Seat 7: MemoryOnTheEdge ($276.25 in chips)

Seat 9: 96Bullet ($55.90 in chips)

Seat 10: shane197326 ($120.05 in chips)

JimTheRocK: Post SB $1.00

maja616: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to whitek777 Ace of DiamondsQueen of Spades

Dealt to MemoryOnTheEdge 4 of Clubs4 of Spades

whitek777: Raise $6.00

MemoryOnTheEdge: Call $6.00

96Bullet: Fold

shane197326: Fold

RiverB0Y: Fold

LegendOnTilt: Fold

JimTheRocK: Fold

maja616: Fold

*** FLOP *** 3 of HeartsJack of Spades10 of Diamonds

whitek777: Bet $8.00

MemoryOnTheEdge: Raise $24.00

whitek777: Call $16.00

*** TURN *** 9 of Hearts

whitek777: Check

MemoryOnTheEdge: Bet $55.00

whitek777: Call $55.00

*** RIVER *** 5 of Diamonds

whitek777: Check

MemoryOnTheEdge: Check

*** SUMMARY ***

Total pot $170.00 Rake $3.00

MemoryOnTheEdge: wins $170.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började kvällen med att signa mig på en VIP-freeroll, dock åkte jag till en kompis och glömde bort turren, blindades bort men hamnade ändå på plats 45 av 500. :-)

 

På cashgame fronten har motriggen släppt, kan bero på att jag har lämnat fullring borden och spelat 6st turbo bord ist. Inte lika mycket bonusgrinders och med snabbare spel och större snittpotter går FPPs'en ungefär lika snabbt att tjäna in tycker jag... Blev iaf. +$484 för sessionen och +$784 för dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...