Bluwajt Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Är själv inget fan till att ha fler än en Hand History i samma post, men här känns det ganska "lämpligt" typ. Två hyfsat lika händer. Hur spelar vi i respektive hand här? Om vi raisar, hur mycket ska vi raisa då? Vad händer om en stor stack slår tillbaka på vår raise? Om någon liten ställer efter vår raise? Finns alltså ganska mycket frågor man kan ställa sig här så on we will flame Båda är $11+1 turbo, inga reads. Hand 1 Full Tilt Poker No Limit Holdem Tournament Blinds: t50/t100 7 players Converter Stack sizes: HERO: t1745 UTG+1: t2755 MP1: t1160 CO: t1230 Button: t3220 SB: t2225 BB: t1165 Pre-flop: (7 players) HERO is UTG with 9:diamond: 9:club: HERO ? Hand 2 Full Tilt Poker No Limit Holdem Tournament Blinds: t60/t120 7 players Converter Stack sizes: UTG: t1575 HERO: t2480 MP1: t1410 CO: t1485 Button: t2140 SB: t2740 BB: t1670 Pre-flop: (7 players) HERO is UTG+1 with 9:heart: 9:club: UTG folds, HERO ? Citera
Max Cady Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Jag hade foldat båda händerna faktiskt. I början av en SnG kan det ju vara okej att limpa för att hoppas på ett set på floppen men när blindsen är så höga som dom är och i så dålig position som Hero sitter i är det fold. Hade Hero suttit på CO, knappen eller SB hade det varit ställ om alla foldat innan. MEN, om det varit i ett senare skede med färre spelare kvar hade det möjligen varit ställ oavsett position. Att raisa med mellanpockets vet jag inte om det är nån vits med faktiskt. Hur spelar du en förmodligen missad flop? Vad gör du om du får en reraise emot dig preflop? Bättre att låta FI få det svåra beslutet preflop. Citera
Gäst Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Så du tyckte inte om när jag postade 12 HH's i ett inlägg? Okey, lag lägger nog faktiskt båda händerna. Med mindre än ~13BB pushar jag nog men du är för djup för det nu. Eller hmm...Hand 2 kan jag tänka mig att höja upp till t300 iofs. Eller om vi säger så här, JAG höjer nästan alltid upp hand 2 till t300 men därmed vet jag inte om det är rätt Citera
Snusarn Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Själv hade jag höjt båda, finns goda chanser att du får blinds och annars har du en stabil hand med rätt flop. Citera
Joey Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Jag gör standardraise (typ 2,5BB) med båda. Mot jätteomslag får man kasta. Citera
Bluwajt Postad 12 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2007 Så du tyckte inte om när jag postade 12 HH's i ett inlägg? Haha nej, det var la ingen höjdare direkt Själv hade jag höjt båda, finns goda chanser att du får blinds och annars har du en stabil hand med rätt flop. Hur mycket hade du höjt till i respektive hand? Citera
Gäst Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Fold första och pusha andra Måste väl finnas bätte alternativ än att pusha med 20BB? Citera
PeO Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Måste väl finnas bätte alternativ än att pusha med 20BB? Ojdå trodde vi satt UTG med t1575 i hand 2. Fold där med. Citera
eurythmech Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Första är fold, andra tror jag man kan spela till 250-300, men fold kan inte vara särskilt fel. Citera
Bluwajt Postad 12 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2007 Verkar som ni tycker 300 i den andra är ett helt okej spel. Hur bemöter vi då ett omslag all in av respektive spelare? Är det fold på samtliga eller synar ni t.ex. en all in från bb? Citera
jkgbg Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Find them, fold them and forget them. Möjligen skulle jag kunna spela den andra handen, förutsatt att jag inte spelat någon hand på lång tid och har en TAG image. Syftet då är att plocka hem blindsen. Raise till 300. Omslag pre-flop = fold (finns ingen riktigt liten stack), förutsatt att det är en tight spelare. En lös spelare med liten stack så... men som så ofta, det beror på. Syn = push (nästan) oavsett flop, speciellt om synen är från Bb. Citera
Gahlster Postad 14 Januari , 2007 Rapport Postad 14 Januari , 2007 hade nog höjt 3xBB på båda. På omslag hade det helt berott på känslan av Fi, så jättesvårt att svara direkt på. hade jag läst här och känt mig w/t hade jag iofs synat två gånger på söndagar! Citera
outsmarted Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Jag höjer nog båda till 300. Tycker att man får ganska bra respekt om man höjer från de tidiga positionerna, iaf på regular där jag spelar, men folk är väl kanske mer syn-/raisevilliga på turbos? Får man mothugg lutar det väl åt att lägga sig. Kanske synar nån som har runt 1100-1200 i första handen. Svårt. Citera
Recommended Posts